Internet & Gry - Reklama

Wirtualna Polska podwaja zysk EBITDA

Skorygowana EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w drugim kwartale 2021 roku przekroczyła 77 mln złotych. To oznacza wzrost o 99% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W pierwszym półroczu 2021 roku skorygowana EBITDA wyniosła prawie 138 mln zł, a przychody zbliżyły się do 400 mln zł, po wzrośnie o 52%. Wirtualna Polska rozwija kolejne produkty reklamowe, które pozwalają na samodzielne planowanie kampanii i rozliczenia od faktycznej sprzedaży.

 

Poprzedni rok nie zaburzył wieloletniego trendu wzrostowego Wirtualnej Polski Holding S.A. Potwierdzają to zarówno wyniki drugiego kwartału, jak i całego pierwszego półrocza 2021 roku. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv w drugim kwartale 2021 roku wyniosły 218 mln złotych, zysk netto 42,7 mln zł, a skorygowana EBITDA to 77 mln zł, co oznacza wzrost o 99 %. Pierwsze półrocze 2021 roku spółka zamknęła skorygowaną EBITDĄ na poziomie 138 mln i zyskiem netto wynoszącym niemal 70 mln złotych

– Podwojenie przychodów i EBITDA oznacza osiągnięcie w drugim kwartale najwyższego wzrostu, od co najmniej dekady. Dziękuję za to wszystkim obywatelom Wirtualnej Polski Holding. Mamy ambicję utrzymać wzrosty w kolejnych okresach, między innymi dlatego udostępniamy dzisiaj nowe narzędzie o nazwie WP Ads. Samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi dla sklepów e-commerce, bez pośredników i z rozliczeniem za faktyczną sprzedażmówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Po tym jak Wirtualna Polska uruchomiła WP Sales Booster, teraz z nowego narzędzia – WP Ads, mogą korzystać kolejni klienci. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie
i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). WP Ads to pierwszy tego typu produkt na rynku reklamowym, dostępny na początku dla 5 branż: odzież i obuwie, dom i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie
i uroda.

Wirtualna Polska kontynuuje też proces przechodzenia na zieloną energię. Po uruchomieniu
w kwietniu pierwszej, testowej farmy fotowoltaicznej, w lipcu 2021 roku spółka kupiła dużą farmę na Dolnym Śląsku. Wartość transakcji wyniosła 12,4 mln zł. Zielona energia pochodząca z własnej produkcji niemal w połowie pokrywa już zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni. Celem tych działań jest osiągnięcie przez Wirtualną Polskę zeroemisyjności i neutralności klimatycznej do 2023 roku.

 

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

w tys. zł

Trzy miesiące zakończone
30 czerwca 2021

Trzy miesiące zakończone
30 czerwca 2020

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE
Przychody ze sprzedaży

210 977

106 213

104 764

98,6%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

204 028

103 276

100 752

97,6%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

76 412

39 704

36 708

92,5%

EBITDA (wg. MSSF 16)

75 120

33 727

41 393

122,7%

Segment TV
Przychody ze sprzedaży

7 206

4 806

2 400

49,9%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

7 206

4 806

2 400

49,9%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

697

(945)

1 642

(173,8%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

697

(945)

1 642

(173,8%)

Segmenty łącznie
Przychody ze sprzedaży

218 183

111 019

107 164

96,5%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

211 234

108 082

103 152

95,4%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

77 109

38 759

38 350

98,9%

EBITDA (wg. MSSF 16)

75 817

32 782

43 035

131,3%

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

(19 922)

(20 202)

280

(1,4%)

Zysk na działalności operacyjnej

55 895

12 580

43 315

344,3%

Wynik na działalności finansowej

(2 422)

(1 792)

(630)

35,2%

Zysk przed opodatkowaniem

53 473

10 788

42 685

395,7%

Zysk netto

42 707

7 843

34 864

444,5%

 

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz
e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *