Media

Tytanowe Oko dla National Geographic za program “Korpo-racja”

Program „Korpo-racja”, wyprodukowany przez kanał National Geographic, otrzymał nagrodę Tytanowego Oka XV edycji Festiwalu Kanałów Tematycznych w kategorii „Polska Produkcja Telewizyjna Roku”. Wyróżnienie zostało przyznane podczas Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, 30 września – 1 października 2020.

 

Korporacje budzą kontrowersje i zaciekawienie. Ich procedury, język i modele funkcjonowania wydają się ludziom z zewnątrz tajemnicze. Historie o morderczej pracy „korpoludków”, ich wyścigu po uznanie, stanowiska i pieniądze, nawet jeśli krzywdzące, są dopełnieniem stereotypowego obrazu. Jednak rzeczywistość jest bardziej złożona. To wszystko pokazuje trzyodcinkowa, polska miniseria „Korpo-racja”, emitowana przez kanał National Geographic.

Tytanowe Oko dla „Korpo-racji” bardzo nas cieszy. Program ten jest przykładem wysokiej jakości produkcji National Geographic oraz naszych umiejętności opowiadania pasjonujących historii. Jednocześnie pokazuje niestandardowe podejście do współpracy z naszymi partnerami, takimi jak marka Citroen, która współuczestniczyła w powstaniu „Korpo-racji”powiedział Marcin Łukasiewicz, Ad Sales Director, Central Eastern Europe & Russia

Więcej informacji na temat odcinków:

W pierwszym odcinku „Korpo-racji” poznamy Wojtka, PR Managera dużej firmy telekomunikacyjnej, człowieka sukcesu. Wojtek pracuje dużo, intensywnie i właśnie z tego czerpie ogromną satysfakcję. Równowagę zapewniają mu jednak wyjazdy w góry, gdzie całkowicie odcina się od bodźców ze świata korporacji.

Szybka i intensywna praca, szybki i intensywny wypoczynek. Dla niektórych to za dużo, ale są i tacy, którzy się w tym odnajdują – komentuje dr Joanna Heidtman – psycholog i socjolog, trener biznesu, doradca, coach

Drugi odcinek to historia Tomka, który pracował w korporacjach wydawniczych jako dyrektor artystyczny. Jednak dopiero, gdy został zwolniony z pracy zrozumiał, że to wcale nie dawało mu szczęścia. Tomek zdecydował się na wyjazd do Gołdapi i hodowlę pszczół.

Ideą korporacji jest uporządkowanie – struktur, procesów i ról. Pozwala to na standaryzację i efektywne działanie, konsekwencją jest jednak ograniczenie swobody poszczególnych pracowników. W dużych, anonimowych strukturach trudno znaleźć ważne dla człowieka rzeczy: poczucie sensu, wolności i wpływu. W efekcie tworzy się napięcie pomiędzy hierarchicznym porządkiem a indywidualizmem, który od lat stanowi kamień węgielny zachodniej kultury. Skutkiem tego jest stres. Coraz częściej obserwuję jednak nowe trendy stojące w kontrze do bycia małym trybikiem tłumaczy dr Joanna Heidtman

W ostatnim odcinku poznajemy Agatę, menadżerkę w agencji marketingowej w Warszawie, której historia przybliży jeden z najbardziej kontrowersyjnych aspektów pracy w korporacji – tzw. work-life balance. Agacie praca w korporacji pomogła odnaleźć rutynę w czasie żałoby po zmarłym tragicznie mężu i wrócić do pasji, jaką jest taniec ludowy.

Korporacje budują struktury, które pozwalają pracującym w nich ludziom zaspokajać niemal wszystkie potrzeby – społeczne, emocjonalne i ekonomiczne. Tworzą własne grupy, rytuały oraz wewnętrzny, zrozumiały tylko dla ich członków język. To stwarza ryzyko uzależnienia się pracujących w nich ludzi od owych struktur. Coraz częściej jednak zmieniają się społeczne trendy: jeszcze pokolenie wstecz żyliśmy, by pracować, teraz zdecydowanie więcej ludzi chce pracować, żeby żyć. mówi dr Joanna Heidtman

W programie lokowany jest SUV Citroen C5 Aircross. Za produkcję serii odpowiedzialny był Timecode Film Production.

Program „Korpo-racja” można obejrzeć na antenie National Geographic w kolejne trzy wtorki od 20 października o godz. 20:55 (powtórki w piątki od 23 października o godz. 18:55).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *