TVN Grupa Discovery zaprasza na 3. edycję Digital Festival
Od 1 do 10 października odbędzie się trzecia edycja największej inicjatywy cyfrowo-edukacyjnej w Polce – Digital Festival. Już po raz trzeci TVN Grupa Discovery została partnerem strategicznym wydarzenia. Tegoroczna odsłona poświęcona będzie przede wszystkim rozwojowi kompetencji przyszłości.
Wybuch pandemii COVID-19 nieoczekiwanie przyśpieszył proces cyfrowej transformacji i pokazał, że cyfrowe kompetencje odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu życia społecznego. Jednocześnie, niemal 60 proc. Polaków nie ma świadomości, jak i gdzie się ich uczyć. Brak cyfrowych kompetencji to jedna z największych przeszkód w szybkim rozwoju Polski i budowaniu nowoczesnego społeczeństwa. Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom, TVN Grupa Discovery wspólnie z Fundacją Digital Poland oraz innymi partnerami w dniach 01.10 – 10.10.2021 r. już po raz trzeci organizuje Digital Festival. To największa edukacyjno-technologiczna inicjatywa w Polsce, która pokazuje, jak najlepiej wykorzystać możliwości oferowane przez nowe technologie.
Digital Festival to miejsce spotkań z nowymi technologiami, dlatego w trakcie jego trwania odbędzie się szereg rozmaitych wydarzeń i atrakcji, m.in.:
Dzień „Moja rozrywka” – 2 października
2 października to dzień poświęcony treściom rozrywkowym w sieci. Tego dnia TVN Grupa Discovery zaprasza na wyjątkowe spotkania z gwiazdami i twórcami telewizyjnymi. Będzie to niecodzienna okazja, aby poznać tajniki pracy nad najlepszymi serialami i programami rozrywkowymi.
PANEL 1: JAK OPOWIADAĆ WCIĄGAJĄCE HISTORIE?
10:30-12:00 – panel o serialach Player Original.
Biorą udział m.in.: Marta Malikowska (Skazana), Bartosz Gelner (Szadź), Nikodem Rozbicki (Chyłka-Inwigilacja)
DLACZEGO KOCHAMY REALITY?
14:00-15:30 – panel o programach rozrywkowych i reality.
Biorą udział m.in.: Marcin Tyszka (Top Model), Jacek Jelonek (Prince Charming), Pan Lektor (Hotel Paradise), Lidia Kazen (dyrektor programowa TTV i Player.pl)
Oba spotkania będą streamowane na żywo w grupie „Player Bliżej” oraz w social mediach TVN Grupa Discovery – facebook oraz Instagram, a także na oficjalnej stronie Digital Festival.
Uczestnicy festiwalu będą też mogli posłuchać także rozmowy z Dorotą Żurkowską – członkini zarządu TVN Grupa Discovery oraz Ambasadorką Digital Festival, w TOKFM. Wywiad będzie poświęcony zmianom i przyszłości rynku mediów.
Strefa Digital Festival w TVN24 GO
Już od 1 października w serwisie TVN24 GO ruszy specjalna sekcja dedykowana Digital Festival. Znajdą się w niej rozmowy na tematy cyfryzacji z przedstawicielami największych firm w Polsce. W ramach cyklu wideo podcastów o rynku cyfrowej rozrywki opowie także Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl i Ambasador Digital Festival.
Baza wiedzy
Digital Festival to ogromna dawka wiedzy na tematy technologii cyfrowych i kompetencji jutra. Jednym z tematów, który zostanie poruszony jest zmiana systemu nadawania telewizji Cyfrowej z DVB-T na DVB-T2.
TVN Grupa Discovery udostępni także specjalny przewodnik wideo po tym, jak korzystać z serwisów VOD, stworzony na przykładzie Playera. Animacja skierowana jest do osób, które dopiero zaczynają swoją cyfrową przygodę i odkrywają zalety korzystania z rozrywki w internecie. Pokazuje, jak w łatwy i przyjemny sposób korzysta się z serwisów streamingowych.
W trakcie festiwalu zostaną zaprezentowanie również obszerne badania rynku. Jednym z nich jest najnowsza edycja raportu „Subskrypcje 2021”. Jest to najbardziej kompleksowy raport na temat rynku usług subskrypcyjnych w Polsce. Zawiera on analizę reprezentatywnego badania polskiego społeczeństwa oraz szereg komentarzy eksperckich. Raport prezentuje najnowsze trendy, które kształtują rynek oraz spostrzeżenia czołowych ekspertów branży . 4 października o godz. 10:00 odbędzie się wirtualna premiera raportu oraz panel dyskusyjny z kluczowymi partnerami, m.in. Playerem.
Cyfrowe Zniżki
Digital Festival to prawdziwe święto cyfrowych zakupów, podczas którego każdy będzie mógł upolować fantastyczne okazje i rabaty sięgające nawet 50 proc. W trakcie dziesięciu festiwalowych dni, firmy partnerskie akcji Cyfrowe Zniżki oferują możliwość skorzystania z promocji na ulubione produkty i usługi w sklepach internetowych.
Wśród innych aktywności w ramach Digital Festival znajdują się także:
– Noc Innowacji – to idealna okazja, aby poznać osiągnięcia polskiej nauki i biznesu, a także przekonać się jak cyfryzacja, zaawansowane technologie i robotyka zmieniają nasz świat. Podczas sobotniej nocy, 9 października, ponad 70 miejsc w całym kraju otworzy swoje drzwi dla zwiedzających. W czasie nocnych pokazów i wykładów można dowiedzieć się, jak opuścić na chwilę pole oddziaływania ziemskiej grawitacji, zbudować miecz świetlny oraz zrozumieć funkcjonowanie sztucznej inteligencji.
– Akademia Skillup – to wyjątkowa platforma z darmowymi szkoleniami, które pokazują jak skutecznie poruszać się w cyfrowym świecie. Na stronie digitalfestival.pl znajdzie się bogata oferta kursów o zróżnicowanej tematyce.
– Cyfrowe Historie – technologie to przede wszystkim ludzie, a ich rozwój sprzyja integracji społecznej i podnoszeniu jakości życia. Dlatego w ramach kampanii Digital Festival #NieDajSięWykluczyć będziemy pokazywać historie ludzi, którzy w cyfrowym świecie są od niedawna i udowadniają, że wystarczy mały krok w stronę cyfryzacji, żeby przetrwać pandemię, zdobyć nowe kompetencje i pokonać swoje ograniczenia. Jednym z bohaterów będzie m.in. Tomasz Raczek, krytyk filmowy i publicysta.
Więcej informacji na temat Digital Festival: www.digitalfestival.pl.