Samsung Electronics wśród pięciu najlepszych globalnych marek czwarty rok z rzędu
Samsung osiągnął wartość marki na poziomie 91,4 miliardów USD i zyskał uznanie za promowanie spójnej strategii w zakresie doświadczeń klientów oraz wiodące przyszłe technologie takie jak 6G i AI.
Spółka Samsung Electronics Co. Ltd. została dziś po raz czwarty rok z rzędu uznana przez Interbrand, globalną firmę konsultingową, za jedną z „5 najlepszych globalnych marek”. Interbrand publikuje swoją listę „Best Global Brands” co roku, a w tegorocznym zestawieniu ujawniono, że wartość marki Samsung wyniosła 91,4 miliardów USD i wzrosła w skali roku o 4%.
Wartość marki Samsung wzrosła we wszystkich obszarach biznesowych w 2023 r. pomimo osłabionego wzrostu popytu na światowym rynku. Zdaniem Interbrand na wycenę marki Samsung Electronics pozytywnie wpłynęły następujące czynniki:
- Konsekwentne udoskonalanie doświadczeń użytkownika w oparciu o strategię „One Samsung”.
- Wyższy poziom łączności i ulepszone wrażenia podczas grania dzięki rozbudowanemu portfolio produktów i SmartThings firmy.
- Rola firmy jako lidera w innowacyjnych technologiach przyszłości takich jak 6G, sztuczna inteligencja (AI), technologia motoryzacyjna, rozszerzona rzeczywistość (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR).
- Spójne działania na rzecz umacniania przywództwa ESG poprzez ekologiczne inicjatywy w ramach wszystkich linii produktowych.
„Dzięki wsparciu naszych klientów na całym świecie wartość marki Samsung Electronics stabilnie rośnie pomimo biznesowych wyzwań”, powiedział YH Lee, Prezes Globalnego Biura Marketingu w Samsung Electronics. „Zawsze będziemy dążyć do bycia marką, która jest uwielbiana przez naszych klientów za bycie liderem innowacyjnych technologii, dostarczanie znaczących doznań i kontynuację działań na rzecz zrównoważonego rozwoju”.
Wartość marki napędzana przez SmartThings, wrażenia podczas grania, wiodące innowacje w branży i przywództwo ESG
Pod koniec ubiegłego roku Samsung powołał Centrum Direct-to-Consumer (D2C) w Globalnym Biurze Marketingu, aby zapewnić zintegrowane doświadczenia online i offline. Firma posiada także Centrum CX-MDE, które jest odpowiedzialne za wzmacnianie wrażeń z korzystania z wielu urządzeń, aby zwiększyć efekt synergii pomiędzy produktami i ulepszyć ogólne doświadczenia klientów.
Partnerstwa również były ważnym czynnikiem, który w ostatnim roku wpłynął na wartość marki Samsung. W oparciu o aplikację SmartThings, która zapewnia ujednolicone wrażenia płynące z połączenia urządzeń, Samsung dalej umacnia swoje otwarte partnerstwa, aby łączyć ze sobą nie tylko własne produkty, ale także urządzenia zewnętrzne. Dodatkowo partnerstwa z różnymi podmiotami, obejmujące smartfony, tablety, telewizory, komputery i monitory, dostarczają klientom optymalnych doznań podczas grania.
Samsung nadal inwestuje w wiodące technologie przyszłości, takie jak 5G/6G, AI oraz technologie motoryzacyjne, które dadzą przyszłym konsumentom nowe możliwości. W sektorze półprzewodników firma została wyróżniona za swoje pierwsze w branży innowacje, takie jak 12-nm pamięć DDR5 DRAM, a także za aktywne rozwijanie obiecujących sektorów od AI przez branżę motoryzacją aż po zaawansowane urządzenia mobilne.
