Wirtualna Polska podwaja zysk EBITDA
Skorygowana EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w drugim kwartale 2021 roku przekroczyła 77 mln złotych. To oznacza wzrost o 99% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W pierwszym półroczu 2021 roku skorygowana EBITDA wyniosła prawie 138 mln zł, a przychody zbliżyły się do 400 mln zł, po wzrośnie o 52%. Wirtualna Polska rozwija kolejne produkty reklamowe, które pozwalają na samodzielne planowanie kampanii i rozliczenia od faktycznej sprzedaży.
Poprzedni rok nie zaburzył wieloletniego trendu wzrostowego Wirtualnej Polski Holding S.A. Potwierdzają to zarówno wyniki drugiego kwartału, jak i całego pierwszego półrocza 2021 roku. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv w drugim kwartale 2021 roku wyniosły 218 mln złotych, zysk netto 42,7 mln zł, a skorygowana EBITDA to 77 mln zł, co oznacza wzrost o 99 %. Pierwsze półrocze 2021 roku spółka zamknęła skorygowaną EBITDĄ na poziomie 138 mln i zyskiem netto wynoszącym niemal 70 mln złotych
– Podwojenie przychodów i EBITDA oznacza osiągnięcie w drugim kwartale najwyższego wzrostu, od co najmniej dekady. Dziękuję za to wszystkim obywatelom Wirtualnej Polski Holding. Mamy ambicję utrzymać wzrosty w kolejnych okresach, między innymi dlatego udostępniamy dzisiaj nowe narzędzie o nazwie WP Ads. Samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi dla sklepów e-commerce, bez pośredników i z rozliczeniem za faktyczną sprzedaż – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Po tym jak Wirtualna Polska uruchomiła WP Sales Booster, teraz z nowego narzędzia – WP Ads, mogą korzystać kolejni klienci. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie
i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). WP Ads to pierwszy tego typu produkt na rynku reklamowym, dostępny na początku dla 5 branż: odzież i obuwie, dom i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie
i uroda.
Wirtualna Polska kontynuuje też proces przechodzenia na zieloną energię. Po uruchomieniu
w kwietniu pierwszej, testowej farmy fotowoltaicznej, w lipcu 2021 roku spółka kupiła dużą farmę na Dolnym Śląsku. Wartość transakcji wyniosła 12,4 mln zł. Zielona energia pochodząca z własnej produkcji niemal w połowie pokrywa już zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni. Celem tych działań jest osiągnięcie przez Wirtualną Polskę zeroemisyjności i neutralności klimatycznej do 2023 roku.
Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego
Trzy miesiące zakończone |
Trzy miesiące zakończone |
Zmiana |
Zmiana % |
|
Segment ONLINE | ||||
Przychody ze sprzedaży |
210 977 |
106 213 |
104 764 |
98,6% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
204 028 |
103 276 |
100 752 |
97,6% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
76 412 |
39 704 |
36 708 |
92,5% |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
75 120 |
33 727 |
41 393 |
122,7% |
Segment TV | ||||
Przychody ze sprzedaży |
7 206 |
4 806 |
2 400 |
49,9% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
7 206 |
4 806 |
2 400 |
49,9% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
697 |
(945) |
1 642 |
(173,8%) |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
697 |
(945) |
1 642 |
(173,8%) |
Segmenty łącznie | ||||
Przychody ze sprzedaży |
218 183 |
111 019 |
107 164 |
96,5% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
211 234 |
108 082 |
103 152 |
95,4% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
77 109 |
38 759 |
38 350 |
98,9% |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
75 817 |
32 782 |
43 035 |
131,3% |
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych |
(19 922) |
(20 202) |
280 |
(1,4%) |
Zysk na działalności operacyjnej |
55 895 |
12 580 |
43 315 |
344,3% |
Wynik na działalności finansowej |
(2 422) |
(1 792) |
(630) |
35,2% |
Zysk przed opodatkowaniem |
53 473 |
10 788 |
42 685 |
395,7% |
Zysk netto |
42 707 |
7 843 |
34 864 |
444,5% |
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz
e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.