Ruszyła I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska
UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa.
– Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
– Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
– Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję
Digital Imagination Challenge to program organizowany przez UPC Polska i spółkę-matkę – Liberty Global, którego celem jest opracowanie rozwiązań przy wykorzystaniu technologii cyfrowych dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce.
Założeniem Digital Imagination Challenge jest zaangażowanie społeczeństwa do tworzenia projektów, które mogą realnie wpłynąć na poprawę jakości życia. Uczestnicy programu będą mieli możliwość zmierzenia się z kluczowymi dla Polski wyzwaniami społecznymi przy wykorzystaniu najnowszych technologii cyfrowych. Program skierowany jest do wszystkich tych, którzy chcą kształtować społeczeństwo przyszłości, w tym m.in. do polskich startupów oraz przedsiębiorstw, a także studentów i młodzieży. Wśród partnerów i ekspertów programu znaleźli się przedstawiciele władz państwowych, świata nauki, biznesu i mediów.
– Uważamy, że siła technologii cyfrowych stymuluje pozytywne zmiany społeczne i każdy może przyczynić się do wypracowania rozwiązań, które zmienią na lepsze jakość życia lokalnych społeczności – mówi Frans-Willem de Kloet, prezes zarządu UPC Polska.
30 maja na podstronie dedykowanej programowi Digital Imagination Challenge w portalu Onet.pl (www.digitalimagination.onet.pl), uruchomione zostało głosowanie w którym internauci wybiorą ich zdaniem trzy najistotniejsze z sześciu wcześniej zdefiniowanych wyzwań społecznych. Wśród wyzwań wskazanych przez ekspertów programu, jako najbardziej istotne dla Polski, znalazły się:
- wykluczenie cyfrowe,
- monitorowanie stanu zdrowia,
- wybór ścieżki kariery,
- bezpieczeństwo w sieci,
- smart living oraz
- rozwijanie kreatywności cyfrowej wśród dzieci.
W gronie ekspertów programu są: Kamil Adamczyk, prezes Inteliclinic, dr Dominik Batorski, socjolog; dr Bartosz Gonczarek, prezes Explain Everything; Natalia Hatalska, analityk trendów; Magda Jagieło, head of business development w Startup Poland; Artur Kurasiński, bloger technologiczny; Vadim Makarenko, szef działu danych w Gazecie Wyborczej, profesor Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej, Anna Putts, head of marketing communication UPC w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz Karolina Stawińska z Kairos Society.
Cyfrowe innowacje w odpowiedzi na wyzwania społeczne
W połowie czerwca opublikowane zostaną wyniki głosowania na 3 najważniejsze wyzwania społeczne w Polsce i rozpocznie się 3 miesięczny okres, w którym każdy będzie mógł przystąpić do programu i zgłosić swoje rozwiązanie na stronie https://upc-digitalimagination.pl/ . We wrześniu eksperci wybiorą sześć finałowych projektów, a następnie spotkają się z ich autorami w celu dopracowania rozwiązań. Gala finałowa, podczas której wyłonieni zostaną trzej laureaci odbędzie się w październiku w Warszawie.
Nagrody dla zwycięzców
Zwycięzca Digital Imagination Challenge otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 40 000 zł oraz mentoring i promocje zgłaszanego rozwiązania w mediach. Za zajęcie drugiego i trzeciego miejsca, przewidziana jest nagroda w wysokości odpowiednio: 20 000 zł i 10 000 zł.
Digital Imagination Challenge otrzymał patronat honorowy Ministerstwa Cyfryzacji. Partnerami merytorycznymi programu są: Politechnika Warszawska, Digital University, Kairos Society oraz Startup Poland. Patronami medialnymi są: Onet.pl, CRnavigator, Enter the room i Aktivist.