BadaniaMediaTVP

W kwietniu anteny TVP umacniają pozycję rynkową

Najlepszym nadawcą w kwietniu niezmiennie pozostaje grupa TVP z udziałami 27,3% (NAM**), a TVP1 liderem anten telewizyjnych. Z kolei TVP2 odnotowuje wzrost udziałów zarówno w grupie 4+, jak i w grupie komercyjnej. Zyskują również kanały tematyczne: TVP Seriale, TVP ABC, TVP Historia, TVP Sport, TVP Kultura, TVP Polonia, TVP Kobieta. Hitami miesiąca okazały się koncert „Cud Życia – Koncert Wielkanocny” oraz film dokumentalny „Krzysztof Krawczyk – całe moje życie”. 8 na 10 najliczniej oglądanych programów w kwietniu należało do Telewizji Polskiej.

 

TVP1 zamknęła kwiecień na pozycji lidera, uzyskując najwyższe miesięczne udziały wśród ogółu widowni, 9,3%. Z kolei TVP2, ze wzrostem we wszystkich analizowanych grupach, awansowała z czwartej na trzecią pozycję w grupie 4+, zwiększając udział aż o 15,3% do poziomu 8,1%. W grupie komercyjnej wzrost anteny wyniósł 2,74%, a miesięczne udziały 6%. Wzrosła też konkurencyjność kanałów tematycznych Telewizji Polskiej. W grupie 4+ zyskały rok do roku TVP Historia, która na koniec miesiąca uzyskała 0,72% udziałów (wzrost o 50%), TVP Sport z udziałami 0,53% (wzrost o 130%), TVP Kultura 0,32% (wzrost 39%) i TVP Polonia 0,19% (wzrost o 26,7%).

Wśród młodszych widzów zyskały również TVP Seriale, których udział 1,5% w grupie komercyjnej, był o ponad 7,1% wyższy w porównaniu z kwietniem 2020. Z kolei TVP ABC zyskała w grupie najmłodszych widzów – ponad 5% wzrost anteny zapewnił jej 10,1% udziałów w rynku i pozycję lidera wśród kanałów dziecięcych.

Wzrosły też udziały nowego kanału life-stylowego TVP Kobieta. W porównaniu do marca 2021, w kwietniu udziały stacji były wyższe o 14,3% w grupie 4+ i wyniosły 0,16%.

Najliczniej oglądane audycje miesiąca, w 8 na 10 programów, należały do anten TVP. Hitem pod względem oglądalności okazał się wielkanocny koncert TVP1 „Cud Życia – Koncert Wielkanocny”. 3,8 mln osób według MOR* i 4,1 mln widzów w momencie najwyższej oglądalności obejrzało światowej sławy tenora Andrea Bocelliego. Także wg NAM wydarzenie przyciągnęło do Jedynki wielomilionową widownię, która w piku wyniosła 3,2 mln widzów, a średnio ponad 3 mln osób.

Milionową widownię zgromadził też film dokumentalny z 2020 roku „Krzysztof Krawczyk — całe moje życie”. Ostatnią produkcję z udziałem artysty zobaczyło wg MOR aż 2,9 mln osób, a wg NAM 2,4 mln widzów. Wśród najliczniej oglądanych znalazło się też „Orędzie Abpa Adama Szala na Wielkanoc”, które 3 kwietnia w TVP1 i TVP Info zobaczyło wg NAMW kwietniu nie zabrakło też wydarzeń rocznicowych związanych z 11. rocznicą katastrofy smoleńskiej. Średnio 1,7 mln osób (MOR, NAM) obejrzało premierę filmu przedstawiającego prace Podkomisji ds. Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego. Z kolei dokument „Smoleńsk” w TVP1 obejrzało 1,5 mln widzów (MOR) oraz 1,2 mln widzów (NAM). W rankingu TOP 10 najliczniej oglądanych programów miesiąca niezmiennie królują „M jak miłość” – lider programów z widownią niespełna 4 mln widzów (19 kwietnia), „Stulecie Winnych”, które obejrzało 2,9 mln widzów (18 kwietnia) oraz „Wiadomości” z widownią ponad 2,5 mln widzów (5 kwietnia).

MOR* – Model Oglądalności Rzeczywistej

NAM** – Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *