“Ten klub reaguje na molestowanie” – rusza akcja społeczna Noizz przeciwko molestowaniu seksualnemu w klubach i na imprezach
Redakcja NOIZZ rozpoczęła długofalową kampanię społeczną „TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE”. W ramach akcji przeprowadzono szkolenia z właścicielami i pracownikami dziewięciu warszawskich klubów, aby mogli prawidłowo rozpoznawać zagrożenie, reagować i udzielać pomocy w przypadkach molestowania. Kampanię wsparła Anja Rubik i sexedPL. W ramach działań uruchomiono stronę: reagujemy.pl – ze szczegółowymi informacjami dla klubów, które chcą dołączyć do akcji.
Kampania TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE ma na celu działanie przeciwko molestowaniu seksualnemu, z którym w klubach najczęściej spotykają się kobiety, choć nie tylko one. Redakcja NOIZZ podkreśla, że molestowanie dotyczy nie tylko sfery fizycznej, przybiera również inne formy, jak na przykład uporczywe narzucanie się czy zaczepki słowne.
Kampanię rozpoczął głośny artykuł aktywistki i DJ-ki Magdaleny Staniszewskiej, opublikowany
w serwisie NOIZZ, w którym autorka opowiedziała o różnych przypadkach molestowania, jakie spotkały ją w polskich klubach – https://noizz.pl/spoleczenstwo/molestowanie-w-polskich-klubach-lapanie-za-tylek-to-nie-komplement/8m4dplz. Akcja TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE jest odpowiedzią na komentarze zarówno czytelników, jak i pracowników klubów, którzy postanowili wspólnie działać przeciwko molestowaniu seksualnemu. Jest to kolejna kampania NOIZZ.pl, którą redakcja portalu uruchomiła w oparciu o sygnały od czytelników. W czerwcu br. NOIZZ wystartował z międzynarodową akcją #NOTJUSTAMOOD dotyczącą problemu depresji i zdrowia psychicznego.
– Chcemy, by akcja TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE stanowiła czytelny komunikat dla potencjalnych ofiar molestowania: zawsze możesz zwrócić się o pomoc, nikt cię nie zignoruje.
W klubach oznaczonych naszym logo, możesz zgłosić każdy niepokojący przypadek za barem lub
u personelu – mówi Paweł Korzeniowski, dziennikarz NOIZZ i inicjator akcji. – Pojawienie się ruchu #meToo sprawiło, że kobiety odważniej mówiły o przemocy seksualnej np. w miejscu pracy. Liczymy, że nasza akcja stworzy podobną platformę do dyskusji na temat molestowania na imprezach – dodaje Magdalena Staniszewska, pomysłodawczyni działań w ramach akcji.
W ramach kampanii, redakcja NOIZZ wspólnie z Ewą Rutkowską, trenerką i organizatorką warsztatów antydyskryminacyjnych, przeprowadziła cykl szkoleń dla właścicieli i pracowników lokali, które dołączyły do akcji. Jednym z głównych założeń jest, aby w przeszkolonym klubie zawsze była obecna osoba, która przeszła szkolenie i potrafi udzielić pomocy w przypadkach molestowania. Wśród przeszkolonych warszawskich lokali znalazły się popularne warszawskie kluby m.in.: PLAN B, BARKA, JASNA1, METROPOLIS, NIEBO, POGŁOS, HYDROZAGADKA i CHMURY, w których pojawiły się już plakaty i naklejki informujące o akcji.
Akcji TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE towarzyszą materiały redakcyjne oraz kampania w social mediach, display oraz mobile, przekierowująca na specjalnie przygotowany serwis – www.reagujemy.pl, w którym kolejne kluby mogą zgłaszać chęć przystąpienia do akcji.
Akcję TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE wspiera Anja Rubik i sexedPL, Going. oraz Amnesty International.
Więcej: www.reagujemy.pl