BadaniaMediaTVP

Udany sezon Teatru Telewizji

Teatr Telewizji TVP1 w sezonie 2019/2020 zyskał widzów we wszystkich grupach wiekowych. Średnia oglądalność emitowanych w poniedziałki spektakli była wyższa w porównaniu z sezonem 2018/2019 zarówno wśród ogółu widowni, jak i w grupie komercyjnej.

 

Średnia widownia Teatru TV w sezonie 2019/2020 wyniosła ponad 425 tys. widzów i była o 8,6% wyższa w porównaniu z poprzednim sezonem, udziały pasma w grupie 4+ kształtowały się na poziomie 3,1%. Najliczniejszą widownię zgromadziło 18 maja „Powołanie” w reżyserii Pawła Woldana. Spektakl przygotowany na 100-lecie urodzin Papieża Jana Pawła II obejrzało ponad 840 tys. widzów przy 6% udziałach.

Natomiast w grupie komercyjnej dynamika wzrostu widowni poniedziałkowego teatru wyniosła 12%. Rekordową widownię 200 tys. osób uzyskał spektakl „Igraszki z diabłem” wyemitowany 13 stycznia 2020 roku.

Popularność Teatru TV wzrosła również wśród najmłodszej widowni, w grupie 4-15 lat, dla której w zakończonym sezonie średnia widownia zwiększyła się aż o 31,8%. Największy sukces w tej grupie odniosła adaptacja „Zemsty” Aleksandra Fredry w reżyserii Redbada Klynstry-Komarnickiego. Spektakl obejrzało prawie 30 tys. młodych widzów.

Od września 2019 do czerwca 2020 widzowie obejrzeli w teatralnym paśmie Jedynki 33 spektakle, w tym 15 premier. Agencja Kreacji Teatru TVP wyprodukowała ponadto pięć przedstawień dla TVP Kultura, „Blizny pamięci” dla TVP Polonia oraz „Helskie dzwony” dla TVP ABC.

– Agencja Teatru pracuje nad nowymi spektaklami. Już 31 sierpnia z okazji podpisania 40. rocznicy Porozumień Sierpniowych przypomnimy „Kto tu wpuścił dziennikarzy”, spektakl o strajku w Stoczni Gdańskiej, w reżyserii Mikołaja Grabowskiego, a 7 września wyemitujemy pierwszą powakacyjną premierę  mówi Kalina Zalewska, p.o. dyrektor Agencji Kreacji Teatru Telewizji Polskiej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *