Widzowie Święta Bożego Narodzenia spędzili z TVP
Jedynka była liderem oglądalności przez cały świąteczny weekend. W piątek, 25 grudnia film dokumentalny „Krzysztof Krawczyk – całe moje życie” w TVP1 obejrzało według MOR* w momencie najwyższej oglądalności, ponad 4 mln widzów. Udany start miał także premierowy odcinek nowego serialu Jedynki pt. „Osiecka”, który według MOR, 25 grudnia obejrzało w momencie najwyższej oglądalności 3,7 mln widzów.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się również inne świąteczne propozycje Telewizji Polskiej, m.in.: specjalny odcinek programu „Rolnik szuka żony”, koncert „Gdy się Chrystus rodzi… kolędy na Jasnej Górze”, koncert z okazji jubileuszu pracy artystycznej Marcina Millera i jego zespołu „Szalona 30-tka zespołu Boys” oraz niedzielne główne wydanie „Wiadomości”.
W świąteczny weekend najpopularniejszą anteną była Jedynka, uzyskując najwyższe udziały na poziomie odpowiednio 12,4% w piątek, 10% w sobotę oraz 10,2% w niedzielę. Najliczniej widzowie obejrzeli dokument poświęcony Krzysztofowi Krawczykowi, jednemu z najpopularniejszych polskich artystów, który w Pierwszy Dzień Świąt w TVP1 oglądało wg MOR średnio, aż 3,7 mln widzów, natomiast według NAM** film zainteresował 3,1 mln osób (udziały 21,9%).
Znakomity wynik odnotował świąteczny odcinek programu „Rolnik szuka żony”. Według MOR spotkanie Marty Manowskiej z uczestnikami programu obejrzało średnio 3,7 mln osób. Według NAM widownia wyniosła 3,6 mln widzów przy udziałach 23,2% i była o 21,9% wyższa w porównaniu z odcinkiem świątecznym w 2019 r.
Świetny start miał premierowy odcinek serialu TVP1 „Osiecka”, średnia widownia wyniosła według MOR 3,3 mln widzów. Według NAM serial o życiu i twórczości Agnieszki Osieckiej zobaczyło średnio 2,7 mln widzów, udziały kształtowały się na poziomie 18,3%. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również koncerty. Emitowany w Wigilię w TVP1 koncert „Gdy się Chrystus rodzi… kolędy na Jasnej Górze” oglądało według NAM 2,2 mln (udziały 21,8%). Składający się dwóch części koncert „Gwiazdy kolędują w Zakopanem – świąteczny koncert pod patronatem Pary Prezydenckiej” również przyciągnął liczna widownię. Pierwszą część wyemitowaną w Wigilię obejrzało 1,5 mln według NAM (udziały 11%), natomiast drugą część 25 grudnia oglądało 1,6 mln osób, udziały wyniosły 13,4%. Z kolei 26 grudnia TVP2 zaprosiła widzów na jubileuszowy koncert zespołu Boys, który obejrzało według NAM 1,7 mln osób (udziały 12%).
W niedzielę Telewizja Polska zaprosiła widzów na „Kabaret. Super Show Dwójki”. Program emitowany w TVP2 oglądało średnio wg MOR 1,2 mln widzów. Powtórkę programu rozrywkowego „Kabaret. Super Show Dwójki” w TVP1 obejrzało 1,2 mln widzów.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym weekendu były „Wiadomości”, które w niedzielę obejrzało 2,7 mln widzów, udziały wyniosły 17%.
*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NAM – Nielsen Audience Measurement