„Turning Points” – noworoczny magazyn „Gazety Wyborczej”
W najbliższą sobotę, 29 grudnia br. wraz z „Gazetą Wyborczą” ukaże się „Turning Points” – specjalny dodatek, stworzony przez redakcje amerykańskiego dziennika „The New York Times” oraz „Gazety Wyborczej”. Czytelnicy znajdą w nim przegląd najważniejszych wydarzeń z minionego roku oraz prognozy na 2019 autorstwa wybitnych postaci światowej polityki, kultury czy sportu.
Na łamach liczącego 44 strony magazynu antropolożka Ruth Behar rozprawia na temat kosmopolitycznych postaw młodego pokolenia Kubańczyków, pisarka i obrończyni praw człowieka Lee Hyeon-Seo zastanawia się, czy Korea ma szanse na zjednoczenie, były premier Wielkiej Gordon Brown zdradza swój plan na to, skąd wziąć środki na to, aby każde dziecko na świecie miało możliwość zdobycia edukacji, a współtwórca i jeden z pionierów usługi WWW Tim Berners-Lee podpowiada, jak ocalić treści zawarte w internecie. Amerykański historyk Timothy Snyder opowiada z kolei o tchórzliwej twarzy autokratyzmu, rosyjska pisarka Alisa Ganieva pisze o rządzie swojego kraju, który chce przywrócić pamięć o chwalebnej przeszłości Związku Radzieckiego, a reporterka Armando Arrieta rozmawia z mistrzynią olimpijską, tenisistką Venus Williams na temat drogi kobiet do emancypacji.
Ponadto Tricia Tisak – dziennikarka magazynu „The New York Times” opisuje 20 faktów, które w mijającym roku zaobserwowano po raz pierwszy w historii. Są to zarówno poważne czy zaskakujące wydarzenia, jak i bardziej zabawne trendy. Masha Goncharova przedstawia natomiast wydarzenia, które wstrząsną światem w 2019 roku takie, jak m.in. nurkowanie do wraku Titanica czy pierwsza kalifornijska edycja targów sztuki Frieze. W magazynie nie zabraknie również polskich autorów – o przełomowych momentach piszą osoby skupione w wokół projektu „Gazety Wyborczej” pt. „Jutronauci”.
„Turning Points” ukaże się w sobotę, 29 grudnia br. wraz z „Gazetą Wyborczą”. Cena wydania to 9,99 zł.
Wydanie „Gazety Wyborczej” wraz z magazynem wspiera kampania promocyjna w radiu (TOK FM, RMF FM, RMF Classic), internecie (Google, YouTube), na ekranach w warszawskich tramwajach i na ekranach Platform Channel oraz autopromocja w papierowym wydaniu dziennika i jego dodatkach, serwisie Wyborcza.pl oraz mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.