Technologia - Promocje

Vasco intensyfikuje działalność w Azji

Vasco Electronics, lider na rynku tłumaczy elektronicznych, konsekwentnie rozwija swoją działalność na Dalekim Wschodzie. Po umocnieniu pozycji w Japonii i Chinach, marka intensyfikuje swoje działania i wraz z premierą Vasco Translator Q1, zapowiada dalszy rozwój w regionie.

 

W październiku 2024 roku Vasco założyło spółkę w Chinach i uruchomiło biuro w Shenzhen – mieście określanym mianem “chińskiej Doliny Krzemowej”. Wraz z utworzeniem jednostki, Vasco rozpoczęło współpracę z lokalnymi sieciami handlowymi. Translatory Vasco trafiły początkowo do punktów sprzedaży na lotniskach w Pekinie, Shenzhen i Guangzhou.

Solidny start w Państwie Środka

Dziś, po roku od debiutu, elektroniczne tłumacze Vasco kupimy w 43 placówkach w 20 chińskich miastach. Dominuje tam model Vasco Translator V4. Od nowego roku dołączy do nich słuchawka tłumacząca E1 i najnowszy model Q1.

“Klient w Chinach, pomimo istnienia silnych, rozwijających się lokalnych marek, utożsamia produkty z Europy i USA z wysoką jakością. Cieszę się, że możemy utwierdzać klientów w tym przekonaniu”mówi Radosław Studnicki, Chief Operating Officer w Vasco. Marka podkreśla, że oferuje produkt zaprojektowany i zaprogramowany w Europie. Nie oznacza to, że droga na tamtejszy rynek jest usłana różami. “Chiny to lokalne kanały dystrybucji, własne media społecznościowe czy formy płatności. W każdym z tych obszarów musimy dopasowywać się biznesowo i organizacyjnie do potrzeb rynku. Nie możemy kopiować rozwiązań znanych z Europy” – dodaje Radosław Studnicki, Chief Operating Officer w Vasco

Crowdfunding i marketplace’y

W Japonii Vasco zadebiutowało kilka lat wcześniej – w 2021 roku, wprowadzając model M3 poprzez platformę crowdfundingową Makuake. To popularna na tamtejszym rynku forma promowania nowych produktów, gdzie działania czysto sprzedażowe poprzedza etap budowania zainteresowania produktem.

Dziś japońskie Vasco to własny serwis internetowy, a translatory polskiej firmy dostępne są na popularnych marketplace’ach, jak Amazon czy Rakuten. Ale to niejedyna forma obecności Vasco w Japonii. W tym roku firma była Partnerem Pawilonu Polski podczas Expo 2025 w Osace, a uczestnicy odbywających się podczas wydarzenia spotkań mieli okazję sprawdzić w praktyce Vasco Audience, czyli rozwijaną przez firmę usługę tłumaczeń konferencji i prelekcji.

“Kulturowo i biznesowo kraj ten nie jest aż tak odległy, jak mogłoby się wydawać. Dość powiedzieć, że oferujemy produkty na Amazonie i promujemy się na Facebooku”- mówi Radosław Studnicki. “Choć Japonia od lat jest utożsamiana z technologią, pozostaje silnie przywiązana do tradycyjnego handlu, stąd chcemy mocniej rozwijać naszą obecność także w punktach stacjonarnych. Wiemy, że oferowanie europejskiej elektroniki w Japonii to duże wyzwanie. Ale i tu naszą przewagą jest fakt, że japońscy klienci wysoko cenią i darzą zaufaniem towary pochodzące ze Starego Kontynentu.”dodaje Radosław Studnicki, Chief Operating Officer w Vasco

Dlaczego Azja?

Ekspansja Vasco w Azji to ruch bardzo świadomy – rynki Japonii i Chin są technologicznie zaawansowane, ale jednocześnie trudne dla zagranicznych podmiotów ze względu na wysoką konkurencję, wymagających konsumentów i silne lokalne marki. To czyni kierunek obrany przez Vasco wyjątkowym: europejskie firmy nieczęsto decydują się na ekspansję w Azji Wschodniej.

Dla Vasco rozwój w regionie jest jednak naturalnym kierunkiem. Narzędzia do natychmiastowego tłumaczenia eliminują bariery językowe na całym świecie, czyniąc je uniwersalnym produktem – niezwykle przydatnym dla osób podróżujących, prowadzących biznes i komunikującym się ponad granicami. Zapotrzebowanie na tę technologię jest globalne.

“Minął kwartał od premiery naszego przełomowego Vasco Translator Q1 – i już teraz możemy mówić o wyjątkowo ciepłym przyjęciu tego modelu w Europie. Wierzymy, że będzie on motorem wzrostów sprzedaży także w Azji”mówi Radosław Studnicki. “Gdy mówimy o Azji, pamiętamy także o perspektywicznych rynkach Bliskiego Wschodu, gdzie już dziś wrotami do regionu są dla nas Emiraty Arabskie”. – Radosław Studnicki, Chief Operating Officer w Vasco

Vasco obecne jest na 26 rynkach Europy, Azji i Ameryki.

foto, źródło. Vasco

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *