BadaniaMediaPolecaneTVN Warner Bros. Discovery Polska

TVN i Discovery Polska po raz kolejny liderem rynku

Grupa TVN i Discovery Polska po raz kolejny potwierdziła pozycję lidera polskiego rynku telewizyjnego, wygrywając z konkurencją w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych.

 

Telewizja TVN po raz kolejny pokazała, że jest najpopularniejszą stacją wśród widowni komercyjnej. W grupie 16-49 uzyskała 11,3% udziału w rynku w ujęciu całodobowym oraz 13,5% w godz. 18:00-23:00 oraz 13,8% w godz. 19:00-23:00. Dużą przewagę nad konkurencją stacja odnotowała także wśród widzów z dużych miast (SHR: 13,6%) oraz wśród komercyjnej grupy widzów o wysokich dochodach z dużych miast (SHR: 11,8%).

TVN był także liderem w grupie ogólnej 4+ w godzinach wieczornych 19:00-23:00 – SHR: 11,7%.

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w styczniu 2019 r.

grupa 4+ 16-49 16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys. wysoki dochód

02:00 – 25:59 TVP1 10,26% 6,58% 5,02% 4,88%
TVP2 8,57% 7,34% 5,59% 5,74%
Polsat 9,71% 11,12% 10,65% 7,94%
TVN 8,78% 11,25% 13,61% 11,82%
18:00 – 23:00 TVP1 11,53% 7,17% 5,43% 5,11%
TVP2 9,48% 8,52% 6,09% 6,09%
Polsat 9,87% 12,27% 11,85% 9,91%
TVN 11,42% 13,54% 16,85% 14,17%
19:00 – 23:00 TVP1 11,00% 6,80% 5,03% 4,96%
TVP2 10,02% 9,05% 6,49% 6,40%
Polsat 9,38% 11,77% 11,31% 9,71%
TVN 11,71% 13,84% 17,77% 15,08%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Grupa kanałów należąca do TVN i Discovery Polska uzyskała 27,2% udziału w 16-49. Jest to wzrost o 2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Odnotowała także 30,5% udziału wśród widzów 16-49 z dużych miast oraz ponad 33% wśród widzów 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach. Tym samym potwierdziła pozycję lidera rynku w najważniejszych grupach komercyjnych.

Udział Grupy TVN i Discovery Polska w najważniejszych grupach docelowych
w styczniu 2019 r.

16-49 16-49,
m> 100 tys.
16-49, m>100 tys., wysoki dochód
02:00 – 25:59 Grupa TVP 21,98% 17,52% 18,86%
Grupa Polsat 23,42% 20,30% 15,12%
Grupa TVN i Discovery Polska 27,17% 30,50% 33,02%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

W styczniu aż dziewięć stacji tematycznych Grupy TVN i Discovery Polska mogło pochwalić się wzrostem udziałów w 16-49 w porównaniu z rokiem ubiegłym, a dla osiemu z nich – TVN24, HGTV Home & Garden, TTV, TVN24 BiS, TVN Fabula, Food Network, Discovery Science oraz Investigation Discovery – wzrost ten był aż dwucyfrowy. Stacja Food Network odniosła sukces także w grupie ogólnej 4+, gdzie jej udział w rynku wzrósł o 66,7% (SHR: 0,25%). To dla kanału rekordowe wyniki w obu zestawieniach.

Udział wybranych stacji z portfolio TVN i Discovery Polska w grupie 16-49 w styczniu 2019 r.  w porównaniu ze styczniem 2018 r.

2017 2018 wzrost rok do roku
TVN24 2,22% 2,91% +31,1%
HGTV 0,48% 0,56% +16,7%
TTV 2,77% 3,24% +17,0%
TVN24 BiS 0,24% 0,36% +50,0%
TVN Fabula 0,43% 0,53% +23,3%
Food Network 0,20% 0,36% +80,0%
Discovery 0,71% 0,72% +1,4%
Discovery Science 0,20% 0,31% +55,0%
Investigation Discovery 0,16% 0,24% +50,0%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *