Telekomunikacja - Telefony - Promocje

Wyniki T-Mobile Polska w II kwartale 2021 r. – konsekwentna realizacja planu stabilnego wzrostu

W II kwartale 2021 r. T‑Mobile Polska kontynuował realizację długoterminowego planu stabilnego, zrównoważonego rozwoju i odnotował wzrost EBITDA AL o 4,1% w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku, osiągając zysk EBITDA AL w wysokości 453 mln zł.

 

Jednocześnie spółka wypracowała przychody w wysokości 1,58 mld zł, co po wyłączeniu negatywnego efektu przesunięcia niskomarżowych przychodów z międzynarodowych usług tranzytowych do dedykowanych struktur w ramach Grupy DT, oznaczałoby 1,2% wzrostu organicznego (r/r). Oficjalnie operator zaraportował zmianę przychodów o (-)2,3%, ale należy zauważyć, że od III kwartału 2021 r. podobny efekt nie będzie już występował. Organiczny wzrost przychodów T‑Mobile należy wiązać z rosnącą bazą klientów, zwłaszcza biznesowych, oraz rosnącą popularnością większych pakietów danych i ofert konwergentnych.

W II kwartale 2021 r. T‑Mobile Polska:

– Odnotował stabilny organiczny wzrost przychodów o ok. 1,2% (r/r) – pomniejszony w procesie raportowania na skutek wydarzeń jednorazowych.

– Wypracował zwiększenie EBITDA AL o 4,1% (r/r) – w zgodzie z długoterminowym planem wzrostu.

– Osiągnął znaczący wzrost bazy klientów zarówno w segmencie abonamentowym, jak i przedpłaconym – łącznie o 269 tys. (r/r).

– Wprowadził nową gamę ofert konwergentnych, którym towarzyszą liczne oferty specjalne i promocje we wszystkich segmentach rynku B2C.

– Odnotował znaczny wzrost wszystkich kluczowych czynników finansowych i operacyjnych rynku B2B w efekcie rosnącego zapotrzebowania na usługi w takich obszarach jak data center, rozwiązania chmurowe, bezpieczeństwo oraz dzięki rosnącej popularności ofert konwergentnych.

– Kontynuował realizację projektów w obszarze jakości sieci, w tym rollout technologii 5G.

Będąc firmą zorientowaną na klienta, wyprzedzamy rynek, oferując naszym klientom najwyższą jakość: najnowocześniejsze technologie i pełen zakres usług odpowiadających na ich potrzeby. Głównym źródłem naszego wzrostu są atrakcyjne oferty z największymi na rynku limitami danych, zawierające pakiety rozrywki oraz dostęp do Internetu FTTH. To podejście doskonale łączy się z naszą najlepszą na rynku siecią, w którą nieprzerwanie intensywnie inwestujemy m.in. poprzez dynamiczne rozwijanie zasięgu piątej generacji. Te dwa czynniki tworzą doskonałą kombinacjępowiedział Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska. Naszą ambicją na 2021 r. jest zapewnienie stabilnego wzrostu EBITDA i osiągamy wyniki zgodne z tym założeniem.

 

 

Na koniec drugiego kwartału baza klientów T‑Mobile wzrosła o 269 tys. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniosła 11,29 mln. Należy zauważyć, że spółka zaobserwowała wzrost bazy klientów zarówno w segmencie abonamentowym, jak i przedpłaconym. W tym samym czasie rosła również liczba klientów FTTH. Średnia miesięczny współczynnik odejść (churn) w segmencie kontraktowym utrzymał się na bardzo niskim poziomie 0,7%.

W drugim kwartale 2021 r. osiągaliśmy dobre wyniki dzięki koncentracji na zadowoleniu klientów, w połączeniu z długoterminowymi inwestycjami w konwergencję i nowe, wysokomarżowe produkty. Ostatnie kilka kwartałów pokazało, że mocne fundamenty finansowe w tak wymagających czasach pozwalają nam z powodzeniem stawiać czoła rynkowi. Ciągłe reinwestowanie wygenerowanych środków pozwala nam nie tylko utrzymać przewagę technologiczną, ale także pozyskiwać nowych klientów a dla obecnych stawać się prawdziwym „love brandem” powiedział Juraj Andras, CFO T‑Mobile Polska.

Łączymy usługi, łączymy emocje

Drugi kwartał 2021 r. w segmencie klientów indywidualnych T‑Mobile upłynął pod znakiem nowego podejścia do tworzenia oferty konwergentnej. T‑Mobile jeszcze mocniej postawił na ofertę łączenia usług mobilnych i stacjonarnych w ramach programu „Korzyści dla domu”, oferując klientom dodatkowe warianty i zniżki na pakiety konwergentne. T‑Mobile zaoferował także klientom odświeżoną ofertę internetu do domu z nielimitowanymi pakietami danych – alternatywę dla osób, które nie znajdują się w zasięgu oferty światłowodowej T‑Mobile, pozwalającą im wybrać całość usług u jednego operatora i skorzystać z korzyści z tego wynikających.

Na drugi kwartał 2021 r. przypadły również piłkarskie Mistrzostwa Europy. Operator, jako sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej, przygotował na tę okazję mistrzowską ofertę abonamentową 5G z największą paczką gigabajtów w Polsce (200 GB). Kontynuował również program cotygodniowego docenienia swoich klientów – Happy Fridays – w ramach którego przygotował tematyczne prezenty, które pozwoliły użytkownikom jeszcze intensywniej przeżywać sportowe emocje.

Poza sportowymi promocjami dla klientów prepaid T‑Mobile pamiętał również o podnoszeniu jakości oferowanych usług w tym segmencie. Po uruchomieniu z końcem marca możliwości korzystania z sieci 5G przez użytkowników na kartę, T‑Mobile udostępnił bardzo konkurencyjną ofertę „Bez limitu XL” w taryfie GO! z dostępem 5G. Z kolei w lipcu jako pierwszy operator na polskim rynku wprowadził doładowania cykliczne w ofertach prepaid (T‑Mobile na kartę, MIX i Heyah na kartę).

Wzrost w segmencie biznesowym we wszystkich kluczowych obszarach

Całe pierwsze półrocze 2021 roku to w T‑Mobile Polska czas znacznego wzrostu rynku biznesowego, a drugi kwartał również bardzo dobrze wpisuje się w ten trend. Operator umocnił swoją pozycję w najbardziej wymagających segmentach klientów biznesowych, zdobywając nowe kontrakty na takie usługi jak sieci teleinformatyczne, bezpieczeństwo, centra danych czy usługi chmurowe. W tym czasie T‑Mobile pozyskał dużą liczbę nowych kontraktów, m.in. na budowę sieci MPLS WAN dla Polskiej Spółki Gazownictwa oraz świadczenie konwergentnych usług telekomunikacyjnych dla Narodowego Banku Polskiego.

W odpowiedzi na oczekiwany ciągły wzrost zapotrzebowania na usługi data center, T‑Mobile kontynuuje inwestycję w centrum danych Szlachecka 2, który umożliwi operatorowi dostarczanie swoim klientom kompleksowych technologii ICT oraz najlepszej jakości usług przetwarzania danych według najwyższych standardów bezpieczeństwa. W czerwcu zakończono kolejny ważny etap budowy tj. realizację stanu surowego zamkniętego, a prace przy inwestycji postępują zgodnie z harmonogramem

Przez cały drugi kwartał T‑-Mobile kontynuował sukcesy w segmencie mniejszych przedsiębiorstw – pozyskując nowych klientów, a także zwiększając penetrację planów MagentaBIZNES w całej bazie klientów B2B. Operator poprawił wszystkie kluczowe czynniki operacyjne w tym segmencie, a pakiety konwergentne obejmujące dostęp do Internetu FTTH oraz Internet bez ograniczeń były coraz częściej wybierane przez klientów T‑Mobile. Na koniec drugiego kwartału liczba klientów korzystających w segmencie mniejszych firm z usługi dostępu do internetu bez limitu danych przekroczyła 300 tys.

Konsekwentne inwestycje sieciowe nastawione na jakość i umożliwienie dostępu 5G

W obszarze sieci drugi kwartał upłynął pod znakiem realizacji jednego z kluczowych strategicznie projektów, jakim jest wyłączenie sieci 3G. Zgodnie z przyjętym harmonogramem, w tym roku T‑Mobile stopniowo wyłącza technologię 3G w paśmie 2100 MHz, uruchamiając sieć LTE na zwolnionych częstotliwościach. W miejscach, w których T‑Mobile świadczy usługi 5G, zwolnione częstotliwości mogą być również wykorzystywane na potrzeby technologii LTE i 5G. Dla klientów oznacza to wyższe prędkości przesyłania danych i wyższy komfort korzystania z usług. Widać to wyraźnie w wynikach Speedtest.pl, gdzie T‑Mobile zajmował pierwsze miejsce w każdym miesiącu drugiego kwartału ze stale rosnącą średnią prędkością przesyłania danych.

Wiosenne miesiące upłynęły również na przygotowaniach do dynamicznego uruchomienia najnowocześniejszej sieci 5G w innych miastach oraz uzupełnianiu zasięgu tam, gdzie jest już dostępna. W wyniku tych przygotowań, zgodnie z deklaracją z początku wakacji, T‑Mobile uruchamia obecnie w całej Polsce średnio ponad 120 stacji 5G tygodniowo, konsekwentnie realizując cel świadczenia najwyższej jakości usług również za pośrednictwem największej sieci 5G.

Kontynuacja ekologicznej strategii i edukacja seniorów

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami T‑Mobile konsekwentnie dąży do osiągnięcia ambitnych celów klimatycznych – w tym tych dotyczących zerowej emisyjności (netto, emisje pośrednie i bezpośrednie) w 2025 roku. Firma już teraz korzysta z zielonej energii, co potwierdzają odpowiednie certyfikaty. Natomiast w drugim kwartale 2021 ogłosiła, że od początku nowego roku wykorzystywać będzie energię pochodzącą z OZE, dostarczaną przez firmę Respect Energy S.A. Strony podpisały dwuletnią umowę, na mocy której operator zakupi prąd produkowany w sposób zeroemisyjny. Poza zakupem energii T‑Mobile rozwija kierunek jej produkcji – między innymi dzięki instalacji paneli fotowoltaicznych na swoich stacjach bazowych. W drugim kwartale 2021 roku zaprezentowano także Eco Rating – nowy system oznaczania produktów, który umożliwi identyfikację telefonów komórkowych bardziej przyjaznych środowisku.

Przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu to również niezwykle istotny element strategii odpowiedzialnego biznesu T‑Mobile. Wspólnie z Fundacją TV Puls „Pod Dębem” firma wystartowała z nowym projektem edukacyjnym „Sieć Pokoleń”. W ramach inicjatywy kilkanaście Domów Opieki Społecznej zostało wyposażonych w sprzęt komputerowy, a dla pensjonariuszy przygotowano program zajęć edukacyjnych z zakresu korzystania z technologii oraz specjalne dyżury z pracownikami call center. Projekt ma popularyzować dostęp do nowoczesnych technologii i poprawiać kompetencje cyfrowe wśród seniorów, ale równocześnie dawać im narzędzia do rozwoju swoich pasji i kontaktów z najbliższymi.

Ostatnie miesiące przyniosły także T‑Mobile kilka prestiżowych nagród. Po raz drugi z rzędu firma mogła cieszyć się najwyższym, złotym wyróżnieniem w konkursie „Listki CSR” organizowanym przez tygodnik „Polityka”. Co więcej, w tegorocznym Rankingu Odpowiedzialnych Firm zanotowała awans w zestawieniu branżowym i uplasowała się na 3. miejscu w kategorii „Telekomunikacja, technologia, media i rozrywka”. T‑Mobile znalazł się także na liście Diversity IN Check, przygotowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która jest zestawieniem pracodawców najbardziej zaawansowanych w zarządzaniu różnorodnością i inkluzją w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *