WP inwestuje w Legimi
Wirtualna Polska Media S.A. nabyła mniejszościowy pakiet akcji Legimi S.A., lidera rynku ebooków w Polsce. Za pakiet 12,5% akcji spółki zapłaciła 5,3 mln zł. Wirtualna Polska ma zamiar dokupić na tych samych warunkach więcej akcji, pozostając jednak mniejszościowym akcjonariuszem.
WP jest największym, niezależnym wydawcą mediów online w Polsce. Od kilku lat dynamicznie rozwija również usługi subskrypcyjne poprzez platformy Pilot WP, Open FM i przejętą w ubiegłym roku Audiotekę. Spółka sfinalizowała właśnie transakcję zakupu akcji Legimi S.A. od indywidualnych inwestorów, w cenie 27,50 zł za sztukę. Nabyte akcje stanowią 12,5-procentowy udział w kapitale Legimi S.A.
– Na tym etapie traktujemy tę transakcję wyłącznie jako inwestycję finansową. Wirtualna Polska ma zamiar nabyć na tych samych warunkach dodatkowy pakiet akcji – łącznie do ok. 40% kapitału zakładowego – w związku z tym zaprosiliśmy akcjonariuszy Legimi do składania ofert sprzedaży akcji. Nie zdecydowalibyśmy się na tę inwestycję, gdyby nie nasza wysoka ocena zarówno potencjału Legimi, jak i zaangażowania założycieli w zarządzanie spółką – mówi Adam Rogaliński, VP Corporate Development w Wirtualnej Polsce Holding S.A.
Zaproszenie WP do składania ofert sprzedaży akcji spółki Legimi dostępne jest na stronie https://holding.wp.pl/media/ogloszenia.
Legimi S.A. jest obecna na rynku cyfrowych książek od kilkunastu lat. Ze spółką współpracuje ponad 900 wydawców, co pozwala na udostępnianie czytelnikom w abonamencie ponad 450 tysięcy tytułów. Na koniec 2022 r. z serwisu korzystało 200 tysięcy klientów. Przychody Legimi w 2022 roku wyniosły ponad 62,5 mln złotych i były o niemal 30% wyższe w porównaniu z 2021 rokiem.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz
e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl
i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w październiku 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 21 milionów Polaków.
foto. Wirtualna Polska