TVP1 liderem weekendu
Kolejny znakomity weekend TVP. 7,4 mln widzów oglądało w Jedynce w szczytowym momencie zmagania polskich skoczków z Kamilem Stochem na czele podczas Pucharu Świata turnieju Raw Air w Norwegii. Wysokie średnie udziały TVP1 miała w sobotę – 11,8% i w niedzielę – 13,8%, dzięki czemu osiągnęła pozycję lidera oglądalności deklasując konkurencję. Rekordowym zainteresowaniem mogą poszczycić się programy TVP2: „Familiada” (udziały 24,7%), „Koło Fortuny” (udziały 23,0%) oraz „Bake Off – Ale Ciacho!” (udziały 8,2).
Niedzielny, pełen emocji podwójny triumf Kamila Stocha na skoczni w Vikersund w Norwegii oglądało na antenie TVP1 średnio 6,4 mln widzów przy udziałach 40,6%. Był to drugi wynik oglądalności skoków narciarskich w tym sezonie. Kamil Stoch, po lotach na 223 i 237 m wygrał drugą edycję turnieju Raw Air oraz zapewnił sobie już drugą Kryształową Kulę. Pierwszą zdobył w sezonie 2013/2014. Sobotni konkurs drużynowy turnieju Raw Air z udziałem polskich skoczków i zdobycie przez nich drugiego miejsca obserwowało ponad 5 mln widzów przy udziałach 37,8%.
W niedzielę również telewizyjna Dwójka zanotowała rekordy oglądalności. Dzięki teleturniejom „Familiada” i „Koło Fortuny” antena osiągnęła pozycje lidera pasm. „Familiada” z Karolem Strasburgerem przyciągnęła średnio 3,2 mln widzów przy udziałach 24,7% – to najlepszy wynik oglądalności tego teleturnieju od 23 listopada 2014.
Rekordową widownią może pochwalić się „Koło Fortuny” TVP2, którego prowadzącymi są niezrównani Izabella Krzan i Rafał Brzozowski. Zmagania uczestników teleturnieju śledziło średnio ponad 3 mln widzów (udziały 23,0%). Tym samym program zanotował najlepszy wynik oglądalności od momentu jego reaktywacji czyli od 10 września 2017. Nowy muzyczny program rozrywkowy Dwójki „Big Music Quiz” był trzecią najlepiej oglądaną pozycją tego dnia w TVP2 – średnia widownia wyniosła 1,3 mln przy udziałach 7,8%.
Również smakowite „Bake Off- Ale Ciacho!” zawładnęło sercami widzów i zajęło tego dnia czwarte miejsce wśród najliczniej oglądanych programów TVP2. W niedzielę trzeci odcinek słodkiego kulinarnego show oglądało średnio 1,1 mln widzów przy udziałach 8,2%. To rekord oglądalności tego programu w Dwójce.
17 i 18 marca w TOP 10 najchętniej oglądanych programów weekendu aż 8 należało do Telewizji Polskiej. Znakomitą oglądalnością mogą pochwalić się „Teleexpress” – średnio 6,2 mln widzów (udziały 39,1%) oraz „Wiadomości” – średnio 3 mln przy udziałach 18%.