BadaniaMediaTVN Warner Bros. Discovery Polska

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku w czerwcu

W czerwcu 2023 roku grupa TVN Warner Bros. Discovery utrzymała swoją pozycję jako lider na rynku medialnym. W minionym miesiącu osiągnęła udział na poziomie 24,7% w widowni komercyjnej 20-54. Kanały TVN Warner Bros. Discovery były najczęściej wybieranymi stacjami przez widzów w czerwcu. Stacja TVN po raz kolejny znalazła się na pierwszym miejscu rankingu Big5 z SHR na poziomie 8,5% w grupie 20-54. Widownia największego ogólnotematycznego kanału grupy w pierwszym półroczu 2023 roku zwiększyła się o blisko 3,2% względem analogicznego okresu roku poprzedniego – zarówno w grupie widzów 4+, jak i 20-54. Stacja TVN24 utrzymała pozycję lidera wśród kanałów newsowych zarówno w widowni komercyjnej 20-54 (SHR 4%), jak i w grupie 4+ (SHR 6%). Dla kanału TVN24 BiS był to rekordowy czerwiec w historii (SHR 4+: 0,6%). Swoją kategorię tematyczną z grupie 20-54 zdominował także kanał lifestyle’owy TVN Style (SHR 0,4%). Stacja TVN Turbo zajęła pierwsze miejsce na podium kategorii factual w obu grupach demograficznych (SHR 4+: 0,5%, SHR 20-54: 0,9%).

 

Triumf TVN Warner Bros. Discovery w czerwcu

TVN Warner Bros. Discovery utrzymała swoją dominującą pozycję jako lider grupy komercyjnej 20-54, osiągając udział na poziomie 24,7% w rynku w minionym miesiącu.

 

 

Kanał TVN osiągnął udział na poziomie 8,5% w widowni komercyjnej, utrzymując pierwsze miejsce wśród stacji telewizyjnych w Polsce. Czerwcowe zestawienie tradycyjnie największych kanałów zamknął TVN7 z udziałem w widowni 20-54 na poziomie 4,1%. Największy ogólnotematyczny kanał grupy mediowej w pierwszym półroczu 2023 roku zwiększył swój udział w rynku o blisko 3,2% względem analogicznego okresu roku poprzedniego – zarówno w grupie widzów 4+, jak i 20-54.

 

 

“Jako TVN Warner Bros. Discovery zajmujemy dominującą pozycję na rynku telewizyjnym. Również nasz główny kanał z dużą przewagą utrzymuje pozycję lidera rynku w grupie komercyjnej, do czego przyczynia się m.in. świetna oglądalność “Faktów”. Warto również zwrócić uwagę na wyniki oglądalności turnieju Roland Garros – mecze Igi Świątek były jednymi z najlepiej oglądanych tenisowych transmisji w historii Eurosportu, a finał pokazywany jednocześnie w TVN i Eurosport 1 osiągnął łącznie ponad 30% udziału w rynku, a to fantastyczny wynik”mówi Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

Najpopularniejszym programem w czerwcowej ramówce stacji TVN były “Fakty”. Wydanie z 28 czerwca przyciągnęło ponad 2,4 mln widzów (SHR 4+: 23,5%). Drugą najchętniej oglądaną propozycją był program “Milionerzy” – odcinek emitowany 1 czerwca obejrzało ponad 1,5 mln osób (SHR 4+: 14,3%). Równie liczne grono ponad 1,5 mln widzów zgromadziło przed ekranami wydanie magazynu interwencyjnego “Uwaga” z 26 czerwca (SHR 4+: 15,6%), zapewniając temu programowi trzecie miejsce.

Program śniadaniowy „Dzień dobry TVN” cieszył się w minionym miesiącu dużym zainteresowaniem wśród widowni 20-54. Wydania emitowane w tygodniu roboczym osiągnęły w tej grupie demograficznej udział w rynku na poziomie 9,7%, a weekendowe 10,8%, co pozycjonuje program jako lidera w tej kategorii.

Dominacja TVN Warner Bros. Discovery w kategorii news

„Fakty” TVN tradycyjnie były liderem w zestawieniu oglądalności programów informacyjnych w obu kategoriach demograficznych – na antenach TVN i TVN24 BiS osiągnęły SHR na poziomie 23,4% w grupie wszystkich widzów i aż 25% w grupie komercyjnej.

