Radio

Wyszukaj treści usłyszane w Radiu TOK FM

Radio TOK FM wdrożyło innowacyjny projekt „Search the Radio”, dzięki któremu możliwe jest pełnotekstowe wyszukiwanie w treściach audycji radiowych. To pierwsze takie rozwiązanie wprowadzone w europejskich mediach. Prace nad stworzeniem bazy oraz wyszukiwarką, która właśnie została udostępniona na Tokfm.pl, trwały ponad rok i były realizowane dzięki wsparciu z funduszu Google DNI.

 

W ciągu ostatnich 12 miesięcy zespół Radia TOK FM zbudował od zera bazę kilkudziesięciu tysięcy transkrypcji programów radiowych oraz wyszukiwarkę, która umożliwia słuchaczom stacji i użytkownikom Tokfm.pl odnalezienie słów, które padły na radiowej antenie. Internauci mogą wyszukać na stronie http://tokfm.pl/wyszukaj, w jakich audycjach pojawiały się np. konkretne nazwiska, nazwy firm czy partii politycznych, a także sprawdzić ich kontekst dzięki automatycznemu komputerowemu zapisowi audycji. Dodatkowo, posiadacze konta TOK FM Premium mogą posłuchać wyszukanych w ten sposób audycji.
– Radio TOK FM ma największą wśród polskich rozgłośni komercyjnych bazę atrakcyjnych treści audio, które w dużej mierze są niedostępne dla wyszukiwarek internetowych – a przez to również dla potencjalnych słuchaczy.  Ideą projektu „Search the Radio” było więc ułatwienie dostępu do podcastów, dzięki wykorzystaniu transkrypcji do wyszukiwania i kategoryzacji treści – wyjaśnia Roch Kudła, odpowiadający za realizację projektu w Grupie Radiowej Agory. – Naszym głównym osiągnięciem jest wprowadzenie procesu automatycznej konwersji treści audio do formy tekstowej, cały czas pracujemy też nad konsekwentną rozbudową bazy dostępnych transkrypcji.
Na Tokfm.pl oraz w aplikacji TOK FM dostępnych jest ponad 60 tysięcy audycji, w blisko dwustu cyklach tematycznych – politycznych, ekonomicznych, naukowych, poradniczych i innych. Transkrypcje objęły blisko 60 tysięcy podcastów i liczba ta stale rośnie. Każdego dnia automatycznie tworzone są transkrypcje kilkudziesięciu nowych audycji radiowych.
 TOK FM to radio informacyjne, mówione, a zarazem masowe – z prawie milionem słuchaczy każdego dnia, jest unikalne nie tylko z perspektywy Polski. W wielu naszych projektach cyfrowych sami musimy wytyczać szlaki i tak było także w przypadku „Search the Radio”. Stacja prowadzi również z sukcesem projekt udostępniania w ofercie premium treści audio, które nie są muzyką ani literaturą. W każdym miesiącu za dostęp Premium TOK FM do tysięcy audycji radiowych i internetowych płaci 15,5 tys. subskrybentów*. Nie słyszałem o podobnym projekcie na tak dużą skalę – komentuje Jarosław Śliżewski, Chief Digital Officer Grupy Radiowej Agory.
Partnerem technologicznym Grupy Radiowej Agory odpowiedzialnym za realizację transkrypcji jest firma Newton Technologies, działająca na kilkunastu europejskich rynkach.
„Search The Radio” to drugi innowacyjny projekt Grupy Radiowej Agory, który uzyskał wsparcie funduszu Google DNI w kategorii projektów prototypowych. Wcześniej – w roku 2017 – został zrealizowany projekt „Mikrofon TOK FM”, którego efektem była aplikacja mobilna umożliwiająca słuchaczom i komentatorom stacji przesyłanie swoich wypowiedzi w formie audio. Wyszukiwarka słów, które padły na antenie jest dostępna na stronie Tokfm.pl/wyszukaj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *