TVN Grupa Discovery liderem polskiego rynku TV i digital
W pierwszym kwartale tego roku TVN Grupa Discovery była liderem polskiego rynku telewizyjnego. Odnosi również bezprecedensowe sukcesy w obszarze digital. Stacja TVN była najchętniej wybieranym kanałem telewizyjnym w tym okresie, a TVN7 – która w zeszłym roku weszła do grona Big5 – jako jedyna w swoim segmencie zaliczyła rekordowe wzrosty oglądalności. TVN24 od lat utrzymuje pozycję numer jeden wśród kanałów informacyjnych.
Wiodąca pozycja kanałów TVN Grupa Discovery
Stacja TVN była w marcu liderem w grupie komercyjnej (SHR: 9,7%). W tym samym zestawieniu TVN7 osiągnęła wynik na poziomie 5,1%, uzyskując wzrost o blisko 12% w porównaniu z marcem 2020 roku. Podobne sukcesy oba kanały odnotowały w pierwszym kwartale br. roku.
Udział stacji Big5 w marcu 2021 r. w grupie komercyjnej 16-49
Udział stacji Big5 w Q1 2021 r. w grupie komercyjnej 16-49
Widzowie ciągle najchętniej wybierają naszą główną antenę, bo wiedzą, że tu znajdą najciekawsze i najbardziej angażujące historie, autentyczne emocje oraz ulubionych bohaterów i dziennikarzy informacyjnych. Ten kanał ma swoją silną pozycję i to się nie zmienia. Z kolei sprint jaki wykonała w ostatnim czasie Siódemka jest naprawdę imponujący. Biorąc pod uwagę dzisiejsze tendencje na rynku telewizyjnym każdy wzrost można uznać za sukces, ale kilkunastoprocentowy skok Siódemki w porównaniu do zeszłego roku cieszy nas ogromnie. W połączeniu z popularnością siódemkowych formatów w onlinie mamy jeszcze większe powody do satysfakcji. – powiedział Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.
TVN24 pozostaje najchętniej oglądaną stacją newsową w kraju. W marcu osiągnęła wynik 5% udziału w grupie ogólnej 4+ oraz 3,3% w grupie komercyjnej 16-49. Rekordową popularnością cieszył się materiał „CBS przedstawia: Wywiad Oprah z Meghan i Harrym”, który obejrzało ponad 1,4 mln widzów. Dało to stacji 9,7% udziału w grupie 4+ oraz ponad 10% udziału w 16-49.
Fantastyczny pierwszy kwartał zaliczył także Eurosport 1. Pod koniec marca zakończył się sezon skoków narciarskich, który był rekordowy dla kanału. Zmagania polskich skoczków na antenie wielokrotnie śledziło ponad milion widzów, a stacja regularnie była najpopularniejszym płatnym kanałem w Polsce. Najwyższą oglądalność osiągnął konkurs w Bischofshofen zamykający Turniej Czterech Skoczni. Oglądało go na żywo średnio 1,74 mln widzów, co przełożyło się na 11-procentowy udział w rynku.
TVN Grupa Discovery jest najsilniejszą firmą medialną w Polsce. W pierwszym kwartale (Q1) udział grupy sięgnął 25,8% w grupie komercyjnej 16-49. W marcu było to 26,4%.
Udział TVN Grupa Discovery grupie komercyjnej 16-49 w marcu i w Q1 2021 roku.
Imponujący wzrost biznesu digital TVN Grupa Discovery
W lutym Player stał się serwisem wyłącznie subskrypcyjnym, jednocześnie po raz pierwszy wprowadzając w Polsce rozwiązanie AdLite. Ten nowy pakiet „Player z reklamami” pozwala łączyć szeroką i jakościową ofertę serwisu z niewielką opłatą za korzystanie z platformy. Według badania Gemius/PBI, Player w lutym 2021 miał ponad 7,5 mln realnych użytkowników, co jest najwyższym wynikiem platformy w historii pomiaru (dane zagregowane dla www player.pl, witryny vod.pl/playerpl oraz aplikacji player). To jedyny serwis w Polsce, który może pochwalić się tak dużym wzrostem liczby użytkowników. Co więcej, strona www player.pl znalazła się na pierwszym miejscu rankingu wśród legalnych serwisów VOD pod względem liczby realnych użytkowników. Najchętniej oglądaną pozycją w marcu na Playerze był serial Player Original „Chyłka”.
