Sukces akcji #2TonyNaBezdomneOgony
Dobiegła końca akcja #2TonyNaBezdomneOgony zorganizowana przez National Geographic Wild we współpracy z Karmimy Psiaki, w ramach której przez cały luty można było kupować karmę dla wybranych kociaków ze schronisk w całej Polsce. Inicjatywę wsparli Michał Żebrowski, Ewa Gawryluk, Rafał Mohr, Beata Pawlikowska, Malwina Roczniok i Ewelina Gac. Do placówek w Zielonej Górze, Szczecinku, Tarnowskich Górach, Racławicach, Puławach, Głownie, Kołobrzegu i Skawinie trafią łącznie 2 tony karmy.
Podstawowy problemem, z jakim borykają się schroniska w Polsce, jest wykarmienie dużej liczby zwierząt. Właśnie dlatego powstała akcja #2TonyNaBezdomneOgony, która miała na celu uzbieranie jak największej ilości karmy dla bezdomnych kociaków.
Na stronie www.karmimypsiaki.pl/2tonynabezdomneogony została umieszczona baza zdjęć kotów przebywających w schroniskach w Zielonej Górze, Szczecinku, Tarnowskich Górach, Racławicach, Puławach, Głownie, Kołobrzegu i Skawinie. Każdy z nich miał przypisany koszyk z różnymi produktami. Użytkownik sam mógł zdecydować, które z nich – i w jakiej liczbie – kupował.
Do wspierania kociaków na swoich mediach społecznościowych zachęcali Michał Żebrowski, Ewa Gawryluk, Rafał Mohr, Beata Pawlikowska, Malwina Roczniok i Ewelina Gac.
W ciągu zaledwie czterech tygodni kupiono łącznie 2 tony karmy dla bezdomnych zwierzaków. Trafi ona bezpośrednio do placówek, w których przebywają bezdomne kociaki.
Akcja #2TonyNaBezdomneOgony odbywała się w ramach kolejnej edycji Miesiąca z Wielkimi Kotami, podczas którego widzowie kanału National Geographic Wild przez cały luty codziennie mogli oglądać programy dokumentalne poświęcone problemom wielkich kocich drapieżników.