Światowy Dzień Telewizji
21 listopada telewizyjni nadawcy publiczni i prywatni świętują Światowy Dzień Telewizji, ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 1996 roku. Tego dnia przyjrzymy się roli medium w przemianach cywilizacyjnych XX i XXI w., jego ewolucją i przyszłością. Telewizja Polska, już po raz piąty, włączy się w obchody międzynarodowego święta.
TVP w dniu 21 listopada wyemituje na swoich antenach przygotowany przez Europejską Unię Nadawców (EBU) międzynarodowy spot promujący Światowy Dzień Telewizji. W programach publicystycznych TVP eksperci i ludzie telewizji będą dyskutować na temat zmieniającej się roli telewizji w dzisiejszym świecie. Dziennikarze porozmawiają z zaproszonymi gośćmi o przyszłości tego medium, jego szansach i zagrożeniach w obliczu zachodzącej na naszych oczach rewolucji cyfrowej, a także jak telewizja jest postrzegana przez opinię publiczną. Tematyka Światowego Dnia Telewizji będzie obecna także w emitowanych 21 listopada programach takich jak „Dzień Dobry Polsko” oraz „Pytanie na Śniadanie”.
Elementem tegorocznej edycji święta telewizji jest zwrócenie uwagi na zaufanie i bezpieczeństwo informacji, jako atrybuty wyróżniające to medium w epoce alternatywnych źródeł informacji i fake newsów. TVP, jako nadawca publiczny, to niekwestionowany lider promocji polskiej kultury, sportu, a także troski o najmłodszych widzów. Służąc kulturze i jej twórcom, Telewizja Polska jest jedną z najważniejszych instytucji promujących kulturę narodową. Jako jedyny nadawca w Polsce produkuje i nadaje unikatowy Teatr Telewizji, gatunek o kilkudziesięcioletniej tradycji. W TVP powstają dokumenty ilustrujące najważniejsze wydarzenia kulturalne w Polsce i mówiące o czołowych postaciach polskiej kultury.
Telewizja Polska buduje zaufanie widzów dając im możliwość udziału w największych krajowych i międzynarodowych wydarzeniach sportowych. Na antenach TVP obecne są największe imprezy sportowe, które budzą emocje polskich kibiców, takie jak mecze piłkarskiej reprezentacji Polski, Puchar Świata w skokach narciarskich i Igrzyska Olimpijskie. TVP daje Polakom możliwość wspólnego przeżywania tych budujących współczesną tożsamość narodową momentów. Zaufanie i bezpieczeństwo to szczególnie ważne kwestie dla wychowania i edukacji najmłodszych. Telewizja Polska szczególną troską otacza właśnie tych widzów emitując przede wszystkim na antenie TVP ABC programy edukacyjne, widowiska teatralne oraz polskie i zagraniczne produkcje, które bawią, uczą i inspirują, ale co najważniejsze są bezpieczne, pozbawione treści pełnych przemocy i agresji. TVP ABC jest absolutnym liderem wśród kanałów dziecięcych, najczęściej wybieranym przez dzieci i rodziców.