Udany start jesiennej ramówki Telewizji Polskiej
Serial „Ludzie i bogowie”, program „Rolnik szuka żony”, talk show „Ameryka da się lubić”, „Przesłuchania w ciemno” do „The Voice of Poland” – to tylko niektóre propozycje bogatej oferty jesiennej Telewizji Polskiej. Liderem niedzieli była TVP1 uzyskując udziały na poziomie 9,6%, natomiast w sobotę anteną pierwszego wyboru została TVP2 z udziałami 8,1%.
Premierowy odcinek nowej produkcji Telewizji Polskiej „Ludzie i bogowie” w reżyserii Bodo Koxa przyciągnął przed telewizory milionową widownię. Serial według MOR obejrzało aż 3,2 mln widzów, a według NAM 2,6 mln osób, udziały wyniosły 18,1%. Widownia pierwszego odcinka była aż o 35% wyższa w stosunku do tej, jaką przyciągnął premierowy odcinek serialu „Wojenne dziewczyny” w tym samym paśmie jesienią ubiegłego roku. Serial „Ludzie i bogowie” opowiada o działaniach zbrojnych Armii Krajowej walczącej z niemieckim okupantem w czasie II wojny światowej w Warszawie.
Świetny start odnotował również pierwszy odcinek siódmego sezonu programu TVP1 „Rolnik szuka żony”, którego widownia wyniosła 3,5 mln widzów według MOR, a według NAM 3,1 mln widzów i była większa o ponad 100 tys. w porównaniu z premierą w sezonie jesień 2019. Udziały programu wyniosły 23,5%. Programy rozrywkowe i talent show jakie jesienią czekają na widzów Telewizji Polskiej również zyskały od razu ich sympatię.
Wyemitowane w sobotę 12 września „Przesłuchania w ciemno” do 11. edycji programu „The Voice of Poland” oglądało aż 2,8 mln widzów (MOR) oraz 1,6 mln osób (NAM), przy udziałach na poziomie 15,1%.
Świetny start odnotował również program „Ameryka da się lubić”, który prowadzi Ida Nowakowska-Herndon. Widownia premierowego odcinka wyniosła 2 mln widzów (MOR) oraz 1,4 mln osób (NAM), a udziały kształtowały się na poziomie 10,9%. Nowy show, w którym uczestnicy wraz z zaproszonymi gośćmi na nowo odkrywają Amerykę, będzie emitowany w soboty o godz. 20:00 w TVP2. W piątek, 11 września pełna temperamentu i pozytywnej energii Elżbieta Romanowska z sukcesem poprowadziła nowy program „Anything goes. Ale Jazda!”, który obejrzało 1,1 mln widzów (MOR) oraz prawie 900 tys. widzów (NAM), przy udziałach 7,6%. Pełne humoru zabawne konkurencje z udziałem gwiazd można oglądać w piątki o godz. 20.45 w TVP2.
W niedzielę, 13 września główne wydanie „Wiadomości” było najliczniej oglądanym serwisem informacyjnym. Program tego dnia obejrzało 2,4 mln widzów (MOR) oraz 2,2 mln osób (NAM), co pozwoliło uzyskać udziały na poziomie 16,9%.
Widzowie chętnie obejrzeli kontynuacje znanych i lubianych formatów Telewizji Polskiej. Wśród nich największą liczbę widzów zgromadził teleturniej „Koło fortuny”, który w niedzielę obejrzało aż 2 mln osób (MOR) oraz 1,8 mln widzów (NAM), a udziały odcinka wyniosły 19,8%. Również 2 milionową widownię (MOR) zgromadziła „Familiada”, natomiast według NAM widownia programu wyniosła 1,7 mln widzów, przy udziałach 18,5%.