Wyniki Huuuge, Inc. za 1Q2021 – komunikat prasowy
Huuuge, Inc., globalny producent i wydawca gier mobilnych typu free-to-play opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2021 r.
– W pierwszym kwartale Spółka osiągnęła rekordowe przychody w wysokości 95,7 mln USD, czyli o 26% wyższe niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Głównym motorem wzrostu była dalsza poprawa monetyzacji w całym portfelu gier. Przychody z mikropłatności, które stanowiły 96% sprzedaży, zwiększyły się o 16,5 mln USD (22% rdr), podczas gdy przychody z reklam wzrosły blisko pięciokrotnie, głównie za sprawą rozwoju i skalowania nowych gier typu casual.
– Przychody z flagowych gier Spółki (Huuuge Casino i Billionaire Casino) wzrosły o 16%, potwierdzając tym samym ponadczasowy charakter tych tytułów.
– Przychody z nowych gier potroiły się w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r. i były o 28% wyższe niż w czwartym kwartale 2020 r. Ich udział w przychodach ogółem w pierwszym kwartale 2021 wyniósł 12% (w porównaniu do 5% w tym samym okresie rok wcześniej oraz 9% w czwartym kwartale 2020 roku). Tak szybki wzrost wynikał głównie z rosnącej bazy użytkowników i poprawiającej się monetyzacji, mierzonej dzienną liczbą płacących użytkowników. Rozwój i skalowanie nowych gier to jeden z kluczowych celów Huuuge w 2021 r.
„Po pierwszym kwartale jesteśmy na dobrej drodze do realizacji celów przyjętych na 2021 rok. Przychody z naszych flagowych gier zwiększyły się w tym okresie o 16%, natomiast przychody z nowych tytułów rosną już czwarty kwartał z rzędu i zwiększyły się trzykrotnie w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r. W kwietniu tego roku sfinalizowaliśmy nabycie gry typu match-3 – Traffic Puzzle, generującej najwyższe przychody w naszym portfelu wydawniczym. Transakcja ta stanowi pierwszy ważny krok w realizacji strategii M&A Spółki, gdyż poprzez przejęcie wzmacniamy pozycję w szybko rosnącej kategorii gier casual o wartości 10,6 mld USD. Koncentrujemy się na poprawianiu rentowności i dalszym zwiększaniu skali działalności poprzez fuzje i przejęcia, przy jednoczesnym podnoszeniu wskaźników monetyzacji dla istniejących gier z portfela spółki i skalowaniu nowych tytułów” – powiedział Anton Gauffin, założyciel i Dyrektor Generalny Huuuge.
Wybrane dane finansowe
(w tys. USD) |
I kw. 2021 |
I kw. 2020 |
Zmiana |
Przychody ze sprzedaży |
95 691 |
76 049 |
+25,8% |
Skorygowana EBITDA* |
10 390 |
18 351 |
-43,4% |
Skorygowana marża EBITDA |
10,9% |
24,1% |
-13,2 p.p. |
Wynik z działalności operacyjnej |
6 503 |
17 489 |
-62,8% |
Wynik netto |
(37 539) |
12 802 |
– |
Skorygowany wynik netto** |
4 210 |
15 615 |
-73,0%
|
Skorygowana EBITDA Huuuge wyniosła 10,4 mln USD i była o 8 mln USD niższa niż rok wcześniej, co wynikało głównie z wyższych niż w poprzednim roku nakładów na pozyskiwanie użytkowników. Koszty pozyskiwania użytkowników stanowią największą pozycję kosztów sprzedaży i marketingu Spółki. Kwota wydana w omawianym okresie odzwierciedla strategię przyjętą na rok 2021, zgodnie z którą większość budżetu marketingowego została przeznaczona na pierwszą połowę roku.
Skorygowany wynik netto Grupy za pierwszy kwartał 2021 r. wyniósł 4,2 mln USD i był niższy od ubiegłorocznego, głównie ze względu na wspomniane wcześniej wyższe nakłady na pozyskiwanie użytkowników. Wykazany ujemny wynik netto za pierwszy kwartał 2021 r. związany był z księgową aktualizacją wyceny akcji uprzywilejowanych (niegotówkowy koszt finansowy w wysokości 39,0 mln USD). Akcje te zostały przekształcone na akcje zwykłe Spółki tuż przed pierwszą ofertą publiczną, a zatem aktualizacja ich wyceny nie będzie mieć wpływu na wyniki w przyszłości.
KLUCZOWE WSKAŹNIKI KPI
Wybrane wskaźniki KPI |
I kw. 2021 |
I kw. 2020 |
Zmiana |
DAU [w tys. użytkowników] |
888,8 |
980,2 |
-9,3% |
DPU [w tys. użytkowników] |
28,6 |
27,5 |
+4,0% |
ARPDAU na poziomie Grupy [USD] |
1,20 |
0,85 |
+41,2% |
ARPPU – flagowe tytuły (USD) |
40,26 |
31,94 |
+26,0% |
Wskaźnik konwersji na graczy płacących w miesiącu – flagowe gry |
8,3% |
6,8% |
+1,5 pp |
W pierwszym kwartale 2021 r. Spółka odnotowała wzrost bazy płacących graczy oraz zwiększenie przychodów na płacących graczy (ARPPU) o 26% rdr.
„W pierwszym kwartale 2021 r. kolejny raz osiągnęliśmy wzrost monetyzacji naszych flagowych tytułów, tj. Huuuge Casino i Billionaire Casino. Wskaźniki ARPDAU (średni przychód na dziennego aktywnego użytkownika) w wypadku obu tych gier pozostają powyżej średniej dla ich kategorii, a w pierwszym kwartale 2021 r. uległy dalszej poprawie. Ponadto odnotowaliśmy szybki wzrost konwersji oraz ARPDAU dla naszych nowych gier, w dużej mierze dzięki rosnącemu udziałowi Traffic Puzzle w portfelu spółki. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia planowanej dywersyfikacji przychodów ze sprzedaży, będącej jednym z zakładanych przez nas celów strategicznych” – powiedział Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy Huuuge
CELE HUUUGE NA 2021 ROK
Filarami strategii „buduj i kupuj” Huuuge są rozwój gier tworzonych wewnętrznie oraz wzrost poprzez działalność wydawniczą oraz fuzje i przejęcia.
W 2021 roku Grupa planuje skoncentrować się przede wszystkim na następujących celach:
– Poprawa wskaźników monetyzacji istniejących gier
– Rozwój nowych produktów i zwiększanie ich skali
– Poprawa rentowności i koncentracja na EBITDA
– Rozwój biznesu poprzez fuzje i przejęcia