"Wyborcza na Koniec Lata" już w sobotę, 1 września br.
“Gazeta Wyborcza” przygotowała dla czytelników wyjątkową porcję lektury na weekend lub urlop – w sobotę, 1 września br. ukaże się “Wyborcza na Koniec Lata”. To powiększone wydanie “Magazynu Świątecznego” ze specjalnym dodatkiem “Co Jest Grane 24” oraz tygodnikami “Wysokie Obcasy” i “The Wall Street Journal.”.
W specjalnym wydaniu “Magazynu Świątecznego” znajdzie się m.in. wywiad rzeka ze Stefanem Chwinem, w którym pisarz opowiada Grzegorzowi Wysockiemu, dlaczego woli określenie “społeczeństwo” od “wspólnota”, czy Jezus łączy wszystkich Polaków oraz czy artyści mogą być odklejeni od rzeczywistości. W numerze także: rozmowa Dariusza Kortki i Mirosława Pietraszewskiego z generałem Piotrem Klimukiem, kosmonautą i dowódcą Sojuza 30 – o lotach z Mirosławem Hermaszewskim, esej Marka Beylina o tym, jak dziś czytać Tomasa Venclovę, reportaż Anety Pawłowskiej-Krać o polskich rodzinach adopcyjnych oraz rozmowy: Agi Kozak z himalaistą Adamem Bieleckim i Jarosława Szubrychta z piosenkarzem Krzysztofem Zalewskim.
Głównym tematem nowego wydania “The Wall Street Journal.” są gułagi XXI wieku, czyli “obozy reedukacji” dla muzułmanów w Xinjiangu, w których Pekin przetrzymuje bez wyroku nawet milion ludzi. Czytelnicy tygodnika dowiedzą się także, jak kolumbijska armia radzi sobie z nielegalnymi uprawami koki oraz co samochód wie o swoim właścicielu i gdzie przekazuje te informacje.
Natomiast bohaterką okładki “Wysokich Obcasów” jest poetka Joanna Lech. W rozmowie z Karoliną Sulej opowiada ona, jak zaczęła pisać i czy w polskiej poezji panoszy się seksizm. W wydaniu pojawi się także: Shereen El Feki w rozmowie o kryzysie męskości w krajach arabskich, opowieść o Evie Zandman, właścicielce ogrodu na smaganej wiatrem szkockiej wyspie Skye, Krystyna Romanowska mówiąca o tym, jak dobudzić dziecko na ósmą rano.
Sobotnie wydanie “Gazety Wyborczej” uzupełnią: kulturalny przewodnik na jesień – dodatek przygotowany przez redakcję tygodnika “Co Jest Grane” oraz krzyżówka i komiks z kotem Garfieldem, który od września br. powraca na łamy dziennika.
“Wyborcza na Koniec Lata” będzie kosztować 7,99 zł. Jest promowana na łamach “Gazety Wyborczej” i jej dodatków, w serwisach Wyborcza.pl, w internecie, w tym na Facebooku, na ekranach Platform Channel oraz na ekranach w warszawskich tramwajach. Wydaniu towarzyszy też kampania telewizyjna (TVN, Polsat oraz stacje tematyczne) oraz radiowa (Radio TOK, RMF FM, RMF Classic, Chilli ZET, Muzo, Meloradio, Radio Pogoda, Radio Złote Przeboje Wrocław). Działania przygotował dział promocji “Gazety Wyborczej”.