MediaTVN Warner Bros. Discovery Polska

TVN Warner Bros. Discovery podsumowuje miesiąc dumy

W czerwcu obchodziliśmy miesiąc dumy, znany na całym świecie jako #pridemonth. TVN oraz inne spółki wchodzące w skład Warner Bros. Discovery, które na co dzień aktywnie działają na rzecz osób LGBTQ+, włączyły się w wydarzenia związane z jego obchodami. Zorganizowały wiele lokalnych inicjatyw mających na celu zwrócenie uwagi na kwestie różnorodności i inkluzywności m.in. w środowisku pracy.

 

TVN Grupa Warner Bros. Discovery z końcem maja dołączyła do inicjatywy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i podpisała Kartę Różnorodności. Ten wyjątkowy dokument, który promuje różnorodność i równe szanse w zatrudnieniu, jest jednocześnie deklaracją wszystkich Sygnatariuszy, że w swoich strategiach i działaniach będą uwzględniać i promować kwestię różnorodności w miejscu pracy, przeciwdziałać dyskryminacji oraz zobowiązują się do umacniania kultury otwartości i akceptacji bez względu na zainteresowania, poglądy oraz płeć.

Z tej okazji w holu głównym warszawskiego biura przy ulicy Wiertniczej 166 wystawiono planszę, do której każdy pracownik mógł przypiąć kartkę z wybranym przez niego słowem najlepiej definiującym to, czym jest dla niego różnorodność. Wśród zebranych głosów, najczęściej pojawiały się te, utożsamiające różnorodność z takimi wartościami jak równość, szacunek i empatia.

Pracownicy TVN mogli również wziąć udział w spotkaniach Content Clubu, czyli cyklicznych pokazach filmowych produkcji należących do portfolio TVN, Discovery i Warner Bros. Podczas obchodów pokazano m.in. czwarty sezon serialu „Kontrola” i reportaże „Wszystko o moim dziecku” Piotra Jaconia, poruszający temat transpłciowości oraz „Życie w dragu” Dominiki Ziółkowskiej, o polskim środowisku Drag Queen. Dodatkowo odbył się również specjalny pokaz odcinka programu „Bez tabu” z Agatą Młynarską oraz przedpremierowy pokaz odcinka zapowiadający nowy sezon „Inspirujących kobiet” o „tęczowej Marii”, który Dorota Wellman wkrótce zaprezentuje na antenie TVN Style.

W ramach wewnętrznych wydarzeń z cyklu „Sharing Session” ponad 150 pracowników wzięło udział w spotkaniu z przedstawicielami działu newsów: Brygidą Grysiak-Ciesiołkiewicz, Martyną Jaszczołt i Michałem Chlebowskim, którzy przybliżyli m.in. efekty prowadzonego przez zespół TVN24 projektu Diversity Tracker. Celem inicjatywy jest zapewnienie, by goście i gościnie zapraszani do programów informacyjnych i publicystycznych TVN reprezentowali pełen przekrój społeczeństwa, a także systematyczne działanie na rzecz wyższego udziału kobiet-ekspertów uczestniczących w audycjach nadawcy.

24 czerwca, czyli w przeddzień Parady Równości, pracownicy wzięli udział w szkoleniu z języka inkluzywnego. Podczas interaktywnych zajęć prowadzonych przez ekspertkę Dominikę Sadowską, dowiedzieli się, czym jest język inkluzywny oraz jak używać go, by spełniał swoją funkcję. Dodatkowo mogli zapoznać się z pojęciownikiem autorstwa Tomasza-Marcina Wrony pt. „LGBTQ+. Kim jest plus? Oto pojęciownik”. Z kolei w dniu Parady Równości, 25 czerwca, w Kinotece odbył się wieczorny, bezpłatny pokaz 4 sezonu „Kontroli” z udziałem reżyserki, Nataszy Parzymies.

Czerwiec był nie tylko zwieńczeniem podejmowanych przez grupę TVN działań na rzecz promowania różnorodności w miejscu pracy, ale również wyraźną deklaracją, że Grupa chce dalej tworzyć nowoczesne i dostosowane do współczesnych realiów środowisko pracy, uwzględniające indywidualne potrzeby każdego pracownika. Najlepszym tego przykładem jest fakt, że 14 czerwca swoją premierę miała publikacja „TRANSformacja”. Dobre praktyki włączające w miejscu pracy”, której partnerem jest Grupa TVN. To pierwszy w Polsce praktyczny przewodnik dla firm i organizacji, który opisuje jak sprawić, by miejsce pracy stało się bezpieczne i przyjazne dla osób transpłciowych, w tym niebinarnych.

