Wi-Fi Calling i VoLTE już dostępne dla klientów Vectry
Vectra uruchomiła nowe usługi dla klientów indywidualnych i biznesowych telefonii komórkowej oraz internetu mobilnego. Od teraz, osoby wybierające usługi tego operatora mogą skorzystać z dwóch nowych funkcjonalności: Wi-Fi Calling oraz VoLTE. Obie nowości podnoszą jakoś i szybkość połączeń oraz umożliwiają prowadzenie rozmów we wcześniej niedostępnych miejscach.
Wi-Fi Calling to usługa, która umożliwia klientom Vectry dzwonienie, wysyłanie SMS-ów i MMS-ów
z miejsc, w których zasięg sieci komórkowej jest ograniczony – nie tylko w Polsce, ale w każdym miejscu na świecie, gdzie aktualnie przebywa użytkownik. Aby zacząć korzystać z usługi należy włączyć funkcję „Połączenia przez Wi-Fi” (w systemie Android) lub „Rozmowy przez Wi-Fi” (iOS) w telefonie. Dzięki Wi-Fi Calling do korzystania z usług telefonii komórkowej wystarczy połączenie ze stabilnie działającą siecią Wi-Fi.
Kolejna nowość w ofercie Vectry – usługa VoLTE (ang. Voice over LTE), to nowoczesna technologia umożliwiająca realizację połączeń głosowych w sieci 4G/LTE, podczas gdy technologia LTE dotyczyła głównie transmisji danych. Co więcej, VoLTE nie ogranicza użytkowników do realizowania połączeń wyłącznie za pośrednictwem sieci 3G i 2G, wystarczy być w zasięgu LTE. W celu uruchomienia VoLTE należy włączyć funkcję „Rozmowy VoLTE” (w systemie Android) w telefonie, natomiast w systemie iOS wejść w opcje danych komórkowych (sekcja „Głos i dane”) i zaznaczyć LTE, VoLTE włączone (na starszych modelach) lub Wybierz LTE (na nowszych modelach).
Aby rozpocząć korzystanie z zalet i udogodnień gwarantowanych przez Wi-Fi Calling oraz VoLTE nie trzeba instalować żadnych dodatkowych aplikacji – wystarczy jedynie samodzielnie aktywować daną usługę w swoim telefonie. Co więcej, uruchomienie nowych funkcjonalności nie wymaga zawarcia nowej czy kolejnej umowy z firmą Vectra.
Pełną listę modeli telefonów obsługujących Wi-Fi Calling i VoLTE można znaleźć na stronie operatora https://www.vectra.pl/telefon