BadaniaMediaTVN Warner Bros. Discovery Polska

TVN Warner Bros. Discovery z najlepszymi wynikami oglądalności w styczniu

W styczniu 2023 roku TVN Warner. Bros. Discovery ponownie znalazła się na pozycji lidera rynku medialnego. W minionym miesiącu grupa osiągnęła udział na poziomie 23,2% w widowni komercyjnej, a TVN był najchętniej wybieranym kanałem w ramach grupy Big5 z SHR na poziomie 9% w grupie komercyjnej. Początek roku upłynął pod znakiem sukcesu także w kanałach tematycznych nadawcy – TVN24 oraz TVN24 BiS zdominowały kategorię stacji newsowych z łącznym udziałem w widowni na poziomie 5,3% w grupie wszystkich widzów. Stacja TVN Style po raz kolejny zajęła pozycję lidera wśród kanałów lifestylowych w grupie komercyjnej (SHR: 0,5%).

 

TVN WARNER BROS. DISCOVERY LIDEREM RYNKU W STYCZNIU

Grupa TVN Warner Bros. Discovery z sukcesem otworzyła nowy rok. Portfel grupy medialnej osiągnął 23% udziału w rynku, utrzymując pozycję lidera w grupie komercyjnej.

 

 

Stacja TVN z udziałem 9% uplasowała się na pierwszym miejscu wśród kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5.

Dwiema z trzech najchętniej oglądanych pozycji w styczniowej ramówce stacji TVN były konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich. Turniej Czterech Skoczni w Bischofshofen 6 stycznia oglądało niemal 3,4 mln osób (SHR 4+: 26%), z kolei jego odsłona w Garmisch-Partenkirchen przyciągnęła przed ekrany prawie 3,2 mln widownię (SHR 4+: 26,1%). Na trzecim miejscu zestawienia popularności wśród widzów w minionym miesiącu znalazły się “Fakty”, których wydanie z 24 stycznia obejrzało niemal 3 mln osób (SHR 16-49: 25,7%).

“Bardzo mnie cieszą te wyniki. Styczeń jest dla nas zwykle trudniejszym miesiącem, bo mamy wtedy mniej premierowych programów na antenach naszych kanałów. Tym razem jednak bardzo nam pomogły wydarzenia sportowe – świetne wyniki oglądalności Pucharu Świata w skokach narciarskich na głównej antenie czy tenisowy Australian Open w Eurosporcie. Również finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w ostatnią niedzielę był dla nas udanym przedsięwzięciem od strony telewizyjnej na antenach TVN, TTV i TVN24. Utrzymanie przez nasz główny kanał pozycji lidera w grupie komercyjnej to też jest dla nas duży sukces”
mówi Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

SUKCES TVN WARNER BROS. DISCOVERY W KATEGORII NEWS

“Fakty” TVN były w styczniu zdecydowanym liderem w kategorii programów informacyjnych – na wszystkich antenach nadawcy osiągnęły udział na poziomie 23,3% wśród widzów 4+ oraz 23,5% w grupie komercyjnej.

TVN24 był w styczniu najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce. Stacja uzyskała w analizowanym okresie udział na poziomie 4,8% w grupie 4+ oraz 2,8% w widowni komercyjnej. Całe newsowe portfolio nadawcy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęło 5,3% udziału w grupie wszystkich widzów. Do najchętniej oglądanych przez widzów programów na TVN24 należały w minionym miesiącu “Kawa na Ławę”, “Czarno na Białym” oraz “Kropka nad i”.

Dla TVN BiS był to najlepszy styczeń pod względem wyników oglądalności w historii kanału (SHR 4+: 0,5%).

TVN WARNER BROS. DISCOVERY DOMINUJE W SPORCIE

Eurosport 1 to bezapelacyjny lider kategorii sportowej minionego miesiąca – w styczniu kanał przyciągnął swoją wyjątkową ofertą sportów zimowych oraz tenisowego Australian Open dużą widownię, dzięki czemu zajął pierwsze miejsce w zestawieniu kanałów sportowych w grupie wszystkich widzów (SHR: 1,2%). Ponadto styczeń był rekordowy pod względem oglądalności Eurosportu 2 – kanał osiągnął najlepszy w swojej historii styczniowy udział w widowni 4+ na poziomie 0,3%.

Największą widownię w Eurosporcie 1 zgromadziły zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich w Bischofshofen z 6 stycznia – obejrzało je niemal 1,5 mln osób, zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich w Garmisch-Partenkirchen z 1 stycznia, które zebrały ponad 1,3 mln widownię oraz zawody Pucharu Świata w lotach narciarskich w Bad Mitterndorf z 29 stycznia, które oglądało ponad 1,2 mln osób. Przez dwa tygodnie stycznia kanały Eurosportu pokazywały także mecze Australian Open. Pierwszy turniej tenisowego Wielkiego Szlema w tym roku oglądało aż 3,6 miliona widzów. Zmagania najlepszych tenisistek i tenisistów świata śledziło średnio 121 tys. widzów w Eurosporcie 1 i 33 tys. osób w Eurosporcie 2, co jest najlepszym wynikiem w historii relacji z turnieju w Melbourne.

Z kolei TVN Style nie miała sobie równych wśród kanałów lifestylowych. W minionym miesiącu stacja wygrała z konkurencją w grupie komercyjnej osiągając udział w widowni na poziomie 0,5%. Największymi hitami stacji okazały się “Jestem z Polski”, “Tu jest pięknie” oraz “Nieoczywiste miejsca”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *