Soundbary na topie. Polski rynek wciąż rośnie
Polacy coraz chętniej sięgają po soundbary i wybierają urządzenia Samsung – firma wiedzie prym w kategorii już 7. rok z rzędu. Samsung od 8 lat jest także globalnym liderem sprzedaży soundbarów[1]. W odpowiedzi na rosnący popyt oferta jest bogatsza niż kiedykolwiek. W tym roku w portfolio są aż 4 linie produktów, w tym Q-Seria z Bezprzewodowym Dolby Atmos i funkcją Q-Symphony, która odpowiada za harmonijne brzmienie soundbara i telewizora Samsung.
- Polski rynek rośnie zarówno ilościowo, jak i wartościowo. Jak wynika z wewnętrznych danych firmy Samsung, rok do roku jest to odpowiednio 6.3 proc. (styczeń-sierpień) i 3.7 proc. (styczeń-sierpień)[2].
- Nieprzerwanie od 7 lat Samsung jest nr 1 w Polsce[3].
- Coraz lepiej sprzedają się droższe soundbary w przedziale 1200 – 1800 złotych, a także modele w cenie powyżej 2800 złotych.
- Tegoroczne portfolio Samsung obejmuje aż 4 linie produktów: Q-Seria, Ultra Slim, S-Seria i B-Seria.
Dane pokazują, że konsumenci coraz chętniej uzupełniają swoje domowe centra rozrywki o soundbary. Polski rynek wciąż rośnie. W porównaniu rok do roku jest to 6.3 proc. więcej pod względem ilości i 3.7 proc. pod względem wartości. Wśród najchętniej wybieranych produktów są urządzenia firmy Samsung, która jest liderem kategorii w Polsce już po raz 7. – zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym.
Brzmienie pełne innowacji
Innowacyjne rozwiązania, które potęgują wrażenia audio są projektowane w kalifornijskim Samsung Audio Lab. Eksperci z tego centrum rozwoju testują nowe rozwiązania, aby stale pokonywać ograniczenia i coraz lepiej odpowiadać na potrzeby widzów, którzy chcą w pełni wykorzystać potencjał swojego sprzętu – w tym przypadku soundbarów i telewizorów.
I tak na przykład funkcja Q-Symphony[4] kreuje dźwięk przestrzenny, jednocześnie wykorzystując głośniki soundbara i telewizora. W konwencjonalnych rozwiązaniach, podłączając soundbar, głośniki telewizora zostają wyłączone. Samsung zdecydował się wykorzystać ich moc dla spotęgowania wrażeń dźwięku przestrzennego. Tym samym, dzięki funkcji Q-Symphony, po podłączeniu soundbara, górne i boczne głośniki telewizora wykorzystywane są jako dodatkowy kanał audio. Funkcja dostępna jest w soundbarach Q-Serii: HW-Q990B, HW-Q930B, HW-Q800B, HW-Q700B, HW-Q600B i HW-Q60B.
Nowością, którą oferują tegoroczne soundbary Q-Serii jest także, wykorzystana technologia Bezprzewodowego Dolby Atmos[5]. Pozwala połączyć soundbar bezprzewodowo z telewizorem i odkryć przestrzenne kinowe brzmienie za sprawą technologii Dolby Atmos. Tym samym można zapomnieć o nieestetycznej plątaninie kabli wokół sprzętów.
W tegorocznej ofercie Samsung pojawiły się także soundbary z designerskiej serii Ultra Slim. Do wyboru są dwa modele: S800B i S801B, które charakteryzują się maksymalnymi wrażeniami audio, przy zachowaniu prawdziwie minimalistycznej konstrukcji.
Szczegółowe informacje na temat soudbarów Samsung dostępne są na stronie www.soundbar.samsung.pl
[1] Według danych firmy Futuresource Consulting na podstawie globalnego udziału w rynku i sprzedaży sprzedanych w latach 2014-2021.
[2] W oparciu o dane wewnętrzne firmy Samsung.
[3] W oparciu o dane wewnętrzne firmy Samsung.
[4] Funkcja Q-Symphony jest kompatybilna z wybranymi telewizorami Samsung Neo QLED, QLED, Crystal UHD. Informacja o kompatybilności jest dostępna w specyfikacji telewizorów na stronie samsung.pl
[5] Bezprzewodowa Technologia Dolby Atmos wymaga połączenia za pomocą Wi-Fi. Funkcja kompatybilna wyłącznie z wybranymi telewizorami Samsung z 2022 roku. Informacja o kompatybilności dostępna w specyfikacji telewizorów na stronie samsung.pl. Wymagane źródło dźwięku w formacie Dolby Atmos.