Ważnym punktem są aspekty ESG i ekologiczne inicjatywy firmy. Wśród działań Samsung można wymienić rosnące wykorzystanie materiałów z recyklingu, takich jak tworzywa sztuczne z porzuconych sieci rybackich, szkło i aluminium w serii Galaxy S23 oraz Galaxy Z Flip5 i Galaxy Z Fold5, otwarte licencjonowanie solarnej technologii zdalnego sterowania wykorzystywanej w telewizorach, współpraca z marką Patagonia nad filtrem Less Microfiber™ do pralek, a także wprowadzenie trybu AI Energy w SmartThings Energy.
Działania firmy Samsung docenione w każdej dywizji produktowej
Mobilność:
- Innowacyjny aparat fotograficzny w smartfonach z serii Galaxy S23 bazujący na insightach konsumenckich
- Realizacja kampanii „Join the Flip Side” i utrzymanie pozycji lidera w kategorii foldable
- Umacnianie pozycji w branży gamingowej w celu optymalizacji wydajności podczas grania na urządzeniach Galaxy poprzez współpracę z wiodącymi partnerami z branży
- Konsekwentne zwiększanie dostępności swoich produktów i usług, w tym funkcja „Ambient Sound” w słuchawkach Galaxy Buds
- Aplikacja Samsung Global Goals mobilizująca społeczność Galaxy i edukująca członków na temat sposobów realizacji celów
Sieci:
- Technologiczne przywództwo i pionierskie innowacje w zakresie 5G, na przykład zwirtualizowana sieć dostępu radiowego (vRAN) 5G oraz otwarta sieć RAN
- Umacnianie pozycji w branży 5G poprzez silne partnerstwa z globalnymi, znaczącymi operatorami telekomunikacyjnymi
- Komunikowanie aspektów zrównoważonego rozwoju technologii sieci 5G marki Samsung
Wyświetlacze:
- Konsolidacja przywództwa na światowym rynku poprzez nieustanne tworzenie innowacji produktowych, w tym Neo QLED 8K oraz Micro LED
- Umacnianie pozycji w branży gamingowej poprzez innowacyjne produkty takie jak Odyssey Ark, Samsung Gaming Hub, a także partnerstwa z wiodącymi na świecie gamingowymi serwisami streamingowymi
- Zwiększanie dostępności poprzez tryb Relumino[1] oraz partnerstwo z RNIB (Królewskim Narodowym Instytutem Osób Niewidomych)
Urządzenia gospodarstwa domowego:
- Utrzymanie pozycji światowego lidera w głównych kategoriach urządzeń gospodarstwa domowego, takich jak lodówki i pralki
- Ulepszanie doświadczeń użytkowników poprzez cykl życia produktu oparty na spostrzeżeniach klientów
- Wprowadzenie nowej roli urządzeń gospodarstwa domowego w produktach Bespoke i zdobycie nagrody CES Innovation Award, iF Design Award i wielu innych.
Półprzewodniki:
- Dostarczanie pierwszych w branży innowacji, takich jak 12-nm pamięć DDR5 DRAM, a także umocnienie pozycji lidera na rynku
- Umacnianie partnerstw w obszarach o wysokim potencjale wzrostu takich jak AI i motoryzacja
- Rozszerzenie aplikacji Exynos na urządzenia noszone i 5G
- Poprawa wiarygodności dzięki czujnikom ISOCELL we flagowych smartfonach od największych producentów
- Konsekwentne umacnianie komunikacji dotyczącej aspektów ESG
Najlepsze globalne marki Interbrand są notowane zgodnie z wyceną wartości każdej z nich. Wycena jest wynikiem kompleksowej analizy wyników finansowych firmy, wpływu marki na decyzje zakupowe klientów i konkurencyjności marki. Jest to wycena wartości marki z jedną z najdłuższych historii na świecie i cieszy się powszechnych uznaniem z tytułu swojej wiarygodności.
[1] Tryb Relumino: tryb przeglądania stworzony do zwiększenia możliwości widzenia wśród osób ze słabszym wzrokiem poprzez podkreślenie konkretnych aspektów filmów, takich jak kontrast, kolory i ostrość.
foto. Samsung Polska