Internet & Gry - Reklama

To był rok Interii

Przeczuwaliśmy to już – i informowaliśmy o tym – w połowie ubiegłego roku, ale teraz mamy na to twarde dowody. Rok 2017 był rokiem Interii. Jak wynika z badania Gemius/PBI, Grupa Interia zarówno procentowo, jak i w liczbach bezwzględnych, generuje najlepsze dynamiki rok do roku w kategorii grup portali. Zmniejszyliśmy tym samym dystans, który dzieli nas od Grupy Wirtualna Polska do zaledwie 1,6 mln. r.u.
 

Oto szczegółowe zestawienie dla platformy total:
– Grupa Onet – RASP w grudniu 2016 miała 20 796 149 UU, a w grudniu 2017: 21 161 753 UU. Oznacza to przyrost o 365 604 UU (+2%)
– Grupa Wirtualna Polska w grudniu 2016 miała 20 588 878 UU, a w grudniu 2017: 20 842 548 UU. Oznacza to przyrost o 253 670 UU (+1%)
– Grupa Interia.pl w grudniu 2016 miała 17 797 084 UU, a w grudniu 2017: 19 207 117 UU. Oznacza to przyrost o 1 410 033 UU (+8%)    
– Grupa Gazeta.pl w grudniu 2016 miała 16 317 206 UU, a w grudniu 2017: 15 930 623 UU. Oznacza to spadek o -386 583 UU (-2%).
W kategorii Styl Życia Grupa Interia.pl zanotowała 14-procentowy wzrost od grudnia 2016 do grudnia 2017, awansując na trzecią pozycję. Wzrost z 8,8 mln RU do 10 mln RU użytkowników oznacza, że zmniejszyliśmy dystans, który dzieli nas od drugiej w tej kategorii Grupy Onet-RASP. Dzieli nas już zaledwie 71 tys. RU.
Częścią Stylu Życia jest popularna w Internecie kategoria Plotki/Życie gwiazd, w której na platformie total Grupa Interia.pl awansowała na trzecią pozycję, wyprzedzając Grupę Onet-RASP. W tej kategorii również zanotowaliśmy najwyższą dynamikę wzrostu wśród grup portali (42,8%).
W kategorii Pogoda Grupa Interia.pl zdobyła w lipcu 2017 pozycję niekwestionowanego lidera utrzymała ją w grudniu 2017, z wzrostem na przestrzeni ostatniego roku 28,2% i 613 tys. użytkowników.
W kategorii serwisów kulinarnych liderem, z ogromną przewagą nad konkurencją, został należący do Interii serwis Smaker, który ze wzrostem 62,8% (1,8 mln użytkowników) miał w grudniu 2017 ponad 4,5 milionów użytkowników – jako pierwszy polski serwis kulinarny przełamując barierę 4 milionów.
Dla porównania, kolejne w zestawieniu Kwestia Smaku i Przyślij Przepis w grudniu 2017 miały – odpowiednio – 3,98 mln RU i 3,16 mln RU.
Wszystkie serwisy kulinarne Grupy Interia w grudniu 2017 przekroczyły z kolei barierę 5 milionów użytkowników, osiągając wynik 5,26 mln RU. Dla porównania – druga w kategorii Kuchnia/gotowanie Grupa Burda Media Polska mogła się pochwalić wynikiem 4,27 mln RU
Grupa Interia.pl jest również liderem w kategorii Muzyka – w grudniu 2017 z serwisów muzycznych naszej grupy korzystało ponad 5 milionów użytkowników, co oznacza 32,2% wzrost w stosunku do grudnia 2016.
Dla porównania – Grupa Onet-RASP miała w grudniu 2017 2,67 mln RU (-24,5%), a Grupa Wirtualna Polska w kategorii Muzyka miała 1,21 mln RU. (+2,9% w stosunku do grudnia 2016).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *