TVN wygrywa wyścig ramówek w pierwszym tygodniu września
Po pierwszym tygodniu od startu jesiennej ramówki, TVN jest liderem rynku w grupie komercyjnej. Udział stacji w rynku wzrósł o 7% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Fantastyczny start jesiennej ramówki TVN sprawił, że stacja uzyskała 13,2% udziału w rynku, potwierdzając swoja pozycję najchętniej oglądanej telewizji w grupie 16-49.
Jest to wzrost o 7% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku. TVN jest także najpopularniejszym kanałem oraz najszybciej rosnącym z Wielkiej Czwórki.
UDZIAŁY KANAŁÓW W WIELKIEJ CZWÓRKI (16-49) W DNIACH 3-10 WRZEŚNIA 2018 r.
TVP1 | TVP2 | Polsat | TVN | |
2017 | 5,03% | 7,47% | 14,09% | 12,40% |
2018 | 5,73% | 7,77% | 12,43% | 13,24% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Za fantastycznym startem sezonu stoją znane i uwielbiane przez widzów formaty oraz fantastyczne nowości – m.in. najnowszy serial TVN „Pułapka”, którego pierwszy odcinek przyciągnął przed ekrany niemal 2,7 mln widzów. W trakcie emisji programu stacja odnotowała 22,8% udziału w grupie 16-49.
Fani kulinarnej rozrywki po raz kolejny potwierdzili swoją sympatię do formatów TVN. Pierwszy epizod „MasterChefa” oglądało ponad 2,3 mln Polaków (SHR 16-49: 21,4%), a „Kuchenne rewolucje” przyciągnęły niemal 2,2 mln widzów (SHR 16-49: 24,1%).
Inne formaty rozrywkowe także uzyskały spektakularne wyniki. „Mam Talent!” oglądało ponad 2,6 mln Polaków (21,1% udziału w 16-49), „Ameryka Express” przyciągnęła 21,4% widowni w wieku 16-49, a „Top Model” aż 22,8%. „Ślub od pierwszego wejrzenia” także zaliczył fantastyczny start, osiągając max. udziału w grupie 16-49 na poziomie 19,3%. Aż siedem propozycji programowych TVN zwiększyło swoje udziały w porównaniu z rokiem ubiegłym po pierwszym odcinku.
WZROST UDZIAŁÓW W RYNKU ROK DO ROKU NAJPOPULARNIEJSZYCH PROGRAMÓW TVN PO PIERWSZYM ODCINKU
SHR/16-49 | |||
2017 | 2018 | YOY | |
„Ameryka Express” – emisja 5 września | 14,96% | 21,44% | +43,3% |
„Ślub od pierwszego wejrzenia” – emisja 3 września | 11,61% | 15,73% | +35,5% |
„Kuba Wojewódzki” – emisja 4 września | 14,55% | 18,46% | +26,9% |
„MasterChef”- emisja 9 września | 18,36% | 21,37% | +16,4% |
„Kuchenne rewolucje” – emisja 6 września | 22,40% | 24,06% | +7,4% |
„Mam Talent!” – emisja 8 września | 19,92% | 21,05% | +5,7% |
„Diagnoza” – emisja 4 września | 17,34% | 17,58% | +1,4% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Ze średnią oglądalnością na poziomie 2,4 miliona osób oraz z udziałem 21,8% w grupie
16-49, „Fakty” są nadal najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w kraju.
W ostatnią niedzielę na stadionie Legii odbył się także Wielki Mecz, charytatywna rozgrywka piłkarska pomiędzy drużynami TVN i WOŚP. Wydarzenie na antenie oglądało ponad 1,4 mln kibiców (15,7% udziału w 16-49).