Telewizja Polska pomaga
Kolejny weekend Telewizja Polska wspiera osoby poszkodowane w wyniku nawałnic, które w ostatnim czasie przeszły nad Pomorzem. Podczas widowiska na Jasnej Górze, zorganizowanego z okazji obchodów 300-letniej rocznicy Koronacji Cudownego Obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej, zebrano 800 tysięcy złotych. Łącznie, dzięki wspólnej akcji TVP i Caritas, około 2 miliony złotych trafi do potrzebujących pomocy na Pomorzu.
Widowiskiem JASNA GÓRA – POLSKA KANA, pod honorowym patronatem Prezes Rady Ministrów Pani Beaty Szydło, obejrzało w Jedynce średnio 1,2 mln widzów (9,7% udz.), a ponad 3,8 mln osób przynajmniej na chwilę włączyło TVP1 w trakcie transmisji wydarzenia z Częstochowy. Największą średnią minutową widownię koncert zgromadził o godzinie 22.00, wówczas oglądało go ponad 1,4 mln widzów. Wydarzenie JASNA GÓRA – POLSKA KANA, któremu oprócz narracji historycznej towarzyszyły przygotowane przez Marcina Pospieszalskiego aranżacje znanych pieśni kościelnych i patriotycznych znalazło się wśród dziesięciu najchętniej oglądanych pozycji tygodnia w Jedynce. Reżyserem koncertu był Bolesław Pawica.
Transmisje z uroczystości z okazji 300-lecia Koronacji Obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej oraz specjalne wydania programów już od samego rana widzowie oglądali także w TVP INFO. Niemal 416 tysięcy widzów (udz. 7,2%) zobaczyło Mszę Świętą z Jasnej Góry, co m.in. zapewniło stacji informacyjnej Telewizji Polskiej pozycję lidera podczas weekendu. Kluczowe dla osiągnięcia tego sukcesu były także programy „Minęła dwudziesta” (sobota 720 tys. widzów i 6,04% udz., niedziela 764 tys. i 5,48% udz.) i „Teleexpress Extra” (sobota 639 tys. widzów i 9,09%, niedziela 874 tys. widz i 9,34% udz.).