Obserwujemy światowe trendy i jesteśmy wszędzie tam, gdzie widzowie szukają dziś treści. Poza od lat silną pozycją na rynku tradycyjnej telewizji niezwykle szybko rośniemy dziś w obszarze digital. Sukces i siła Playera leżą w konsekwentnej strategii rozwoju produkcji własnych oraz szeregu odważnych decyzji. Przez ostatnie lata znacznie powiększyliśmy kolekcję seriali Player Original. Systematycznie dodajemy nowe formaty discovery+ Originals, specjalnie skrojone pod gusta fanów filmów dokumentalnych i programów „real-life entertainment”. Zdecydowaliśmy się na online’ową premierę „Listów do M.4”, a także staliśmy się serwisem w pełni subskrypcyjnym. Wkroczyliśmy do grona platform premium i planujemy w nim zagościć na stałe. Ogromnie cieszy fakt, że nasza strategia przynosi efekty i uznanie widzów – powiedział Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający, Player.pl.
TVN24 Go pozostaje jedyną newsową platformą streamingową w Polsce. Zawiera nie tylko najświeższe informacje z kraju i ze świata, ale ogromną kolekcję programów i materiałów publicystycznych w modelu na żądanie oraz często dostępnych przed emisją w telewizji. Do najchętniej oglądanych tytułów w marcu na TVN24 Go należały: „CBS przedstawia: Wywiad Oprah z Meghan i Harrym”, „Bill Gates w wywiadzie z Piotrem Kraśką i Dorotą Wysocką-Schnepf” oraz „Francesco” (film dokumentalny discovery+ Originals).
Jednocześnie w pierwszym kwartale tego roku profil TVN24 na Facebooku osiągnął niemal 1,5 miliona polubień i pozostaje najpopularniejszym profilem medium newsowego w Polsce.
Pod koniec 2020 roku strona DDTVN.pl zadebiutowała jako osobny podmiot w podkategorii „serwisy kobiece” w badaniu Mediapanel. Użytkownicy docenili unikatowy wzrost oferty serwisu w ostatnim czasie. Tuż po premierze zajął piąte miejsce w swojej kategorii. Obecnie jest szóstym najpopularniejszym serwisem kobiecym w kraju z 3,3 mln realnych użytkowników z bardzo aktywną społecznością online zbudowaną wokół marki (Facebook: ponad 700 tys. fanów, Instagram: 375 tys. obserwujących, TikTok: 150 tys. obserwujących).
Biuro Reklamy TVN Media z najbardziej innowacyjną ofertą na rynku
TVN Media jest najbardziej innowacyjnym biurem reklamy na rynku z najszerszą i najlepiej dopasowaną do oczekiwań klientów ofertą. Do grona innowatorskich rozwiązań w ostatnim czasie dołączyła współpraca z platformą Insbay. Aplikacja daje możliwość zakupu produktów prezentowanych w programach TVN Style oraz HGTV Home & Garden. Dzięki niej uzyskano konwersję – w rozumieniu pobrań aplikacji – na poziomie 3,5% w grupie kobiet w wieku 25-44 lat, co bezpośrednio przełożyło się na wyniki sprzedaży – 6,3% użytkowników dokonało zakupu produktów, którymi zainspirowali się dzięki treściom TV. Jeszcze w kwietniu TVN Media planuje uruchomienie produktów opartych na danych „1st party” – TVN Premium Data oraz Reach Max Data – które pozwolą na efektywniejsze dotarcie do konsumenta w ramach całej oferty. Sukcesywnie wprowadzane są kolejne innowacyjne produkty, w tym rozwiązania oparte o technologię AI, która jeszcze precyzyjniej dopasowuje przekaz reklamowy do użytkownika oraz kontekstu.
TVN Media to biuro reklamy, które posiada najszerszą i najbardziej innowacyjną ofertę na rynku. Unikatowe rozwiązania, które oferujemy naszym partnerom pozwalają na efektywne połączenie komunikacji marek w świecie telewizji liniowej i rozwiązań opartych o dystrybucję kontentu w przestrzeni digitalowej. Staramy się odpowiadać na bieżące potrzeby i oczekiwania klientów śledząc najnowsze trendy rynkowe i konsumenckie. Pandemia, wzrost konsumpcji treści online, jeszcze intensywniejsze niż dotychczas zjawisko multiscreeningu bez wątpienia przyspieszają rozwój reklamy digital. Spektakularne wzrosty odnotowuje w ostatnich miesiącach branża e-commerce. Między innymi właśnie na tych obszarach koncentrujemy w ostatnim czasie swoje wysiłki pracując intensywnie nad produktami. Wprowadziliśmy na rynek nowa ofertę VOD – Player AdLite oraz produkty e-commerce opierające się o rozwiązania kontekstowe i kontentowe. Nasze wieloletnie doświadczenie w tworzeniu treści najwyższej jakości sprawia, że to działa. – powiedział Andrzej Karasowski, dyrektor Premium TV, TVN Grupa Discovery.