Testy konsumenckie na Wyborcza.biz
W grudniu „Gazeta Wyborcza” opublikuje wyniki testów konsumenckich przeprowadzonych przez Fundację Pro-Test i europejskie organizacje konsumenckie.O pierwszym z nich będzie można już przeczytać na Wyborcza.biz, 4 grudnia br.
– Na pierwszy ogień bierzemy najpopularniejsze wśród Polaków telewizory, czyli wielkości 55 i 65 cali. Wyniki testu opublikujemy już w najbliższy piątek – mówi Martyna Mroczek-Kowalik, redaktorka w dziale gospodarczym „Gazety Wyborczej”.
W niezależnych badaniach laboratoryjnych eksperci przyjrzeli się najważniejszym parametrom telewizorów: jakość obrazu i dźwięku, wszechstronność, łatwość obsługi, wydajność energetyczna, odtwarzanie multimediów i parametry Smart TV. Zbadali 95 modeli.
– 4 grudnia br. w serwisie Wyborcza.biz ujawnimy, który telewizor okazał się najlepszy i wygrał ranking. A w kolejnych odsłonach testów, przez cały grudzień 2020 r., opublikujemy rankingi kolejnych produktów, m.in. oczyszczaczy powietrza i ekspresów do kawy – dodaje Martyna Mroczek-Kowalik.
Współpracująca z „Gazetą Wyborczą” fundacja Pro-Test przeprowadziła testy wspólnie z innymi konsumenckimi organizacjami z Europy. Pro-Test jest wydawcą internetowego konsumenckiego magazynu i należy do międzynarodowej organizacji testującej produkty ICRT (International Consumer Research & Testing) zrzeszającej 37 instytucji konsumenckich z 29 państw.
– Wzbogacenie treści ekonomicznych „Gazety Wyborczej” o testy konsumenckie to naturalne poszerzenie przestrzeni dla naszych obecnych i nowych czytelników. Bo konsumentami jesteśmy wszyscy – zaznacza Wojciech Pelowski, który od maja br. kieruje połączonymi działami ekonomicznymi „Gazety Wyborczej” (Gospodarka, Technologie i Mój Biznes).
Ostatnie miesiące w dziale gospodarczym dziennika to nowe nazwiska, nowy magazyn i nowe formaty. Od sierpnia br. w papierowym wydaniu ukazuje się „Ekonomia+” m.in. z cyklem „Made in Poland” prezentującym najciekawszych polskich eksporterów, z przeglądem prasy zagranicznej, czy graficznie przedstawionym aktualnie ważnym tematem na kolumnach BIQdata.
– Poprzez opisywanie konkretnych problemów firm, tłumacząc zawiłości rządowych tarcz i publikując rozwiązania prawnych zagadek w akcji „Prawnicy Czytelnikom”, „Gazeta Wyborcza” towarzyszymy przedsiębiorcom podczas pandemii. Przy pomocy poradników pomaga pracownikom i konsumentom zmierzyć się z sytuacjami kryzysowymi wywołanymi wybuchem pandemii. Testy konsumenckie to kolejne wzbogacenie naszej oferty i poszerzenie jej o praktyczne i przydatne treści w życiu codziennym – dodaje Wojciech Pelowski.
„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec września br. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” przekroczyła 240 tys.