TVP1 liderem weekendu, TVP Sport z historycznym rekordem udziału antenowego
W sobotę, 26 listopada ponad 12 mln widzów w TVP1 i TVP Sport według MOR* obejrzało w momencie najwyższej oglądalności mecz Polska – Arabia Saudyjska rozegrany w ramach Mistrzostw Świata w piłce nożnej mężczyzn – Katar 2022.
W niedzielę, 27 listopada ponad 3,7 mln widzów w TVP1 według MOR obejrzało w momencie najwyższej oglądalności finałowy odcinek programu „Rolnik szuka żony”. Dla TVP Sport sobotni dzienny udział anteny, który wyniósł 6% według NM** był najwyższy od rozpoczęcia nadawania stacji, czyli od 2006 roku. Liderem anten we wszystkie weekendowe dni była Jedynka. Udział anteny wyniósł 12,5% w piątek i 13,6% w niedzielę, natomiast w sobotę TVP1 uzyskała udział na poziomie 21,7%, który jest najwyższy od czerwca 2021 roku. W TOP10 programu weekendu aż 9 należało do Telewizji Polskiej.
Zwycięstwo reprezentacji Polski nad Arabią Saudyjską na Mistrzostwach Świata w piłce nożnej mężczyzn w Katarze w TVP1 i TVP Sport oglądało średnio według MOR 10,4 mln widzów, według NM mecz na trzech antenach TVP1, TVP Sport i TVP 4K oglądało średnio 8,8 mln osób (w piku 10,8 mln widzów), przy udziałach na poziomie 70,8%.
Mecz w wysokiej rozdzielczości UHD na kanale TVP 4K według NM obejrzało średnio 474 tys. osób. Jest to do tej pory najlepszy wynik osiągnięty przez kanał wśród mundialowych transmisji z Kataru. Poprzednie spotkanie Polski z Meksykiem obejrzało średnio 255 tysięcy osób.
Dzięki meczowi Polska – Arabia Saudyjska Telewizja Polska ustanowiła rekord transmisji w polskim internecie. Zanotowano 3,5 mln odtworzeń (to jest o 22% więcej niż podczas meczu Meksyk – Polska) oraz 1,7 mln widzów (unikalnych użytkowników). Użytkownicy wygenerowali na sieciach TVP rekordowy ruch 3,1Tbps (terabity/sekundę). Jest to wzrost o ponad 50% w stosunku do ubiegłorocznego turnieju Euro 2020.
W TOP10 programów weekendu znalazł się również mecz Hiszpania – Niemcy, który według MOR w piku na obu antenach TVP1 i TVP Sport obejrzało 8,5 mln osób. Średnia widownia wg MOR wyniosła 7,1 mln widzów. Według NM w TVP1, TVP Sport i TVP 4K mecz obejrzało średnio 5 mln osób, a udział antenowy wyniósł 34%.
Wśród najliczniej oglądanych programów weekendu znalazł się również finałowy odcinek programu „Rolnik szuka żony”, który w niedzielę oglądało średnio 3,3 mln widzów, udział kształtował się na poziomie 29%. Był to najliczniej oglądany odcinek IX sezonu.
*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NM – Nielsen Media