Wyniki Huuuge za 2021 r.
Spółka Huuuge Inc., globalny producent i wydawca gier free-to-play, opublikowała wyniki finansowe za 2021 rok.
– W 2021 roku Huuuge wypracowała dwucyfrowy wzrost przychodów w stosunku do poprzedniego roku, na poziomie 12%. Przychody ze sprzedaży flagowych tytułów (Huuuge Casino i Billionaire Casino) wzrosły o 5,3% rok do roku, natomiast przychody z nowych gier zwiększyły się o 115,5%, głównie za sprawą Traffic Puzzle – wzrost przychodów z tej gry wyniósł ponad 246%.
– Baza użytkowników gry Traffic Puzzle stale rośnie. Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) w czwartym kwartale 2021 roku przekroczyła 200 000, a tzw.
run-rate (ekstrapolowane przychody roczne liczone na podstawie przychodów z ostatniego miesiąca) przekroczyły na koniec czwartego kwartału poziom 35 mln USD. Zdaniem Huuuge istnieje jeszcze znaczny potencjał do dalszego skalowania tego tytułu.
– Wartość skorygowanej EBITDA zwiększyła się do 64,4 mln USD, co oznacza wzrost o 12,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a skorygowany zysk netto wyniósł 41,1 mln USD w porównaniu z 48,1 mln USD w 2020 roku. Tak dobre wyniki uzyskano pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego, w tym panującej w sektorze niepewności wywołanej skutkami pandemii COVID-19 oraz zmianami w polityce prywatności Apple.
– W 2021 roku spółka Huuuge zawarła cztery nowe umowy wydawnicze i zamierza podpisać kolejne w 2022 roku. Dodatkowo portfolio Huuuge poszerzyło się o trzy nowe tytuły własne: Brink of Mayhem (jedyna w swoim rodzaju gra z gatunku shooter na urządzenia mobilne), Gatherers (społecznościowa „strzelanka” w trybie umożliwiającym rozgrywkę wieloosobową) oraz Rogue Land (uznana za najlepszą grę rywalizacyjną w konkursie Najlepsze gry 2021 organizowanym przez Google).
Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge powiedział: „Jesteśmy dumni z solidnych wyników finansowych osiągniętych w ubiegłym roku pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego. Podsumowując rok 2021, pragniemy zwrócić uwagę na transakcję nabycia Traffic Puzzle, którą sfinalizowaliśmy w kwietniu, ponieważ doskonale obrazuje ona sposób, w jaki Huuuge skaluje i rozwija swoją działalność. W przyszłości zamierzamy zwiększyć skalę działalności wydawniczej, jak również inwestować w tworzenie nowych gier. Nasza oferta wzbogaciła się o takie tytuły, jak Gatherers, Rogue Land oraz Brink of Mayhem. Innowacyjność i kreatywność są częścią naszego DNA. Rok 2022 będzie pod tym względem podobny, ponieważ nadal badamy potencjał innowacji w grach, a zwłaszcza technologii Web3 i Blockchain, które zyskują na popularności w branży i które aktywnie analizujemy.”
PODSTAWOWE DANE FINANSOWE
Wybrane dane finansowe (mln USD) |
IV kw. 2021 |
IV kw. 2020 |
Zmiana |
2021 |
2020 |
Zmiana |
Przychody |
88 507 |
89 192 |
˗0,8% |
373 739 |
332 721 |
+12,3% |
Skorygowana EBITDA* |
20 727 |
3 065 |
+576,2% |
64 357 |
57 272 |
+12,4% |
Skorygowana marża EBITDA |
23,4% |
3,4% |
+20 p.p. |
17,2% |
17,2% |
– |
Zysk/(strata) z działalności operacyjnej |
15 556 |
66 |
>999,9% |
44 577 |
50 184 |
˗11,2% |
Zysk/(strata) netto |
11 378 |
(107 359) |
– |
(9 681) |
(82 604) |
– |
Skorygowany zysk/(strata) netto** |
14 018 |
2 056 |
581,8% |
41 076 |
48 110 |
˗14,6% |
* Skorygowana EBITDA oznacza zysk EBITDA skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością Grupy oraz o koszty płatności w formie akcji.
** Skorygowany zysk/(strata) netto zdefiniowany jako wynik netto za dany rok skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością Grupy, koszty płatności w formie akcji oraz koszty finansowe dotyczące przeszacowania zobowiązań z tytułu akcji uprzywilejowanych serii C. Po przekształceniu akcji serii C w akcje zwykłe, co nastąpiło bezpośrednio przed ofertą publiczną przeprowadzoną w pierwszym kwartale, akcje serii C przestaną być wykazywane jako zobowiązania finansowe.
Przychody za rok 2021 wzrosły o 12,3%. Głównym motorem tego wzrostu była gra Traffic Puzzle, z której przychody rok do roku zwiększyły się o 246,5%. Na osiągnięty wynik dodatkowo wpłynęła lepsza monetyzacja użytkowników flagowych tytułów, która z nawiązką skompensowała spadek DAU. W czwartym kwartale 2021 roku łączne przychody nie uległy istotnej zmianie w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Skorygowany zysk EBITDA Huuuge za 2021 rok wyniósł 64,4 mln USD, co oznacza wzrost o 12,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Natomiast skorygowany wynik netto ukształtował się na poziomie 41,1 mln USD w porównaniu z 48,1 mln USD w 2020 roku. Zanotowany spadek względem roku ubiegłego wynikał z wyższej amortyzacji, większych kosztów finansowych oraz zwiększenia podatku w 2021 roku.
PODSTAWOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI
Wybrane wskaźniki KPI |
IV kw. 2021 |
IV kw. 2020 |
Zmiana |
DAU [w tys. użytkowników] |
727,6 |
893,9 |
˗18,6% |
DPU [w tys. użytkowników] |
24,4 |
27,8 |
˗12,3% |
ARPDAU na poziomie Grupy [USD] |
1,3 |
1,1 |
+21,9% |
ARPPU – flagowe tytuły [USD] |
43,4 |
36,9 |
+17,5% |
Miesięczna konwersja graczy na płacących użytkowników (%) – flagowe tytuły |
9,1% |
8,3% |
+0,8 p.p.
|
W roku obrotowym 2021 łączna dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) zmniejszyła się o 17% rok do roku, głównie w odniesieniu do flagowych tytułów (-24% w ujęciu rocznym), podczas gdy dla nowych gier pozostała na niezmienionym poziomie, a dla Traffic Puzzle wzrosła o 199%. Spadek wskaźnika DAU w portfolio flagowych tytułów wynikał z mniejszej liczby instalacji. Dzienna liczba aktywnych użytkowników nowych gier obniżyła się z powodu przeniesienia inwestycji do Traffic Puzzle – gry generującej atrakcyjne wskaźniki monetyzacji.
W ostatnich latach spółka Huuuge konsekwentnie zwiększała wskaźnik ARPPU (średni przychód na użytkownika płacącego) swoich flagowych tytułów dzięki funkcjonalnościom społecznościowym oferowanych gier oraz koncentracji na wydarzeniach na żywo i ofertach specjalnych. W czwartym kwartale 2021 roku nastąpił niewielki spadek w ujęciu kwartalnym, natomiast w ujęciu rocznym wskaźnik ARPPU flagowych tytułów wzrósł o 17%. W całym 2021 roku ARPPU zwiększył się o 16% rok do roku, natomiast dla flagowych tytułów wzrósł o 23% rok do roku. ARPPU flagowych tytułów spółki Huuuge pozostaje na najwyższych poziomach w kategorii gier social casino.
Jak stwierdził Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy Huuuge: „Udało nam się konsekwentnie poprawiać wskaźniki KPI dotyczące monetyzacji naszych flagowych gier i utrzymać ARPPU na najwyższych poziomach w kategorii gier social casino. Jednocześnie skupiamy się na długości życia flagowych tytułów. Skalowanie Traffic Puzzle przebiega zgodnie z planem. Baza użytkowników tej gry nadal rośnie, a dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) w czwartym kwartale 2021 roku była wyższa niż 200 000, natomiast tzw. run-rate na koniec czwartego kwartału przekroczyły 35 mln USD. Jesteśmy również zadowoleni z osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu skorygowanego zysku EBITDA, solidnej marży EBITDA na poziomie 17,2% oraz wysokiego skorygowanego zysku netto pomimo niekorzystnych warunków rynkowych obserwowanych w ubiegłym roku.”