Witold Woźniak doradcą w Wirtualnej Polsce
Wieloletni prezes polskiego oddziału Bauer Media Group, Witold Woźniak, został doradcą strategicznym Wirtualnej Polski. Jego zadaniem będzie współpraca z zarządami spółek Wirtualna Polska Holding w zakresie analizy rynku e-commerce i mediów, usprawniania procesów biznesowych oraz konsultacje przy tworzeniu nowych narzędzi produktowych.
– Chcemy wykorzystać olbrzymie, wieloletnie doświadczenie menadżerskie Witolda w rozwoju naszych spółek i pracy nad nowymi produktami. Głęboko wierzę, że znajomość rynku i oczekiwań odbiorców pozwoli nam budować jeszcze lepsze usługi i dalej dynamicznie się rozwijać – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Witold Woźniak w latach 2015-2018 zasiadał w zarządzie niemieckiej grupy mediowo-technologicznej Bauer Media odpowiadając globalnie za segmenty: radiowy, porównywarek finansowych i portali internetowych oraz w Europie Wschodniej za wydawnictwa prasowe i drukarnie. Wcześniej przez 16 lat był szefem polskiego oddziału Bauer Media, gdzie współtworzył Wydawnictwo Bauer i drukarnie wklęsłodrukowe, a także odpowiadał bezpośrednio za akwizycje i dalszy rozwój biznesowy m.in. Grupy Radiowej RMF, portalu horyzontalnego Interia.pl, porównywarki finansowej Rankomat i E-Broker, sieci agencyjnej SEM/SEO Sunrise System oraz wielu innych przedsięwzięć cyfrowych.
Jest absolwentem wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej, a także brytyjskich studiów finansowych ACCA i marketingowych CIM.
– Grupa Wirtualna Polska odniosła wielki sukces na bardzo konkurencyjnym rynku, pokonując w ciągu zaledwie kilku lat drogę od małego portalu rozrywkowego do niekwestionowanego lidera serwisów treściowych i licznych segmentów e-commerce. To dla mnie wielki zaszczyt i przyjemność móc współpracować z najlepszymi specjalistami branży internetowej w Polsce – mówi Witold Woźniak.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto24.com, autocentrum.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w sierpniu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 20,6 mln Polaków. W 2020 roku WP będzie obchodzić swoje 25 lecie.