BadaniaMediaTVN Warner Bros. Discovery Polska

TVN Grupa Discovery liderem rynku (wideo)

TVN Grupa Discovery przez cały czas utrzymuje pozycję najsilniejszego nadawcy na rynku, zarówno jeśli chodzi o kanały tradycyjne, jak i VOD. W kwietniu TVN był najchętniej oglądaną przez widzów stacją w Polsce, TVN24 pozostał liderem wśród wszystkich telewizji informacyjnych, a „Fakty” – najlepszą audycją informacyjną. Niezmiennie w swoich kategoriach zwyciężają również takie kanały, jak TVN Style oraz TVN Turbo i Discovery Channel. Dodatkowo należący do TVN Grupy Discovery Player, z liczbą 5,2 mln użytkowników, nieprzerwanie pozostaje najpopularniejszym lokalnym serwisem VOD w kraju.

 

W dniach 1-28 kwietnia średni udział TVN w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,5%, co pozwoliło kanałowi znowu osiągnąć pozycję rynkowego lidera. 15 kwietnia kanał osiągnął udział na poziomie aż 12%, co było rekordem w skali miesiąca wśród BIG5 – czołówki największych stacji telewizyjnych w Polsce.

Sukcesami mogą pochwalić się niezmiennie także inne stacje naziemne TVN Grupa Discovery. Stacja TVN7, która w lipcu zeszłego roku jako jedyna stacja spoza dotychczasowej Wielkiej Czwórki osiągnęła oglądalność przekraczającą 5% udziału w rynku, co spowodowało poszerzenie czołówki kanałów ogólnopolskich w Polsce z BIG4 do BIG5, przez większość dni kwietnia przewyższała popularnością główne anteny telewizji publicznej. W trakcie emisji „Ślubu od pierwszego wejrzenia” była drugą najchętniej oglądaną stacją na rynku. Natomiast stacja TTV odnotowała ponad 7%-owy wzrost rok do roku w paśmie premierowym (22:00-23:00), będąc w tych godzinach trzecim najpopularniejszym kanałem w kraju. W trakcje emisji „Gogglebox” była regularnie najchętniej oglądaną telewizją w Polsce (SHR: 10,4%, 16-49).

Stacje tematyczne TVN Grupa Discovery przez cały czas należą do ścisłej czołówki również w swoich szczegółowych kategoriach. W kwietniu TVN24 po raz kolejny była najchętniej oglądaną stacją informacyjną w kraju (SHR: 3,2%, 16-49), a TVN Style zajmowała pozycję lidera wśród kanałów lifestylowych. TVN Turbo i Discovery Channel niezmiennie utrzymują się na podium w kategorii factual. Oba kanały odnotowały także znaczne wzrosty udziałów w porównaniu z rokiem 2020 – TVN Turbo o 6,8%, a Discovery Channel aż o 30,5%.

“W kwietniu na pierwszy plan wybijają się osiągnięcia naszych kanałów otwartych: Siódemki i TTV. Siódemka gości w gronie pięciu najważniejszych stacji w Polsce, a do TTV w prime timie oglądać premiery przychodzi coraz więcej widzów, więcej niż w poprzednich sezonach. Przychodzą, bo w obu tych stacjach gotuje się od emocji i nowego, dobrego, angażującego kontentu. Ale nie można na tym tle zapomnieć o naszej głównej stacji, której siłą są przede wszystkim duże, sprawdzone lokomotywy programowe: „Dzień Dobry TVN”, „Na Wspólnej”, programy rozrywkowe czy newsy”powiedział Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.

Kolejny miesiąc z najlepszymi wynikami dowodzi, że siłą TVN Grupa Discovery jest kontent. Najchętniej oglądanym programem porannym w Polsce pozostałe „Dzień dobry TVN”, które regularnie dystansuje konkurencję (SHR: 10,7%, 16-49). „Fakty” ogląda średnio ponad 2,6 mln widzów, co sprawia że są numerem jeden wśród telewizyjnych audycji informacyjnych (SHR: 22,7%, 16-49). „Totalne remonty Szelągowskiej” przyciągają blisko 12% widowni komercyjnej (16-49), a tegoroczna edycja „MasterChef Junior” przebija swoją popularnością poprzedni sezon (SHR: 12,3%, 16-49).

Widzowie oglądają i doceniają kontent TVN Grupa Discovery nie tylko w telewizji – Player z blisko 5,2 mln realnych użytkowników, utrzymuje pozycję najpopularniejszej lokalnej platformy VOD w Polsce. Dzieje się tak m.in. dzięki nowościom programowym i wyjątkowym produkcjom Player Original. Seria „Chyłka” jest bezapelacyjnym numerem jeden wśród użytkowników platformy. Tuż za nią na podium uplasowała się „BrzydUla”, a następnie serial „Tajemnica zawodowa”. Średni czas spędzany na platformie wynosi blisko 4 godziny.

“Player jest dzisiaj jednym z najchętniej wybieranych serwisów w Polsce, bo z nami nie można się nudzić. W 2020 roku stworzyliśmy 6 oryginalnych produkcji, w tym roku planujemy kolejnych kilkanaście. Do ukochanej przez widzów „Chyłki”, dołączyły już seriale „Mamy to” i „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, a niedługo zadebiutuje drugi sezon „Szadzi”. W przygotowaniu kolejne tytuły serialowe, jak i rozrywkowe. Co tydzień dodajemy nowe formaty discovery+ Originals, a także filmy i seriale z największymi polskimi oraz zagranicznymi gwiazdami. Konsekwentnie tworzymy bibliotekę, która sprawia, że trudno się od nas oderwać” mówi Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *