TVP2 liderem soboty
W sobotę, 19 lutego TVP2 była liderem wśród wszystkich anten, uzyskując udziały na poziomie 7,9%. Tego dnia 2,6 mln widzów według MOR* zgromadził w momencie najwyższej oglądalności koncert „Tu bije serce Europy! Wybieramy hit na Eurowizję!”.
Średnia widownia krajowych eliminacji na Eurowizję które wygrał Krystian Ochman, według MOR wyniosła 2,3 mln osób. Według NAM** koncert przyciągnął do TVP2 w piku 1,9 mln widzów, a średnio 1,7 mln widzów. Udziały Dwójki wyniosły 12,6%, zapewniając antenie pozycję lidera pasma.
W TOP10 programów weekendu 6 należało do Telewizji Polskiej, a wśród nich najliczniejszą widownię uzyskały w niedzielę, 20 lutego „Wiadomości”. Główne wydanie programu informacyjnego Jedynki obejrzało 2,2 mln widzów przy udziałach na poziomie 14,8%.
W niedzielę, 20 lutego TVP Dokument zanotował najwyższe dzienne udziały 0,21% w grupie 4+. Jest to najlepszy wynik dla tego kanału od momentu wejścia na rynek. Wśród najliczniej oglądanych tego dnia filmów dokumentalnych znalazły się m.in. „Wielki Kaukaz”, który zainteresował 65 tys. osób przy 0,70% udziałach i „Whitney”, który obejrzało 44 tys. widzów, a udziały w paśmie wyniosły 0,31%.
W niedzielę, 20 lutego zakończyły się XXIV Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. Od 4 lutego Telewizja Polska pokazała ponad 200 godzin rywalizacji na żywo, a ponadto wyemitowała dedykowane studia sportowe, podsumowania i powtórki transmisji. Zarówno według MOR i NAM najliczniej obejrzaną transmisją był konkurs w skokach narciarskich z udziałem Polaków, który 6 lutego zgromadził w Jedynce w momencie najwyższej oglądalności 4,9 mln osób (MOR) i 3,9 mln widzów (NAM). Średnia widownia tego konkursu wyniosła 3,8 mln osób (MOR) i 3 mln widzów przy udziałach 24,7% (NAM). Natomiast w TVP Sport największym zainteresowaniem kibiców podczas IO w Pekinie, zarówno w MOR jak i w NAM, cieszyła się rywalizacja w łyżwiarstwie szybkim mężczyzn. Transmisja konkursu 6 lutego wyniosła w piku 590 tys. widzów (MOR) i 484 tys. osób (NAM). Średnio zawody obejrzało 504 tys. widzów (MOR) i 384 tys. osób przy 3,8% udziałach anteny w paśmie.
*MOR- Model Oglądalności Rzeczywistej ** NAM – Nielsen Audience Measurement