Kultura, muzyka, kino, moda

Sukcesy Kino Świat w sprzedaży zagranicznej polskich produkcji filmowych

Kino Świat wzmacnia działania w zakresie sprzedaży zagranicznej dla polskich filmów i seriali. Jednym z jego największych sukcesów na rynku międzynarodowym jest film familijny „O psie, który jeździł koleją”. Firma odpowiada również za takie tytuły jak „Dziewczyna influencera”, „Budda. Dzieciak ‘98” i „Czerwone maki”. Jako uczestnik największych targów branżowych, takich jak Berlinale oraz canneńskie MIPTV i MIPCOM, a także dzięki współpracy ze Studiocanal, Kino Świat staje się atrakcyjnym partnerem dla polskich producentów poszukujących globalnych rynków zbytu i międzynarodowego rozgłosu dla swoich produkcji.

 

Film familijny „O psie, który jeździł koleją” był hitem polskich kin, gromadząc przed ekranami niemalże 750 tysięcy widzów. Dzięki szerokim działaniom Kino Świat w pół roku od wprowadzenia filmu do sprzedaży, prawa do niego zakupiły 64 kraje na całym świecie, włączając w to m.in. Niemcy, Włochy, Turcję oraz Amerykę Łacińską. W tym roku film miał premierą kinową w Ukrainie, Kazachstanie, Armenii, Kirgistanie i Uzbekistanie. Na jesieni film startuje w kinach na Łotwie, Litwie i Estonii. Na tym jednak nie zamyka się lista państw zainteresowana filmem, bowiem wciąż trwają rozmowy z przedstawicielami z Węgier, Słowacji, Chin, Korei i Japonii. Kino Świat angażuje się również w festiwalową drogę „Psa, który jeździł koleją”. Produkcja zdobyła nagrodę za najlepszy film familijny na prestiżowym młodzieżowym Giffoni Film Festival we Włoszech oraz wyróżnienie na La Matatena Festival w Meksyku, film został zaproszony także na festiwale w Indiach, Czechach i Niemczech. Kolejnym przystankiem będzie festiwal filmów młodzieżowych w Szwajcarii, co tylko potwierdza rosnące międzynarodowe zainteresowanie tym tytułem.

Wśród tytułów z katalogu Kino Świat również „Dziewczyna influencera” cieszy się popularnością poza granicami Polski. Prawa do filmu ukazującego mroczną stronę internetowych celebrytów zostały sprzedane do 13 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a produkcja obecnie gości w kinach w Czechach i na Słowacji. Z kolei „Budda. Dzieciak ‘98”, dokumentalny hit o jednym z najpopularniejszych polskich YouTuberów, był pokazywany w kinach w Europie. Także „Czerwone Maki”, czyli pierwszy polski film fabularny o słynnej i zwycięskiej bitwie o Monte Cassino, wzbudził zainteresowanie nadawców publicznych. Obecnie Kino Świat podpisuje umowy na emisję FTA (Free-To-Air) TV w Czechach i Pay TV na Tajwanie, VOD dla Ameryki Łacińskiej oraz prowadzi negocjacje z Słowacją, Węgrami, Chinami oraz Koreą.

„Poszukujemy projektów filmowych, które zachwycą publiczność w Polsce i zainteresują dystrybutorów na świecie. Na pokładzie Kino Świat mamy świetny i bardzo doświadczony zespół sprzedaży, a wspólna ze Studiocanal aktywność handlowa na światowych targach filmowych przynosi doskonałe rezultaty. Wspieramy polskich producentów w osiąganiu globalnych sukcesów działając międzynarodowo z naszymi partnerami” mówi Urszula Piasecka, prezes zarządu Kino Świat.

Kino Świat to wiodący dystrybutor filmów w Polsce, aktywny na wszystkich polach dystrybucji, takich jak kino, telewizja i video na życzenie (VOD). Oprócz dystrybucji Kino Świat zajmuje się również produkcją i koprodukcją filmów oraz działa jako światowy agent sprzedaży filmów i seriali.

foto. Hubert Komerski

źródło. Kino Świat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *