BadaniaMediaTVP

TVP1 i TVP2 najchętniej oglądane w lutym 2021

Ponad 6,3 mln widzów według MOR* i 5,3 mln widzów według NAM** oglądało w TVP1 i TVP Sport w momencie najwyższej oglądalności konkurs skoków mężczyzn rozegrany w ramach „Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym Oberstdorf 2021”. Z kolei wśród nowości ramówki wiosennej, dużym zainteresowaniem cieszył się premierowy odcinek Dwójkowego programu „The Voice Kids”, który zobaczyło średnio 2,8 mln widzów (MOR) oraz 2,5 mln widzów (NAM). Według Nielsena w lutym 2021 anteny TVP1 i TVP2 zdeklasowały konkurencję.

 

W lutym 2021, według NAM, najwyższe udziały w rynku 29,3% uzyskała grupa TVP. Z kolei wśród anten pozycję lidera zajęła TVP1 z wynikiem 10,3%, która jako jedyna odnotowała wzrost udziałów spośród anten wielkiej czwórki. TVP2 uzyskała 8,8% udziałów i awansowała na drugą pozycję w rankingu stacji tv. Również do TVP należały najpopularniejsze programy miesiąca, wśród TOP10, aż 9 programów emitowały TVP1 i TVP2.

Według NAM najliczniej oglądanymi w lutym programami informacyjnymi były „Wiadomości” i „Teleexpress”. Wśród seriali w TOP 10 znalazły się „M jak miłość”, które obejrzało 4,3 mln osób (2 lutego) oraz „Na dobre i na złe” z widownią Widzowie licznie oglądali również ofertę rozrywkową Telewizji Polskiej. „Sanatorium miłości” w niedzielę, 28 lutego zainteresowało aż 3,5 mln widzów, najwięcej w tym sezonie.

Milionowe widownie na antenach TVP gromadziły transmisje sportowe. 4,3 mln widzów, a w momencie największej oglądalności aż 5,2 mln osób (dane NAM) oglądało w TVP1 i TVP Sport „Puchar Świata w skokach narciarskich” rozegrany 14 lutego w Zakopanem. Była to najchętniej oglądana transmisja sportowa analizowanego miesiąca.

Wydarzeniem miesiąca okazał się I Festiwal Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”, który odbywał się w dniach 22 lutego – 1 marca na stronie fkn.tvp.pl. W trakcie Festiwalu widzowie mogli zobaczyć blisko 100 produkcji i koprodukcji tożsamościowych Telewizji Polskiej zrealizowanych w latach 2018-2020. W sumie 450 godzin treści tożsamościowych. Dodatkowo od piątku 26 lutego, do niedzieli 28 lutego, w Nove Kino Wisła w Warszawie odbyły się pokazy festiwalowe, na których zaprezentowano 46 produkcji.

Według Google Analytics strona Festiwalu odnotowała ponad 250 tysięcy wyświetleń z ponad 70. krajów. Festiwal cieszył się dużym zainteresowaniem również na profilach społecznościowych. Zasięg postów festiwalowych w social media objął blisko 150 tys. użytkowników Facebooka.

W TOP 10 najliczniej obejrzanych produkcji I Festiwalu Kultury Narodowej znalazły się:

1. „Miłość i Miłosierdzie”
2. „Młody Piłsudski”
3. „Ułaskawienie”
4. „Ludzie i Bogowie”
5. „Inspekcja”
6. „Wadowickie spotkania z Janem Pawłem II”
7. „Wojna światów”
8. „Kamerdyner”
9. „Dzień Gniewu”
10. „Lubię patrzeć jak wschodzi słońce”

Również w lutym, aż sześć kanałów tematycznych TVP zwiększyło udziały w rynku. Najwyższą dynamikę wzrostu odnotowała TVP Kultura, której udziały w porównaniu do lutego 2020 wzrosły, aż o 60% do poziomu 0,32%.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NAM – Nielsen Audience Measurement
Dane dla grupy 4+

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *