„Wyborcza Wszystkich Pokoleń” – specjalny magazyn „Gazety Wyborczej”
Jak będzie wyglądać rzeczywistość seniorów w 2035 roku? Jaki świat zostawimy przyszłym pokoleniom? Czy da się wytrwać w postanowieniach noworocznych? O tym i nie tylko będzie można przeczytać w specjalnym wydaniu Magazynu Świątecznego „Wyborcza Wszystkich Pokoleń”, który ukaże się w sobotnim numerze „Gazety Wyborczej”, 18 stycznia br. razem z „Wysokimi Obcasami” i „Naszą Europą”.
Do 2035 roku jedna trzecia Polaków będzie po 65. roku życia. Jak będzie wyglądać ich emerytura? O wizjach przyszłości i dzisiejszych realiach seniorów rozmyśla Marta Wujek.
– Najbardziej przegranym pokoleniem są tu nasze dzieci – milenialsi. Zostawiliśmy im zniszczony klimat, czego najgorszych skutków szczęśliwie już nie dożyjemy – nad tym jak było kiedyś i jaki świat zostawimy przyszłym pokoleniom zastanawia się Wojciech Orliński.
– Sztucznie wygładzony Robert De Niro w nominowanym do dziesięciu Oscarów „Irlandczyku”, gra swoją młodszą o kilka dekad wersję. Z daleka nie wygląda najgorzej, z bliska jego sztucznie młodzieńcza twarz jest bez wyrazu – o tym jak leciwi aktorzy zaczęli przyciągać widzów pisze Marta Górna.
– Ciągle nie mam czasu, ale z moją starszą wnuczką mamy swój rytuał: jeździmy razem w ferie na narty. Uważam, że taki tydzień czy dwa na nartach są dużo cenniejsze niż codzienne wizyty umęczonej babci, która ma dopilnować wnuków, które mają jej potąd, bo znowu każe zjeść rosołek – o szczęśliwych, aktywnych zawodowo babciach z Katarzyną Dowbor rozmawia Aga Kozak.
Prócz rozważań o starości i przyszłych pokoleniach w magazynie „Wyborcza Wszystkich Pokoleń” będzie można przeczytać:
– Przewidziałem, że najłatwiej lekarza oskarżyć o łapownictwo, ale nie spodziewałem się, że to będzie aż tak haniebne. – z prof. Tomaszem Grodzkim, marszałkiem Senatu, rozmawia Donata Subbotko.
– Za dziesięć lat nie będzie już Wielkiej Brytanii, tylko dajmy na to Królestwo Anglii, Republika Szkocka itd. – o brexicie i jego konsekwencjach mówi Norman Davies profesor historii autor słynnego „Bożego igrzyska” i kawaler Orderu Orła Białego.
– Polityk musi grać na wszystkich instrumentach, ale pamiętając, że obywatele wyborcy są mniej utylitarni, a bardziej posługują się wyobraźnią i rozumem, niż mu się wydaje – twierdzi filozof Marcin Król, który wydał ostatnio eseje „Europa w obliczu końca”, „Byliśmy głupi”, „Jaka demokracja?” i „Do nielicznego grona szczęśliwych”.
Dodatkowo czytelnicy w magazynie znajdą porady jak dotrzymywać postanowień noworocznych. Tekst ten otworzy cykl „Rok Dobrego Życia”, w którym na podstawie wyników prac naukowców uczelni i opinii specjalistów z różnych dziedzin, dziennikarki i redaktorki Instytutu Dobrego Życia tworzą wyjątkowy poradnik. Będzie on ukazywać się co miesiąc w „Magazynie Świątecznym” oraz na Wysokieobcasy.pl
Prócz tego w magazynie „Wyborcza Wszystkich Pokoleń” będzie można przeczytać m.in. o katastrofie klimatycznej w RPA, współczesnej rosyjskiej propagandzie; fragment „Tekstów filozoficzno-politycznych”, książki jednego z najważniejszych filozofów XX w. Jürgena Habermasa czy tekst Małgorzaty I. Niemczyńskiej o tym jak cytaty z filmu „Psy” weszły do języka potocznego, o trzeciej części tej kultowej produkcji, która właśnie wchodzi do kin oraz o tęsknocie za latami 90.
W sobotnim numerze „Gazety Wyborczej” nie zabraknie również stałych dodatków – „Wysokich Obcasów”, w których m.in. pisarka Chimamanda Ngozi Adichie mówi o trudach wychowywania córki w niefeministycznym świecie i historia Gretchy Carlson twarzy ruchu #MeToo. W „Naszej Europie” natomiast zaprezentowane zostaną relacje z najważniejszych wydarzeń ze świata oraz przetłumaczone teksty z zagranicznej prasy opiniotwórczej.
Specjalne wydanie „Magazynu Świątecznego” – „Wyborcza Wszystkich Pokoleń” ukaże się we sobotę, 18 stycznia br. wraz z „Gazetą Wyborczą”, której cena wyniesie 7,99 zł.
„Gazetę Wyborczą” i magazyn wspiera kampania promocyjna prowadzona w radiu i na nośnikach reklamy zewnętrznej, autopromocja w papierowym wydaniu dziennika i jego dodatkach, serwisie Wyborcza.pl oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.