Internet & Gry - ReklamaMedia

Rośnie popularność płatnych usług VoD w Polsce

Coraz więcej Polaków korzysta z płatnych usług video on demand (VOD). Średnio niemal 12% z nas ogląda filmy i seriale na przynajmniej jednej z czterech popularnych płatnych platform VoD , takich jak Showmax. Rosnące zainteresowanie usługami VoD wpływa również na rynek urządzeń mobilnych, które coraz częściej projektowane są z myślą o oglądaniu produkcji filmowych. Przykładem takiego trendu w projektowaniu elektroniki użytkowej jest tablet Huawei MediaPad M5 10, opracowany z myślą o zapewnieniu najwyższej jakości efektów audiowizualnych.

 

 

 

 

 

Oglądanie filmów i seriali w telewizji cieszy się coraz mniejszą popularnością. Obecnie 1,5 mln telewidzów rozważa całkowitą rezygnację z płacenia abonamentu nadawcom kablowym i satelitarnym. Najsilniejszy trend spadkowy obserwowany jest wśród osób w wieku 13-29 lat. Od 2016 r. w przedziale tym oglądalność zmniejszyła się o 11%[1].

Coraz częściej natomiast oglądamy treści wideo dostępne w internecie. Jest to obecnie najpopularniejsza forma korzystania z internetu w Polsce. Rozrywce tej 60% z nas oddaje się kilka razy w tygodniu, a 24% robi to każdego dnia[2]. Dotyczy to w dużej mierze treści bezpłatnych, ogólnodostępnych. Jednak Polacy deklarują również coraz większą gotowość do płacenia za treści wideo. W 2015 r. 26% zapłaciło za treści, rok później ten odsetek wyniósł 29%, a w 2017 – 33%[3].

Mobilność przede wszystkim

Polacy coraz chętniej oglądają treści wideo na tabletach. Z badań SW Research wynika, że w domu na tablecie bardziej wolimy oglądać filmy niż słuchać muzyki czy grać[4]. Trend ten powinien się upowszechniać w kolejnych latach także dzięki urządzeniom mobilnym projektowanym z myślą o oglądaniu filmów i seriali.

Rynek tabletów jest niezwykle dynamiczny i ulega bardzo szybkim przekształceniom. Obecnie tabletów raczej nie wykorzystujemy do pracy, do tego służą nam ultrabooki. Tablety stanowią natomiast multimedialne i mobilne centrum rozrywki, z którego korzystać może cała rodzina. Z tego powodu konsumenci – przy wyborze tabletów – coraz większą uwagę skupiają na przydatnych rozwiązaniach, takich jak: duży ekran, wysokiej jakości głośniki, pojemna bateria, niewielka waga oraz wbudowana antena, która zapewnia mobilny dostęp do wi-fi i szybkiego internetu LTEpowiedział Krzysztof Tomczyk, project manager Huawei.

Przykładem takiego urządzenia jest tablet Huawei MediaPad M5 10. Dostarcza on wiele wrażeń i przyjemności z oglądania treści wideo.

Huawei – lider z 36% udziałem w polskim rynku tabletów[5], wyposażył Huawei MediaPad M5 10 w ekran o przekątnej 10,8”. Obraz jest krystaliczny, bogaty w detale, doskonale odwzorowujący rzeczywistość. Do tego, oferuje filtr niebieskiego światła, co chroni wzrok podczas oglądania filmów i seriali. Cztery głośniki Harman/Kardon™ gwarantują z kolei czysty i przestrzenny dźwięk. Pojemna bateria wystarczy na 12 godzin oglądania filmów, a niewielka waga, wynosząca jedynie 500 gram, sprawia, że tablet jest lekki i wygodny.

Wbudowana w tablecie antena obsługuje m.in. pasmo B20, które zapewnia dostęp do szybkiego internetu LTE także w mniejszych aglomeracjach[6]. Jest to bardzo ważne, ponieważ z tabletów korzystamy również w podróży. Trend ten z pewnością będzie się nasilać, na co wpływ będzie miała rosnąca szybkość oraz coraz atrakcyjniejsze ceny internetu mobilnego. Według UKE, ceny usług oferujących mobilny transfer danych o przepustowości większej niż 50 Mb/s spadły od 2014 roku o 38%.

[1] SW Research, 2018

[2] WaveMaker, 2018

[3] WaveMaker, 2018

[4] SW Research, 2017

[5] Dana dotyczy marca 2018

[6] Dotyczy wersji modelu Huawei MediaPad M5 10 LTE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *