TVN Grupa Discovery liderem rynku w listopadzie
TVN Grupa Discovery niezmiennie utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku, z miesiąca na miesiąc zwiększając łączny udział w rynku telewizyjnym. TVN był w listopadzie najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce, a poszczególne kanały nadawcy zajęły pozycję lidera w kluczowych kategoriach tematycznych: TVN Style w kategorii lifestyle, TVN Turbo wśród kanałów factual, a TVN24 w grupie kanałów newsowych. Niezwykłą popularnością cieszą się zarówno programy emitowane w kanałach telewizyjnych, jak i produkcje własne serwisu Player. O silnej pozycji TVN Grupa Discovery świadczy także tytuł Biura Reklamy 2021 przyznany TVN Media przez magazyn „Media & Marketing Polska”.
WIODĄCA POZYCJA GRUPY I KANAŁÓW Z PORTFOLIO NADAWCY
W jesiennym sezonie telewizyjnym TVN Grupa Discovery z miesiąca na miesiąc umacnia swoją pozycję uzyskując coraz wyższy łączny udział w rynku w grupie komercyjnej. W listopadzie wyniósł on blisko 27% (vs. 26,4% w październiku i 25,8% we wrześniu), co sprawia, że firma jest niekwestionowanym liderem rynku.
Kanał TVN gromadził najliczniejszą widownię telewizyjną w kraju uzyskując najwyższy udział 10,5% w grupie stacji BIG5. Stacja po raz kolejny osiągnęła wzrost wyników w porównaniu z rokiem ubiegłym – po tym jak w październiku jej udział wzrósł rok do roku o 4%, w listopadzie skala wzrostu była jeszcze wyższa i wyniosła ponad 7%. Nie bez znaczenia dla wyników w skali całego miesiąca była doskonała oglądalność weekendowych transmisji z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich. Największą popularnością wśród widzów cieszyły się sobotnie konkursy. Udział TVN wynosił wtedy 24,44% (20 listopada) i 20,34% (27 listopada).
W listopadzie aż dziewięć kanałów z portfolio nadawcy osiągnęło lepsze wyniki niż przed rokiem. Były to TVN, TTV, TVN Turbo, Discovery, TVN Style, TVN Fabuła, TLC, DTX i Animal Planet. Biorąc pod uwagę ogólny spadek oglądalności telewizyjnej na rynku jest to fantastyczne osiągnięcie.
TVN24 jest najchętniej oglądaną stacją newsową w kraju (SHR: 3,2%), TVN Style najpopularniejszym kanałem lifestylowym (SHR: 0,67%), natomiast TVN Turbo wiedzie prym w kategorii kanałów factualowych (SHR: 1,05%) i ma za sobą najlepszy listopad w historii w grupie wszystkich widzów 4+, podobnie jak TVN Fabuła w grupie komercyjnej (SHR: 0,54%). Z kolei wyniki TVN7 po raz kolejny potwierdziły, że kanał na stałe wszedł do czołówki pięciu największych stacji telewizyjnych w Polsce, osiągając w listopadzie udział 4,6%.
Muszę przyznać, że listopad w tym roku okazał się wyjątkowo gorący. Widownię rozgrzały między innymi finały naszych flagowych rozrywek – „Top Model” i „Mam talent”. Kolejne edycje tych programów potwierdziły swoją siłę gromadząc miliony widzów przed telewizorami. Cieszą nie tylko te wyniki, ale także świadomość, że dzięki nim wielu utalentowanych ludzi rozpocznie swoje kariery w świecie modelingu czy rozrywce. Dziś na światowych wybiegach projektantów mody można podziwiać naszych uczestników z aż dziesięciu edycji „Top Model”. Ta gorąca, telewizyjna jesień nie kończy się na listopadzie. Wydłużamy ją oczywiście sportowymi relacjami z Pucharu Świata w skokach narciarskich, przed nami kolejne turnieje, które dostarczą wielu emocji. – mówi Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.
NAJLEPSZE POZYCJE PROGRAMOWE
Wśród audycji na kanale TVN najchętniej oglądaną pozycją programową były „Fakty”. Serwis informacyjny oglądało średnio ponad 2,7 mln widzów, co dawało stacji 21,2% udziału w grupie komercyjnej 16-49. Bardzo dobre wyniki osiągały również nowe sezony kultowych produkcji TVN – „Kuchenne rewolucje” (SHR: 18,1%), „MasterChef” (SHR: 15,7%), czy „Top Model” (SHR: 15,8%), który uzyskał wyższe udziały niż przed rokiem, podobnie jak „Kuba Wojewódzki” czy „Milionerzy”. Tradycyjnie bardzo wysoko w rankingu najchętniej oglądanych programów w TVN uplasował się magazyn interwencyjny „Uwaga!”. Z kolei „Dzień Dobry TVN” jest niezmiennie najchętniej oglądanym przez komercyjną grupę widzów 16-49 morning show w Polsce (SHR: 10%). Weekendowe wydania programu są najpopularniejsze w obu grupach widzów, zarówno 16-49, jak i 4+.
PLAYER ANGAŻUJE WIDZÓW PREMIERAMI SERIALOWYCH PRODUKCJI WŁASNYCH
Player nadal nieustannie potwierdza swoją silną pozycję wśród serwisów streamingowych. Świetne wyniki w listopadzie osiągnęły najnowsze premiery. W TOP 10 najchętniej oglądanych seriali znajdują się nowości Player Original: “Pajęczyna” czy “Chyłka-Oskarżenie”. Do innych angażujących i popularnych programów należały również: „Hotel Paradise Extra”, „Top Model”, “Ślub od pierwszego wejrzenia” czy serial dzienny „BrzydUla”.
BIURO REKLAMY TVN MEDIA UZNANE ZA BIURO REKLAMY ROKU 2021
Według raportu specjalnego “Biura Reklamy”, realizowanego przez Kantar na zlecenie Media Marketing Polska, TVN Media po raz kolejny zostało uznane przez reklamodawców za Biuro Reklamy Telewizyjnej Roku. W sześciu z siedmiu obszarów biznesowych, które podlegają weryfikacji reklamodawców TVN Media przyznano pozycję lidera. W treści uzasadnienia werdyktu podkreślano przemyślaną strategię, kreatywne podejście do produktów reklamowych, nowe partnerstwa i świetne oceny klientów.
To niejedyne wyróżnienie dla Biura Reklamy w ostatnim czasie. 26 listopada TVN Media odebrało nagrodę za projekt w kategorii Innowacje w mediach dla Shoppable TV w HGTV. Konkurs Innovation by SAR przeznaczony jest dla projektów z obszaru biznesu, mediów i komunikacji wyznaczających nowe kierunki w tych obszarach. Nagradza przede wszystkim nieszablonowość rozwiązań, a głównym kryterium oceny jest zmiana i potencjał jej oddziaływania w przyszłości.