Startuje nowa platforma internetowa WOW
Obecna na polskim rynku mediowym od 21 lat spółka Festival Group, znana z produkcji dużych wydarzeń artystycznych, uruchomiła platformę internetową WOW (https://ottwow.com/) , poprzez którą świadczy usługi związane z produkcją i dystrybucją treści wideo w internecie.
Dzięki najnowocześniejszemu zapleczu technologicznemu i bogatemu know-how spółki Festival Group, platforma WOW oferuje zarówno usługę dystrybucji zewnętrznych treści wideo, zintegrowaną usługę produkcji i dystrybucji autorskich formatów w ramach własnego serwisu internetowego, a także produkcję programów za zlecenie podmiotów zewnętrznych, które mogą być emitowane w innych kanałach dystrybucji internetowej.
Projekt jest współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Ideą WOW jest nieograniczona otwartość na zewnętrznych twórców, influencerów, producentów, dystrybutorów, partnerów komercyjnych oraz instytucje non profit.
„Chcemy przyciągnąć do naszej platformy najciekawszych twórców na rynku, producentów, pozyskać oryginalne pomysły, realizować odważne projekty i wizje partnerów komercyjnych, a także projekty instytucji non profit – mówi Marcin Perzyna – prezes spółki Festival Group i twórca platformy WOW – „Jesteśmy przekonani, że dzięki najnowszej technologii produkcji, którą dysponujemy, długiemu doświadczeniu na rynku medialnym, potencjałowi dystrybucyjnemu i „zaszytemu” w naszej platformie zaawansowanemu systemowi analiz, jesteśmy w stanie wspólnie z naszymi partnerami stworzyć bardzo atrakcyjny content precyzyjnie dopasowany do potrzeb zróżnicowanych i coraz bardziej wymagających odbiorców treści wideo w internecie. Jesteśmy otwarci na udostępnienie swojego zaplecza technologicznego zewnętrznym twórcom, by realizować nieoczywiste, wręcz ryzykowne pomysły, które posiadają duży potencjał rynkowy ” – dodaje.
Na platformie WOW znajdzie się również przestrzeń na szeroko rozumianą kulturę wysoką: filmy dokumentalne, projekty z obszaru plastyki i sztuk wizualnych, teatr i muzykę klasyczną.
Platforma WOW oferuje zdywersyfikowane możliwości współpracy oraz monetyzacji treści, wśród których obecne są dwa podstawowe modele – reklamowy oraz Pay-per-view.
W zakresie reklamowym WOW nawiązało już współpracę z czołowymi domami mediowymi oraz bezpośrednio z firmami – reklamodawcami i realizuje kampanie wideo oraz akcje specjalne pod zamówienia wybranych klientów.
WOW umożliwia oglądanie treści VOD oraz live streaming. Treści platformy dostępne są zarówno za pośrednictwem strony www, jak i aplikacji na systemy Android i iOS. W najbliższych tygodniach przewidywany jest również start aplikacji na platformę Android TV i Samsung-Smart Hub.
Unikatowym rozwiązaniem WOW są rozbudowane funkcjonalności interaktywne umożliwiające realizację materiału live przy udziale widzów – połączenia wideo z internautami, chaty, quizzy, ankiety i konkursy odbywające się na żywo podczas transmisji.
Wyjątkową funkcjonalnością platformy, która z pewnością zainteresuje reklamodawców, jest sposób łączenia materiałów wideo nadawanych na żywo i w ramach kanału liniowego z targetowanymi treściami reklamowymi w sposób dynamiczny, przez modyfikację tzw. manifestu w CDN, pozwalającą na integrację programu i przekazu reklamowego. Może to wyglądać podobnie, jak w tradycyjnej telewizji, lecz jest realizowane w zindywidualizowany, niedostępny w tradycyjnych mediach sposób.
Bardzo istotnym elementem WOW jest dodatkowa, zaawansowana platforma analityczna BIG DATA umożliwiająca niezwykle precyzyjne analizy zarówno pod kątem produkowanych/dystrybuowanych treści wideo, jak i reklam. Analizy te służą zarówno poprawianiu jakości treści i ich dopasowaniu do potrzeb odbiorców, jak i pogłębionej i efektywnej współpracy z rynkiem reklamy. Stworzony specjalnie na potrzeby WOW system analizy danych jest wspierany przez technologię inteligentnych sygnatur sieciowych, która może być użyta do obrony przed botami fałszującymi obraz danych. Pozwala m.in. na tworzenie listy rekomendacji programów dla każego indywidualnego użytkownika oraz personalizację przekazu reklamowego.
Produkcje własne – oryginalne formaty WOW
WOW produkuje autorskie programy, a także zleca produkcję zewnętrznym podmiotom. Startowi platformy towarzyszyła premiera ośmiu autorskich formatów rozrywkowych i publicystycznych zoptymalizowanych pod kątem emisji w Internecie.
WOW nawiązało m.in. strategiczną współpracę z polskimi stand-uperami. Wyróżniającymi się formatami są „Pacześ show“ z udziałem Rafała Paczesia, Łukasza Lotka Lodkowskiego, Kacpra Rucińskiego oraz Janusza Pietruszki. Istotna współpraca została również nawiązana z Klubem Komediowym, Rafałem Rutkowskim oraz Wiolką Walaszczyk, z którymi został testowo uruchomiony projekt „Mem tę moc“. Publicystykę prezentują programy z serii Link, w których uczestnicy bez prowadzącego i moderatora rozmawiają na niezwykle ważne obecnie w polskiej debacie tematy.
Na przełomie listopada i grudnia platforma WOW zrealizowała na Gran Canarii reality show. Aktualnie prowadzone są rozmowy na temat modelu biznesowego, w którym najkorzystniej będzie emitować ten projekt. Już wkrótce w ofercie WOW znajdzie się wiele nowych programów o tematyce muzycznej, lifestylowej i sportowej.
Zaplecze produkcyjne i technologiczne:
Dzięki wsparciu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego spółka Festival Group zakupiła rozbudowane wyposażenie własnych mobilnych studiów zawierające światło, multimedia, dźwięk, oraz dwa wozy telewizyjne umożliwiające produkcję i bezpośredni streaming do internetu.
Technologia, którą dysponuje Festival Group wykorzystująca najnowsze systemy dźwiękowe, odsłuchowe, montażowe a także zaawansowane rozwiązania graficzne umożliwia jednoczesną realizację w 4K z wykorzystaniem do 26 kamer, a także kreację Rzeczywistości Rozszerzonej na światowym poziomie.
Festival Group uruchomił w Lublinie nowoczesne stacjonarne studio, serwerownię oraz całe zaplecze techniczne projektu.