„Wciąż dostrzegamy, że na rynku pracy transpłciowość i niebinarność budzą różne emocje – od zdziwienia po zawstydzenie. Tymczasem dla większości osób – niezależnie od tożsamości płciowej – bardzo istotne są relacje zawodowe, atmosfera w pracy i możliwości rozwoju zawodowego, oparte o szacunek i wzajemne zrozumienie. Miejsce pracy powinno być bezpieczną, neutralną przestrzenią, w której nikt nie będzie narażony na dyskryminację czy wykluczenie. W TVN Warner Bros. Discovery podejmujemy te ważne tematy, nie uciekając jednocześnie od trudnych dyskusji. W tym celu włączamy się w istotne inicjatywy, sami tworząc takie miejsce pracy, w którym każdy może czuć dobrze” – mówi Rafał Mikołajczyk, dyrektor ds. komunikacji wewnętrznej i CSR w TVN Warner Bros. Discovery.

Pracownicy, ale też i widzowie przez cały czas mogą oglądać w Player.pl specjalną sekcję filmów „Miesiąc równości”, którą stworzono w ramach #pridemonth. Na HBO Max stworzono sekcję LGBTQ+, w której znalazły się takie filmy i seriale, jak: „We’re Here”, „Bo to grzech”, „Nasza bandera znaczy śmierć”, „Euforia”, „Legendy voguingu”, „Spojrzenia”, „Nuklearna rodzina”, „Hacks”, „Ktoś, gdzieś”, „I tak po prostu…”, „Sześć stóp pod ziemią”, „Biały lotos”, „Życie seksualne studentek”, „Pokolenie”, „Plotkara” (2021), „A Black Lady Sketch Show”, „Gentleman Jack’, „Betty”, „Mogę cię zniszczyć”, „Słowo na L: Generacja Q”, „Amonit”, „Rozmowy z przyjaciółmi” oraz „Obsesja Eve”.

Z kolei na platformie TVN24 GO widzowie mają możliwość powrócić do materiałów emitowanych na antenie takich jak dokument „Wszystko o moim dziecku – Kacper” oraz „Wszystko o moim życiu” autorstwa Piotra Jaconia, reportaż Dominiki Ziółkowskiej opowiadający o związku i życiu dwóch lekarzy – Macieja Sochy i Mateusza Wartęgi czy materiał o polskim środowisku LGBTQ+ autorstwa Pauli Przetakowskiej przybliżający akcję „Hiacynt”, podczas której zatrzymany został m.in. Ryszard Kisiel.

TVN to czołowy nadawca telewizyjny w Polsce, należący do wiodącego globalnego koncernu mediowego Warner Bros. Discovery. Zespół nadawcy liczy 4500 profesjonalistów i najlepszych ekspertów w swoim fachu, pracujących w różnorodnych obszarach, takich jak: program i produkcja, programy informacyjne, sprzedaż i marketing, technologia i technika czy finanse. Grupa prowadzi działania w 13 oddziałach i hubach produkcyjnych w wielu polskich miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu czy Łodzi. Lider rynku medialnego w Polsce od lat angażuje się w działania mające na celu promowanie prowadzenie biznesu odpowiedzialnego społecznie. Grupę TVN podejmuje także inicjatywy związane z zapewnieniem różnorodnego i inkluzywnego środowiska pracy. W 2020 firma roku uruchomiła globalną inicjatywę o nazwie MOSAIC z myślą o integracji i wyrównaniu szans mniejszości w kluczowych obszarach biznesu. W ramach programu zainicjowano m.in. szkolenia w zakresie nieświadomych uprzedzeń, różnorodności treści i dostawców, wpływu społecznego oraz niewykluczającej rekrutacji. Grupa TVN inwestuje w rozwój swoich pracowników – ich nowe umiejętności i kompetencje – m.in. oferując szkolenia w formułach stacjonarnych i online. Pracownicy firmy mogą także korzystać z pomocy finansowej, dofinansowania do kursów zawodowych, opieki nad rodziną, a także brać udział w zajęciach poprawiających kondycję fizyczną i psychiczną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *