Widzowie wybrali Telewizję Polską. TVP Info kanałem informacyjnym pierwszego wyboru
We wtorek, 21 lutego 4 mln widzów obejrzało w momencie najwyższej oglądalności według MOR w TVP1, TVP Info i TVP Polonia transmisję przemówienia Prezydenta USA Joe Bidena z Arkad Kubickiego w Warszawie. Tego dnia TVP2 uzyskała najwyższe udziały na poziomie 8,4%, drugą anteną była Jedynka z udziałami 7,7%, a na 4. miejscu znalazło się TVP INFO, którego dzienny udział wyniósł 7,3% i był to najlepszy wynik anteny od listopada 2022.
Według danych Nielsen Media przemówienie Prezydenta USA transmitowane z Arkad Kubickiego w Warszawie zgromadziło w TVP1 i TVP Polonia 1,6 mln widzów, a łączne udziały wyniosły 13,6%. W TVP Info widownia z tego wydarzenia wyniosła 1,1 mln osób przy udziale 10,2%. Przemówienie Prezydenta RP Andrzeja Dudy poprzedzające wystąpienie Prezydenta Bidena obejrzało na trzech antenach według MOR 3 mln osób, a według NM 2,5 mln widzów. Natomiast uroczyste powitanie Prezydenta USA przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie zainteresowało 1,5 mln osób (dane MOR), a według NM 1,1 mln widzów. TVP jest host broadcasterem wizyty Prezydenta Stanów Zjednoczonych w Polsce.
Najliczniej oglądanym programem informacyjnym 21 lutego było główne wydanie „Wiadomości”, które według MOR na trzech antenach TVP1, TVP Polonia i TVP Info zgromadziło łącznie 3, 2 mln osób, a według NM 2,8 mln osób przy udziałach 21,8%.
We wtorek rekordowe udziały 0,33% zanotował TVP Dokument. Tego dnia najliczniejszą widownię zgromadził film dokumentalny „Białoruś i Łukaszenka: marionetkowy reżim Putina”, który obejrzało 121 tys. widzów przy udziale 1,1%.
Telewizja Polska relacjonuje na swoich antenach wszystkie najważniejsze wydarzenia związane z wizytą Prezydenta USA Joe Bidena. TVP jako host broadcaster wizyty Prezydenta Stanów Zjednoczonych produkuje sygnał dla wszystkich stacji telewizyjnych na świecie z najważniejszych punktów wizyty i współpracuje z US POOL, które składa się z pięciu najważniejszych stacji amerykańskich: CNN, FOX, CBS, NBC, ABC. Sygnał wyprodukowany i udostępniony przez TVP, za pośrednictwem tych nadawców, dociera do pozostałych stacji telewizyjnych w całych Stanach Zjednoczonych.
*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NM – Nielsen Media