Rybnik.wyborcza.pl – 31. serwis lokalny „Gazety Wyborczej”
28 lipca 2021 r. o godz. 7:00 rano „Gazeta Wyborcza” uruchomi serwis internetowy poświęcony Rybnikowi i okolicom. To kolejne miejsce w Polsce, w którym obecni będą dziennikarze Wyborcza.pl – zespół w Rybniku stworzą Adrian Karpeta oraz Arkadiusz Biernat, wspierani przez redakcję „Gazety Wyborczej Katowice”. Wcześniej w tym roku ruszyły serwisy lokalne Wyborcza.pl w innych miastach – od kwietnia „Wyborcza” dostarcza informacje lokalne mieszkańcom Wałbrzycha, od maja – Zakopanego, a od czerwca – Koszalina. Rybnik.wyborcza.pl to 31. serwis lokalny w portfolio Wyborcza.pl.
Rybnik często gości na łamach katowickiej „Gazety Wyborczej” i w serwisie Katowice.wyborcza.pl. To istotny, prężnie rozwijający się ośrodek gospodarczy, kulturalny i turystyczny.
– Województwo śląskie to jeden z najważniejszych rynków regionalnych „Wyborczej”. Mamy silne redakcje w Katowicach i Częstochowie, a także serwisy w Bielsko-Białej, Gliwicach i Sosnowcu. Ale dużych, ciekawych miast jest tam więcej, stąd decyzja o uruchomieniu Rybnik.wyborcza.pl – wyjaśnia Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, szef redakcji lokalnych. – Rybnik to duża aglomeracja, ze 140 tys. mieszkańców, miasto z silną tożsamością śląską, które jest w szczególnym okresie transformacji – z gospodarki opartej na węglu na nowoczesne technologie. Jestem przekonany, że nowa redakcja Wyborcza.pl podejmie bardzo dużo ciekawych tematów ważnych dla lokalnej społeczności, ale i takich, które będą ciekawe dla czytelników w całej Polsce.
Na łamach serwisu Rybnik.wyborcza.pl już w środę, 28 lipca br. pojawią się informacje o najważniejszych wydarzeniach z życia miasta, a także o jego największych problemach, np. o zanieczyszczeniu powietrza, i o największych wyzwaniach – jak transformacja energetyczna. Mieszkańcy Rybnika i okolic będą mogli czytać o lokalnej polityce, gospodarce, edukacji, kulturze, historii i nie tylko.
Rybnicki zespół Wyborcza.pl stworzą Adrian Karpeta, do niedawna redaktor naczelny tygodnika „Nowiny” i serwisu Nowiny.pl oraz Arkadiusz Biernat, który od lat pisał o Rybniku i okolicach w „Dzienniku Zachodnim”. Można się z nimi kontaktować pod adresem rybnik@wyborcza.pl, a także przez profil Rybnik.wyborcza.pl na Facebooku.
Rybnicka redakcja funkcjonuje w strukturach katowickiego oddziału „Gazety Wyborczej”, którego szefem jest Dariusz Kortko. To już czwarte miasto na terenie aglomeracji śląskiej, gdzie działać będzie niezależny miejski portal informacyjny Wyborcza.pl – po Bielsku-Białej, Sosnowcu i Gliwicach.
– Konsekwentnie realizujemy rozwój sieci serwisów lokalnych „Wyborczej” – dotychczas w każdym miesiącu, od kwietnia, otwierając redakcję Wyborcza.pl w nowym mieście. A na Rybniku nasze plany się oczywiście nie kończą – dodaje Mikołaj Chrzan.
Inauguracji serwisu Rybnik.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna pod hasłem „Tydzień rybnicki”, obejmująca cykl publikacji w „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl, przybliżających Rybnik czytelnikom z całej Polski. Artykuły ukazywać się będą od 28 lipca do 3 sierpnia we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy”, „Wolną Sobotę”, „Duży Format” i „Ale Historię”.
Start strony Rybnik.wyborcza.pl wspiera także cały wachlarz działań w mediach i w przestrzeni miejskiej Rybnika. Kampania serwisu obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej, a także działania niestandardowe, w tym podcasty, materiały wideo, krzyżówkę rybnicką w aplikacji Krzyżówki Gazety Wyborczej, oraz autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika i na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie. Działania przygotował dział promocji „Gazety Wyborczej”.
„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce i Europie Wschodniej, którego treści dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej.
Wyborcza.pl to serwis prezentujący treści przygotowywane przez redakcję „Gazety Wyborczej” – teksty, materiały wideo, podcasty, reportaże multimedialne. Są one także dostępne w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. Wyborcza.pl jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec marca 2021 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła ponad 258 tys.