„Wyborcza na Sanki” – specjalne wydanie „Magazynu Świątecznego”
Co zmienią w Polsce tragiczne wydarzenia w Gdańsku, czy żyją wokół nas potomkowie polskich władców, co myśli o swoim nowym filmie Lars von Trier, do jakich książek warto namawiać dziecko, czy z nudy może wyniknąć coś pożytecznego? Na te oraz inne pytania czytelnicy znajdą odpowiedzi w specjalnym wydaniu „Magazynu Świątecznego” – „Wyborcza na Sanki”, które ukaże się w sobotę, 19 stycznia br. wraz z „Gazetą Wyborczą”.
Duża część jutrzejszego „Magazynu Świątecznego” poświęcona została ostatnim wydarzeniom w Polsce, m.in. śmierci Pawła Adamowicza, reakcji społeczeństwa i polityków na niedzielne wydarzenia, a także mowie nienawiści w przestrzeni publicznej. Marek Górlikowski będzie starał się znaleźć odpowiedź na pytanie, czy istnieje „duch Gdańska”, a Anna Dobiegała opisze, jak śp. prezydent Paweł Adamowicz wspierał działania kobiet. Redakcja przypomnij również wywiad Doroty Wodeckiej z Adamowiczem, który został opublikowany w „Gazecie Wyborczej” w 2016 roku.
Z „Wyborczej na Sanki” czytelnicy dowiedzą się również m.in. czy w otaczającym nas tłumie znajdują się potomkowie polskich władców od Mieszka I do Stanisława Augusta Poniatowskiego, co może wyniknąć z nudy i twórczego „nicnierobienia” oraz jak w Polsce przetrwać mokrą i ciemną zimę.
Ponadto Lars von Trier opowiada o swoim nowym filmie „Dom, który zbudował Jack”, Marek Szymaniak – autor książki „Urobieni. Reportaże o pracy” tłumaczy, jak naprawdę pracują Polacy, Anna Czernow – prezeska Polskiej Sekcji IBBY radzi, jakie książki, które niekoniecznie znajdują się na liście lektur szkolnych, powinny czytać dzieci.
W najbliższym „Magazynie Świątecznym” ukaże się również wywiad reportera Filipa Springera w ramach jego autorskiego cyklu pt. „In situ”. To rozmowy z architektami, aktywistami i inwestorami na temat krajobrazu polskich miast, zmieniającego się dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Pierwsza rozmowa dotyczyć będzie nowego gmachu Biblioteki Publicznej przy ul. Koszykowej w Warszawie; opowie o nim Agnieszka Joanna Strojek.
„Gazeta Wyborcza” ze specjalnym, powiększonym wydaniem „Magazynu Świątecznego”, a także tygodnikiem „Wysokie Obcasy” oraz dodatkiem „The Wall Street Journal” ukaże się w sobotę, 19 stycznia br. Cena numeru to 7,99 zł.
Wydanie wspiera promocja w internecie (Google, YouTube, Facebook), radiu (TOK FM, RMF FM, RMF Classic, Chilli Zet, Meloradio, Muzo FM), na ekranach Platform Channel na dworcach w całej Polsce oraz ekranach w warszawskich tramwajach, a także autopromocja na łamach dziennika i jego dodatków oraz w serwisie Wyborcza.pl. Działania przygotował i zaplanował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.