BadaniaMediaTVP

TVP po 11 miesiącach 2018 notuje wzrosty! Niepokojące rozbieżności w badaniach MOR i Nielsen

TVP1 i TVP2 jako jedyne wśród największych stacji telewizyjnych odnotowują po 11 miesiącach dalszy wzrost udziałów. Główne Anteny Telewizji Polskiej uzyskały też wyższe wyniki w porównaniu do 2017r w grupie 4+.

 

Udziały TVP1 wśród ogółu widowni wg NAM* wzrosły o 1,7% i wyniosły 9,8%. Wzrost TVP2 w analogicznym okresie wyniósł w grupie 4+ 3,8%. Dwójka w listopadzie uzyskała średnią na poziomie 8,1%. Anteny komercyjne tzw. wielkiej czwórki w grupie ogólnej odnotowały spadki.

Telewizja Polska także jako grupa uzyskała wyższe wyniki. Wśród ogółu widowni wzrost w pierwszych jedenastu miesiącach tego roku wyniósł 1,3% w grupie 4+. TVP zawdzięcza ten fakt umocnieniu się zarówno pozycji Anten głównych, jak i kanałów tematycznych. W tym czasie urosły udziały TVP ABC oraz TVP Sport. W grupie 4+ TVP Sport zyskało o ponad 162% (udziały w listopadzie wyniosły 1%), TVP ABC zwiększyło swoje udziały o 17,8% i w listopadzie miało średnio 1,4% udziałów.

Porównując w listopadzie średnią widownię głównych anten TVP wg pomiaru MOR i Nielsena, to Jedynka notuje oglądalność na poziomie 810 tys. widz., a według NAM – 669 tys. osób. W tym przypadku różnica wynosi ok. 21%. Niedoszacowanie danych jest jeszcze bardziej widoczne na przykładzie Dwójki, gdzie różnica wynosi 35%. Wg MOR, TVP2 w listopadzie średnio oglądało 780 tys. widzów, wg NAM 580 tys. osób.

Widzowie wybierają najchętniej ofertę TVP

W listopadzie widzowie z 20 najpopularniejszych tytułów miesiąca wybrali aż 15 należących do Telewizji Polskiej (grupa 4+). Mimo rozbieżności w danych pomiędzy badaniem MOR i Nielsen wyraźnie widać przewagę audycji TVP nad konkurencją. Uwzględnienie tych różnic sprawiłoby, że przewaga programów Telewizji Polskiej nad audycjami stacji komercyjnych byłaby jeszcze większa.

Najliczniejszą widownię zgromadził 27 listopada odcinek serialu „M jak miłość” w TVP2. Wg MOR obejrzało go średnio ponad 6,6 mln osób, a wg Nielsena 6,1 mln widzów przy udziałach na poziomie 38,7%. Drugą najpopularniejszą pozycją była transmisja skoków narciarskich w ramach Pucharu Świata w Kussamo. W tym czasie Jedynka zgromadziła wg MOR średnio 5,5 mln widz., wg Nielsena 4,9 mln widzów (32% udz.). Różnica w danych wyniosła ok. 14%.

Trzecie miejsce zajął odcinek programu rozrywkowego TVP1 „Rolnik szuka żony” ze średnią widownią na poziomie wg MOR 4,4 mln widz, a wg NAM 4,3 mln widzów (udziały 27,3%). Podobnie jak rok temu, jest to najchętniej oglądany program rozrywkowy w jesiennej ramówce.

W listopadzie 2018r. wzrosła też, w porównaniu do zeszłego roku, widownia „Wiadomości”. Różnica w pomiarze średniej widowni dla głównego serwisu informacyjnego to aż 24%. Wg MOR „Wiadomości” obejrzało w Jedynce i TVP INFO 3,5 mln osób, a wg Nielsena 2,8 mln widzów.

Zwiększyła się średnia miesięczna widownia porannego programu TVP2 „Pytanie na śniadanie”. W mijającym miesiącu program oglądało wg MOR 666 tys. osób, natomiast wg NAM ponad 470 tys. widzów. Różnica wyniosła 41%.

*NAM – Nielsen Audience Measurement

*MOR –Model Oglądalności Rzeczywistej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *