Zdalne Wsparcie, czyli sposób na szybką, profesjonalną i bezpłatną pomoc
Oferowana przez Samsung bezpłatna usługa Zdalnego Wsparcia to nic innego, jak bezpośrednia pomoc eksperta firmy poprzez zdalną kontrolę nad urządzeniem. Obecnie jest to opcja dostępna dla smartfonów, tabletów i telewizorów. Producent przygotowuje również wprowadzenie tej usługi w najnowszych produktach AGD, mających możliwość podłączenia do Internetu (np. lodówek serii Family Hub), a w dalszej przyszłości we wszelkich urządzeniach wspierających technologię IoT.
W przypadku mobilnych urządzeń Samsung, Zdalne Wsparcie szybko i skutecznie pomoże wykonać diagnostykę smartfonu czy tabletu, zaktualizować oprogramowanie oraz wykonać kopię zapasową przechowywanych danych. W ten sposób można także skonfigurować konta Samsung i Google. W przypadku telewizorów Smart TV użytkownik uzyskuje m.in. poradę dotyczącą dostosowania ustawień telewizora (obraz, dźwięk) czy np. przywrócenia ustawień fabrycznych.
Jak to działa?
Korzystanie z usługi Zdalnego Wsparcia wymaga podłączenia urządzenia do stabilnego i szybkiego łącza internetowego. Procedura nieco różni się dla urządzeń mobilnych i telewizorów. W pierwszym przypadku użytkownik potrzebuje dedykowanej aplikacja Smart Tutor. Można ją pobrać z serwisu Galaxy Apps lub Google Play. Następnie należy uruchomić aplikację, skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta Samsung (801 172 678 lub 801 672 678) i powiadomić eksperta Samsung o chęci skorzystania z tej usługi. Następne konsultant wygeneruje unikatowy, sześciocyfrowy kod, który wystarczy wprowadzić na urządzeniu mobilnym. Dzięki temu będzie on mógł przeprowadzić szczegółową diagnozę sprzętu, a także zoptymalizować jego wydajność. Warto przy tym zaznaczyć, że podczas połączenia konsultant nie ma dostępu do prywatnych danych (takich jak zdjęcia czy wiadomości tekstowe), zaś w sytuacjach kiedy taki dostęp jest potrzebny, każdorazowo zgodę na taki dostęp musi wyrazić użytkownik.
Z kolei w przypadku telewizorów mamy dwie możliwości: samodzielne zarezerwowanie konsultacji przez menu telewizora podłączonego do internetu lub kontakt z konsultantem centrum obsługi, a następnie przejście do sekcji „Wsparcie” w menu telewizora, wybranie opcji „Zdalne Wsparcie” i podanie przez telefon kodu PIN, który pojawi się na ekranie. W ten sposób ekspert będzie mógł zdiagnozować ewentualny problem czy pomóc we wprowadzeniu ustawień.
Usługa ta w wielu wypadkach wystarcza, aby skutecznie rozwiązać problem nurtujący klienta bez wychodzenia z domu albo czekania na wizytę technika Serwisu Autoryzowanego. Więcej informacji na jej temat można znaleźć na stronie www.samsung.com/pl/support/remoteservice/.