W lipcu widzowie wybrali programy TVP
Ponad 2,8 mln widzów w momencie największej oglądalności (MOR*) oraz 2,2 mln widzów (NAM**) wyniosła widownia koncertu „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki”, który transmitowany był w niedzielę, 1 sierpnia w: TVP1, TVP Polonia i TVP HD. Według NAM Jedynka rozpoczęła sierpień na pozycji lidera z udziałami 11,3% i również na koniec lipca zajęła pierwsze miejsce pod względem oglądalności.
W lipcu liderem wśród nadawców niezmiennie pozostaje grupa TVP z miesięcznymi udziałami na poziomie 29% – wzrost o 4,2% w porównaniu do lipca 2020. Wyniki oglądalności pokazują, iż widzowie docenili bogatą ofertę sportową anten Telewizji Polskiej. Hitem lipca były transmisje Euro 2020, a rekordową widownię zgromadził mecz finałowy Euro 2020 Włochy – Anglia. Aż 13,1 mln osób według MOR obejrzało finał w momencie największej oglądalności w TVP1 i TVP Sport. Średnia widownia meczu wyniosła ponad 11 mln osób. Również Według NAM rekordową widownię miesiąca odnotował finał Euro 2020. W piku widownia w TVP1, TVP Sport i TVP 4K wyniosła 8,4 mln widzów, gwarantując udziały na poziomie ponad 60%. Średnia widownia transmisji na trzech antenach wyniosła ponad 7 mln, a średnie udziały 59,8%.
W dziesiątce najliczniej oglądanych programów lipca znalazł się również Dwójkowy koncert realizowany w ramach Wakacyjnej Trasy Dwójki z 18 lipca 2021. Widownia drugiej części koncertu wyniosła według MOR 2,3 mln widzów oraz 2,2 mln według NAM.
Jak pokazują dane Nielsena, liderem lipca była TVP1. Udziały anteny w grupie 4+ kształtowały się na poziomie 9,9%, a dynamika wzrostu anteny wyniosła 4,6%.
Na wzrost wyników Jedynki poza meczami Euro wpływ miały także wysokie oglądalności serwisów informacyjnych oraz Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020. W lipcu „Wiadomości” uzyskały oglądalność na poziomie 1,9 mln widzów (18 lipca), a Teleexpress 1,8 mln widzów (14 lipca). Z kolei wśród transmisji z Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 widzowie najliczniej obejrzeli mecz siatkówki mężczyzn Polska – Iran, 1,7 mln widzów w TVP1 (24 lipca). Również TVP2 zwiększyła udział w rynku o 8,9% uzyskując na koniec miesiąca 6,8% udziałów.
Także wysokie udziały uzyskał TVP Sport. Kanał sportowy Telewizji Polskiej odnotowuje wzrost udziałów we wszystkich grupach wiekowych od początku roku. Natomiast udziały 2,03% w lipcu zagwarantowały antenie pozycję lidera wśród kanałów sportowych i awans do TOP 10 wiodących anten miesiąca. Dynamika wzrostu TVP Sport wyniosła w grupie 4+ aż 395%. TVP Sport jest też liderem w pozostałych grupach wiekowych z udziałami 2,06% w grupie 16-59 oraz 2,01% w grupie 16-49.
W lipcu wzrosło też zainteresowanie ofertą TVP Historia, której udziały z dynamiką wzrostu 44,8% wyniosły na koniec miesiąca 0,84%. Z kolei TVP HD z udziałami 0,53% odnotowało wzrost o 20,5%. Widzowie poszukują najlepszych filmów i seriali dokumentalnych polskich i zagranicznych i coraz częściej sięgają do TVP Dokument. Jak pokazują dane NAM, antena utrzymała w grupie 4+ rekordowy z czerwca poziom 0,12% miesięcznych udziałów. Natomiast TVP Kobieta uzyskała na koniec miesiąca najwyższe miesięczne udziały w młodszych grupach wiekowych. W grupie 16-59 udziały anteny wyniosły 0,16%, a w grupie komercyjnej 0,11% i były najwyższe od marca 2021.
*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NAM – Nielsen Audience Measurement