W czerwcu TVN24 był wiodącym kanałem informacyjnym w Polsce. W minionym miesiącu stacja osiągnęła niemal 6% udziału w rynku w grupie 4+ i aż 4% w grupie komercyjnej. Dane te świadczą o niemal 10% wzroście widowni rok do roku. Całe newsowe portfolio nadawcy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęło 6,6% udziału w grupie wszystkich widzów. 24 czerwca TVN24 był najchętniej oglądanym spośród wszystkich dostępnych kanałów w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 7,6%.

Polacy chętnie oglądają kanały tematyczne TVN Warner Bros. Discovery

Stacja TVN Style w czerwcu 2023 roku nie miała sobie równych wśród kanałów lifestylowych. Wygrała z konkurencją w grupie komercyjnej i osiągnęła udział w widowni na poziomie 0,4%. Największymi hitami stacji okazały się program „Jestem z Polski”, „Co słychać?” oraz „Szybka zmiana”.

W ubiegłym miesiącu TVN TURBO był najpopularniejszym programem w kategorii factual w Polsce zarówno w grupie wszystkich widzów, jak i komercyjnej, gdzie osiągnął odpowiednio 0,5% oraz 0,9% udział w rynku. Najchętniej oglądanymi przez widzów stacji programami w czerwcu były „Wojny samochodowe”, „Duda kontra Szafrański” oraz „Raport Turbo”.

Relacje sportowe Eurosportu cieszyły się również ogromnym zainteresowaniem. Zakończony 11 czerwca turniej tenisowy na kortach im. Rolanda Garrosa oglądało na antenach Eurosportu prawie 5 milionów widzów. Finałowe spotkanie singla kobiet 10 czerwca – którego transmisja była dostępna także na antenie TVN – pomiędzy Igą Świątek a Karoliną Muchovą przyciągnęło do obu stacji aż 2,4 mln kibiców (1,24 mln w Eurosporcie 1 i 1,15 mln w TVN). Mecz zgromadził 33% widowni telewizyjnej. W kluczowych momentach spotkanie śledziło blisko 3 miliony widzów. W trakcie finału Eurosport 1 był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce, a TVN zajął drugie miejsce. Drugim najpopularniejszym spotkaniem na kortach im. Rolanda Garrosa w zeszłym miesiącu był pojedynek półfinałowy Igi Świątek z Beatriz Haddad Maią (SHR 4+: 10,6%). Na trzecim miejscu uplasował się mecz ćwierćfinałowy francuskiego turnieju Igi Świątek z Coco Gauff (SHR 4+: 11,5%).

Popularność oferty VOD TVN Warner Bros. Discovery

W czerwcu portfolio VOD TVN Warner Bros. Discovery – na które składają się platformy HBO Max, Player oraz VOD.pl – miało ponad 5,9 mln Realnych Użytkowników, co dało grupie drugą pozycję na polskim rynku. W minionym miesiącu szczególną popularnością w serwisie HBO Max cieszyły się seriale „Idol”, „Sukcesja” oraz „Stamtąd”. Z kolei widzowie platformy Player najchętniej oglądali: „Hotel Paradise All Stars”, serial „Pati” oraz „Kuchenne rewolucje”. Najbardziej zaangażowani użytkownicy VOD.pl korzystający z aplikacji Smart TV wybierali w czerwcu seriale “Most nad Sundem”, “Victor Lessard” oraz “Prawo Agaty”.

TVN Warner Bros. Discovery ze świetnymi wynikami w digitalu

Zasięg wszystkich platform i stron TVN Warner Bros. Discovery w minionym miesiącu wyniósł blisko 15 mln Realnych Użytkowników, czyli niemal 50% aktywnych Internautów w kraju. Portal TVN24.pl był w czerwcu zdecydowanym liderem wśród stron internetowych stacji informacyjnych. Największe marki lidera rynku medialnego w Polsce osiągnęły zasięg na poziomie: TVN24.pl – 33,8%, TVN.pl – 16,1%, w tym dziendobry.tvn.pl – 12,1%, HBO Max – 9,9%, Player – 8,6%, VOD.pl – 4,2%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *