Znamy finalistów 2. edycji adFM AWARDS
Już 22 listopada poznamy zwycięzcę 2. edycji konkursu kreatywnej reklamy radiowej adFM AWARDS. Do finału konkursu zakwalifikowało się 10 projektów – oryginalnych spotów oraz akcji specjalnych, w których radio odegrało ważną rolę i zostało wykorzystane w sposób nieszablonowy. Laureata, który otrzyma kampanię w RMF FM o wartości 200 tys. zł netto (po rabatach), wybierze jury złożone ze specjalistów rynku reklamy.
Wśród finalistów znalazły się trzy akcje specjalne: „18 samochodów na 18. urodziny” Allegro, „Choinki pod Choinkę” z udziałem Mamby, na potrzeby której nagrano m.in. specjalną świąteczną piosenkę oraz kampania promująca ofertę śniadaniową Mc Donald’s, trwająca aż 5 miesięcy i obejmująca wiele działań antenowych.
Do finału weszły też niestandardowe, wyjątkowo kreatywne spoty radiowe: Atlas z reklamą „Taśmy prawdy”, odwołującą się do afery podsłuchowej, a reklamującej taśmy uszczelniające, Biedronka z „Bajkami Gangu Świerzaków”, czytanymi przez znanych polskich aktorów, Media Expert, który w spocie jubileuszowym w zabawny sposób nawiązywał do spotów konkurenta – Media Marktu, czy Showmax ze spotem reklamującym serial „Rojst” wykorzystującym utwór Brodki. Wśród nominowanych kreacji jest też spot Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Nieszczęśliwy numer”, reklama Wedla „Jak brzmi czekolada” w której wykorzystano wyłącznie dźwięki towarzyszące produkcji czekolady oraz kampania społeczna „Weź psa” parodiująca reklamy farmaceutyków.
Zwycięzcę wybierze jury w składzie: Ewa Osińska – Media Buying Associated Director, Mediacom, Aneta Urbanowicz – Dyrektor ds. Zakupu i Planowania Mediów, Euro RTV AGD, Sebastian Olszowy – Dyrektor Marketingu i Komunikacji, kancelaria prawna SPCG, Bartosz Gomółka – Head of Strategy, BBDO Warszawa, Piotr Myszak – Wiceprezes VFP Communications, wydawcy „Media & Marketing Polska”, Tadeusz Sołtys – Prezes i Dyrektor Programowy RMF FM, Mariusz Gołda – Dyrektor Marketingu Grupy RMF.
Ogłoszenie laureata nastąpi 22 listopada podczas gali XXII edycji Konkursu Niezależnej Kreacji – Kreatura 2018. Organizatorem konkursu jest Grupa RMF, a patronem medialnym miesięcznik „Media&Marketing Polska”.