TVN i Discovery Polska po raz kolejny liderem rynku
Grupa TVN i Discovery Polska po raz kolejny potwierdziła pozycję lidera polskiego rynku telewizyjnego, wygrywając z konkurencją w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych.
Telewizja TVN po raz kolejny pokazała, że jest najpopularniejszą stacją wśród widowni komercyjnej. W grupie 16-49 uzyskała 11,3% udziału w rynku w ujęciu całodobowym oraz 13,5% w godz. 18:00-23:00 oraz 13,8% w godz. 19:00-23:00. Dużą przewagę nad konkurencją stacja odnotowała także wśród widzów z dużych miast (SHR: 13,6%) oraz wśród komercyjnej grupy widzów o wysokich dochodach z dużych miast (SHR: 11,8%).
TVN był także liderem w grupie ogólnej 4+ w godzinach wieczornych 19:00-23:00 – SHR: 11,7%.
Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w styczniu 2019 r.
grupa 4+ | 16-49 | 16-49
m> 100 tys. |
16-49
m>100 tys. wysoki dochód |
||
02:00 – 25:59 | TVP1 | 10,26% | 6,58% | 5,02% | 4,88% |
TVP2 | 8,57% | 7,34% | 5,59% | 5,74% | |
Polsat | 9,71% | 11,12% | 10,65% | 7,94% | |
TVN | 8,78% | 11,25% | 13,61% | 11,82% | |
18:00 – 23:00 | TVP1 | 11,53% | 7,17% | 5,43% | 5,11% |
TVP2 | 9,48% | 8,52% | 6,09% | 6,09% | |
Polsat | 9,87% | 12,27% | 11,85% | 9,91% | |
TVN | 11,42% | 13,54% | 16,85% | 14,17% | |
19:00 – 23:00 | TVP1 | 11,00% | 6,80% | 5,03% | 4,96% |
TVP2 | 10,02% | 9,05% | 6,49% | 6,40% | |
Polsat | 9,38% | 11,77% | 11,31% | 9,71% | |
TVN | 11,71% | 13,84% | 17,77% | 15,08% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Grupa kanałów należąca do TVN i Discovery Polska uzyskała 27,2% udziału w 16-49. Jest to wzrost o 2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Odnotowała także 30,5% udziału wśród widzów 16-49 z dużych miast oraz ponad 33% wśród widzów 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach. Tym samym potwierdziła pozycję lidera rynku w najważniejszych grupach komercyjnych.
Udział Grupy TVN i Discovery Polska w najważniejszych grupach docelowych
w styczniu 2019 r.
16-49 | 16-49, m> 100 tys. |
16-49, m>100 tys., wysoki dochód | ||
02:00 – 25:59 | Grupa TVP | 21,98% | 17,52% | 18,86% |
Grupa Polsat | 23,42% | 20,30% | 15,12% | |
Grupa TVN i Discovery Polska | 27,17% | 30,50% | 33,02% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
W styczniu aż dziewięć stacji tematycznych Grupy TVN i Discovery Polska mogło pochwalić się wzrostem udziałów w 16-49 w porównaniu z rokiem ubiegłym, a dla osiemu z nich – TVN24, HGTV Home & Garden, TTV, TVN24 BiS, TVN Fabula, Food Network, Discovery Science oraz Investigation Discovery – wzrost ten był aż dwucyfrowy. Stacja Food Network odniosła sukces także w grupie ogólnej 4+, gdzie jej udział w rynku wzrósł o 66,7% (SHR: 0,25%). To dla kanału rekordowe wyniki w obu zestawieniach.
Udział wybranych stacji z portfolio TVN i Discovery Polska w grupie 16-49 w styczniu 2019 r. w porównaniu ze styczniem 2018 r.
2017 | 2018 | wzrost rok do roku | |
TVN24 | 2,22% | 2,91% | +31,1% |
HGTV | 0,48% | 0,56% | +16,7% |
TTV | 2,77% | 3,24% | +17,0% |
TVN24 BiS | 0,24% | 0,36% | +50,0% |
TVN Fabula | 0,43% | 0,53% | +23,3% |
Food Network | 0,20% | 0,36% | +80,0% |
Discovery | 0,71% | 0,72% | +1,4% |
Discovery Science | 0,20% | 0,31% | +55,0% |
Investigation Discovery | 0,16% | 0,24% | +50,0% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement