BadaniaMedia

Sukces serii HISTORY “Złoto Bałtyku”

Na antenie HISTORY w kwietniu królowała nowa lokalna seria „Złoto Bałtyku”. Każdy z 5 odcinków programu oglądało średnio ponad 90 tysięcy widzów w grupie 4+ i 46 tysięcy w grupie komercyjnej 16-49. Serial podniósł widownię kanału o 309% wobec średnich wyników kanału w prime-timie w kwietniu i dał HISTORY 4. pozycję wśród stacji kablowo-satelitarnych w paśmie premier.

 

 

 

Pięcioodcinkowa seria opowiada o losach osób związanych z branżą bursztynniczą w Polsce. Zdjęcia zostały zrealizowane w Gdańsku i okolicach. Widzowie poznali kulisy pracy osób, którymi kieruje prawdziwa gorączka bursztynu. Dowiedzieli się, jak wygląda długa droga, którą musi przebyć bursztyn – od połowu, przez obróbkę, na sprzedaży w formie wyrobu jubilerskiego bądź rzeźby kończąc.

We wtorki o 21:00 od 2 kwietnia nowa polska seria „Złoto Bałtyku” regularnie przyciągała na HISTORY ponad 46 tys. w grupie komercyjnej (wzrost o 382% wobec średniej pasma z ostatniego roku) oraz 90 tys. w grupie 4+ (wzrost o 239%). W ciągu zaledwie 6 tygodni zarówno w premierach, jak i w powtórkach program dotarł do ponad 2,7 miliona widzów, z czego ponad 1 milion w grupie komercyjnej 16-49. W czasie emisji premierowych odcinków HISTORY zajęło 4. miejsce wśród kanałów kablowo satelitarnych w grupie 16-49 i 5. w grupie 4+. Sam serial bardzo przywiązał widzów – 69% osób z grupy komercyjnej 16-49, które włączyły program, obejrzały go do końca.

Wyniki premier:

HISTORY
Złoto Bałtyku
Live Live + 2 dni
16-49 4+ 16-49 4+
Data Godzina 000s SHR   000s SHR   000s SHR   000s SHR  
02.04.2019 21:00 36,1 0,64%   71,1 0,47%   36,1 0,63%   71,1 0,47%  
09.04.2019 21:00 36,9 0,65%   83,8 0,56%   37,9 0,66%   84,9 0,56%  
16.04.2019 21:00 71,5 1,26%   105,2 0,70%   71,5 1,23%   105,2 0,69%  
23.04.2019 21:00 36,1 0,64%   94,3 0,63%   39,7 0,69%   97,9 0,65%  
30.04.2019 21:00 34,5 0,70%   82,3 0,58%   45,0 0,90%   92,8 0,65%  
Total 42,7 0,78   87,1 0,59   45,7 0,81%   90,1 0,60%  

 

Dane: Nielsen Audience Measurement, jeśli nie zaznaczone inaczej – dane w tysiącach

Dwa miesiące po polskiej premierze pod koniec czerwca „Złoto Bałtyku” zostanie wyemitowane na kanałach HISTORY w 25 krajach Europy Środkowej i Wschodniej m.in. Rumunii, Rosji, Norwegii, Turcji i na Węgrzech.

To piąta lokalna produkcja telewizji HISTORY w Polsce po zrealizowanych w ostatnich latach m.in. „Poszukiwaczach zaginionej prawdy” i „Tajemnicach mundialu”. Za realizację „Złota Bałtyku” odpowiadała ATM Grupa, która wyprodukowała wcześniej m.in. serię „Brać czy nie brać” na zlecenie HISTORY. Reżyserem programu jest Sambor Wilk, który ma na swoim koncie wiele programów dokumentalno-rozrywkowych. Ze strony A+E Networks producentem merytorycznym i kreatywnym była Agnieszka Kubiak, a ze strony ATM Grupa produkcję nadzorował Krzysztof Jakubowski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *